هراز نیوز : چندی است جمعی از دوستان وفعالان سیاسی سعی دارند که حمایت قاطبه مردم ومسوولان آملی را در خصوص فرماندار شدن سید جعفر رسولی یک شایعه و شائبه در آمل قلمداد کرده وبا انتشار مطالبی در فضای مجازی اینگونه به افکار عمومی القا کنند که گزینه مذکور تنها نظر خود خواهانه نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی است .

آیا این سناریووعملیات روانی درست است وپشت این حرف ها ابعاد دیگری نهفته نیست ؟

اما عقبه این تفکر از کجا نشات می گیرد ؟

در قدم اول اگر در فضای مجازی جویا شوید با نوشته های لطف الله آجدانی برخورد خواهید کرد ،روشنفکر آملی که اتفاقا مسوولیت ستاد دکتر روحانی را در آمل برعهده داشته است وغیر از این چهره شناخته شده،  شما اثری از اجماع رسانه ای ومطبوعاتی در خصوص این ادعا نمی یابید .

در صحنه سیاسی نیز تعداد مخالفان فرماندار شدن سید جعفر رسولی بسیار محدود هستند ، مخالفان به سه دسته تقسیم می شوند

1)تشکیلات اصلاح طلب حامی خاتمی که روز های پایانی وارد ستاد دکتر روحانی شدند.

2) اصولگرایان ستاد دکتر روحانی در آمل که از ابتدا نبض ستاد را در دست داشتند.

3) جناب آجدانی وهمراهانشان .

 آنچه که مجموع این سه جریان درمقام انتقاد از انتخاب سید جعفر رسولی به عنوان فرماندار مدعی هستند بدین قرار است .

1) انتخاب رسولی اصل شایسته سالاری را پای رابطه سالاری قربانی می کند .

2)رسولی مصداق مدیران اتوبوسی است که رییس جمهور گفته است .

3) رسولی چون در دوره هشت ساله ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد بوده است در این دولت جایی ندارد .

4) رسولی کم سواد است .

5)عدم حمایت ستاد انتخاباتی رییس جمهور منتخب و تشکل های اصلاح طلبان و بسیاری از اصولگرایان و آحاد مردم از اقشار مختلف از وی

6)رسولی مانعی برای تعامل و همگرایی فراگیر سیاسی و اجتماعی

چند نکته در خصوص این انتقاد ها

1) اگر دوستان خوب وفعال سیاسی که کاملا خودجوش  شورای چند نفره تعیین فرماندار برای شهر آمل را راه اندازی کرده اند ، اعتقاد به شایسته سالاری دارند چرا فقط به چند گزینه اطراف خود متمرکز شده اند مگر نه اینکه دولت تدبیر وامید به گفته خود رییس جمهور متعلق به هیچ جناحی نیست ومتعلق به مردم است واصلی ترین رویکرد آن اعتدال است ، آیا واقعا غیر از این سه گزینه که مطرح است و هرکدام از انها به اعضای این کمیته مربوط هستند شخص دیگری وجود ندارد .

چرا به گزینه هایی مثل حسن شاهنوری ویا مجید همایونی ، شعبانعلی واحدی وده ها مورد دیگر که از نظر اعتدال گرایی وسابقه اجرایی گزینه هایی نزدیک به جریان اعتدال گرایی هستند توجهی نشده است .آیا این رویه با ادعای شایسته سالاری و اعتدال گرایی در تناقض نیست ؟

2) سید جعفر رسولی پایین ترین مسوولیت  در بدنه وزارت کشوررا تا معاونت فرمانداری تصدی کرده است و بیش از 20سال سابقه کاردارد که 8 سال ان معاون فرماندار می شود آیا او مدیر اتوبوسی است یا کسانیکه با رانت ولابی قصد تصدی مسوولیت ها را دارند .

3) ادعای سوم عزیزان که البته شاهدی بر تناقض فرمایشاتشان می باشد این است که کسانیکه در دولت احمدی نزاد مسوولیت داشته اند نباید در این دولت مسوولیت داشته باشد آیا این حرف با رویکرد دولت اعتدال همخوانی دارد  ؟

4) شکی نیست که موضوع دارا بودن تحصبلات تکمیلی اولویت مهمی برای تصدی پست مدیریتی چون فرمانداری باشد،آقای رسولی دارای مدرک فوق دیپلم است ، آیا داشتن مدرک فوق دیپلم با لیسانس واقعا اینقدر فاصله اش زیاد هست اگر ملاک برای مدیریت فقط مدرک باشد چطور رییس محترم جمهور وزیری را با مدرک لیسانس به مجلس معرفی میکند ومجلس شورای اسلامی هم با رای با لا رای اعتماد می دهد .

5) در خصوص مورد پنجم خوب است دوستان مدعی یک نمونه ازاین عدم حمایت ها را اعلام کنند ، وقتی از حمایت روحانیت صحبت شد کلا روحانیون شهر را مجزا کردید واز یکی از این عزیزان که به اصلاح طلبان گرایش دارند گفتگو تنظیم فرمودید و به نتیجه رسیدید که حمایت از رسولی کذب هست و از روستاییان جناب آقای ولایی را نماینده قرار دادید وبه این نتیجه رسیدید که رسولی نمی تواند فرماندار باشد .

6) به نظر نگارنده مهمترین نقطه مثبت سید جعفر رسولی ونکته ای که اورا از سایر گزینه های موجود سر امد می کند تعامل و همگرایی فراگیر سیاسی و اجتماعی او با اقشار مختلف مردم امل است همه می دانند رسولی در تعامل با اقشار مختلف مردم زبان زد است . همه اورا دوست دارند و حتی صراحت لهجه او نیز مانع از علاقمندی مردم و زیردستان نمی شود .

طراحان سناریو اجماع افکار عمومی علیه سید جعفر رسولی باید بدانند که دچار یک خطا استراتژیک شده اند ، نقطه قوت سید جعفر رسولی ارتباط او با بدنه جامعه است و اتفاقا نقطه قوت او با سایر رقبا همین نکته است .

البته رسولی هم مانند هر انسان  دیگری بدون عیب نیست اما اکثر برجسب هایی که دوستان سعی دارند در این سناریو به وی  بچسبانند منطقی به نظر نمی رسد .

چند توصیه به عزیزان فعال در ستاد دکتر روحانی ، نگارنده اعتقاد دارد در جریان موضوع پیش امده مشکل اصلی سید جعفر رسولی وموارد مطروحه بالا نیست ، مساله این است که آقایان معتقد هستند نیرو های خودشان برمسند فرمانداری آمل قرار گیرند  تا برخی اهداف ذهنی احتمالی در آینده به نحو مطلوب تری صورت گیرد.

از سوی دیگربرخی از این افراد  از حضور یک نیروی ارزشی ، که اتفاقا جانباز و آزاده است و در دولت اصولگرا مسوولیت داشته است ناراحت هستند بنابر این  لازم است که این جریان سیاسی که در انتخابات سال 88 طرد شده است به جای پنهان کاری نظر انتقام جویانه خود را با  صداقت با مردم در میان بگذارد تا مردم در این موضوع قضاوت کنند  .

دوش چه خورده‌ای دلا راست بگو نهان مکن                    چون خمشان بی‌گنه روی بر آسمان مکن

باده خاص خورده‌ای نقل خلاص خورده‌ای                         بوی شراب می زند خربزه در دهان مکن

24 thoughts on “عقبه عملیات روانی علیه رسولی ازکجاست ؟”
  1. احسنت دمت گرم اصلش همیناست که افایون همه جور کیسه دوختن میدونن این اقا بکسی باج نمیدهدحتی دوران اسارت به عراقیها چه رسدبجناحها بازهم متشکریم

  2. دوستان هراز نیوز بهره هوشی شان کم است که این واقعیت را در نمی یابند که آقای رسولی فرماندار نخواهد شد. آقای یوسفیان اشتباه بزرگی مرتکب شدند. آجدانی از یک تفکر دفاع می کند. تفکری که اجازه قدرت نمایی به آقای یوسفیان برای اقدامات فراقانونی و مخالف مصالح آمل را نمی دهد.

  3. عجب تحلیلی…

    بیست ییست

    بهترین انشاء را نوشتی نگارنده..//////

    چش نخورید یه دفعه..

  4. به چیزهایی که نوشتی ایمان داری یا فقط محض حود نمایی خدمت جناب یوسفیان بود. خداییش چند درصد نخبگان جامعه املی این اقا را تایید میگنند ایا شما به عنوان یک رسانه ایشان را نماینده دولت تدبیر وامید میدانید ایا مردم ایشان را عامل تغییر میدانند.ایا ایشان دیسیپلین یک فرماندار را دارا هستند.این متن بسیار سخیف و صرفا برای خودنمایی نوشته شده وگزینه های پیشنهادی شما نه تنها معتدل نیستند اصلا در حد واندازه فرمانداری نیستند.هرچند رویه جدید شما در گلجینئ کامنتها سایت شمارا از هراز محبوب انداخت وشما ابراز ارادت کرند را به صدای مردم بودن ترجیح دادید واحتمالا این کامنت را هم نمی زنید اما امیدوارم این کامنت تلنگری برای باز گشت شما به هراز مردمی باشد

  5. هراز جان اشاره نکردی همین مدرک فوق دیپلم چگونه اخذ گردید؟آقای رسولی که عدم تواناییش در اداره جلسات بر تمامی روسای ادارات پوشیده نیست چگونه می تواند یک شهرستان را اداره کند؟واقعاً شایسته سالاری این است؟در بین گزینه ها از نظر نگارنده(!!!)ضعیف ترین گزینه همین آقای رسولی است که امیدوارم در دولت تدبیر و امید بتواند خدمات شایسته را در سطوحی غیر از مدیریت و معاونت ارائه نماید.
    اجرکم عندالله

  6. آفرین خیلی گل گفتی
    دمت گرم
    این نشون میده افرادی هستند که جلوی سهم خواهی آجودانی و اطرافیانش رو بگیرن.
    که جانیازی مثل رسولی رو به مسخره میگیرن و اون رو لایق فرمانداری نمیدونن چون طرف اونه نیست

  7. وقتی نه اصولگرایان ستاد روحانی قبولش دارن نه اصلاح طلبان ستاد نه رییس ستادو اعضای ستاد رو چه حسابی باید ایشان فرماندار شوند شرط اول همسوی با دولت است از هر جناحی هم میتواند باشد کدام دولت را میشناسید کسی را نفر اول یک شهر میکند که هیچ جناخی از هواداران دولت او را قبول ندارد وطرف اش دهان سوزی هم نیست.پس واقع گرا باشیم واجازه ندهیم تحمیل شدن به دولت از همین ابتدا باب شود.خداییش گزینه های پیشنهادی جنابعالی در حد فرمانداری نیستند

  8. کوته فکرانه بود که مخالفان رسولی را به همان سه گزینه به زعم خود محدود کردید.
    جمع مردمی مخالف رسولی را فراموش کرده اید. آنهایی که از نزدیک ناعدالتی های این اقا را چشیده اند. آنهایی که خودخواهی های این آقا را چشیده اند. آنهایی که عدم تخصص این آقا را خوب می شناسند. شما ادعا می کنید ایشان چندین سال در دوره های متفاوت معاون فرماندار بوده اند. این خود نشان از محافظ کاری ایشان و طرفدار مسوول بودن و نه مردم بودن ایشان است. در عقب ماندگی چندین ساله ی آمل سهم ایشان در مدت معاونت فرمانداری بیش از همه است.. آمل مرد عمل میخواهد. اینکه جانباز یا ازاده یا سید هست دلیل بر کارامدی نمی شود که.. احترام سید و جانباز و ازاده باید در جای دیگر حفظ شود. نه سپردن امور شهری مثل امل به دست کسی که ما به عنوان جمعی از قشر تحصیلکرده و متخصص شهر به هیچ وجه ویژگی های لازم را در ایشان نمی بینیم.
    لطفا ما را به وابستگی به آجودانی با امثال ذالک متهم نکنید. به شرافت آملی ها قسم به هیچ جناح و دسته و شخصی وابسته نیستیم و دلمان فقط برای شهرمان می سوزد.. و هر وقت هم لازم باشد برای رسوایی کسانی که به شهرمان خیانت می کنند قلم بر می داریم. چه اجودانی باشد. چه رسولی و چه هر کس دیگر.. از اسم و رسم هیچکس هم نمی ترسیم.
    هراز نیوز : انصاف حرفه ای را کم کم دارید فراموش می کنید.

  9. آقا و یا خانم آشنا که معلوم است با چه کسانی آشنایی داری چون از لحن نظر دادنت معلوم است.
    بودند افرادی که در همین چند ماه اخیر به شهرمان به مرمان شهرمان خیانت کردند و با هر دوز و کلکی بود اهداف خود را عملی کردند ولی ما هیچ نوشته ای از شما ندیدیم که ثابت کند واقعاً شما ها و امثال شماها دلتان برای شهر می سوزد.
    شما که خود را به عنوان قشر تحصیلکرده آن هم جمعی که معلوم نیست واقعاً شما ها نماینده کدام قشر تحصیلکرده و متخصص شهرهستید چقدر گستاخانه به ارزشهای مردم شهرمان بی احترامی می کنید ؟
    چطور حرف از شرافت می زنید و بابی شرمی هر چه تمام تر با شرافت کسی که به خاطر ناموس ما و شما جوانی خود را در این راه گذاشت آن هم به خاطر منافع سهم خواهی خودتان بازی می کنید .
    ما هم از مردم آمل هستیم و هم تحصیلکرده و هم پایبند ارزشها . شما هم اگر مرد بودید بدون هیچ هراسی نام خود را می نوشتید چون در این صورت پیداست کار همان یکی دو نفری است که همیشه سعی در تفرقه افکنی در بین شهر هستند .

  10. سلام بر آشای ناآشنای ما که به شیرینی سخن گفته ای بدان که بسیاری چون شما فکر می کنند خداوند امورات همه ر اختبم به خیررگرداند که به این و آن دل نپر داختهاید برای دفاع امل سخن گفته ای.خدا یار و نگهدار شما ضمنا” خیلی خوش شانسی که مدیر سایت مطالب شما را چون ما از دم تیغ سانسور نگذارد و با تمام ارادتی که به ایشان دارم لابد به مصلحتی مطالب مارا استتار کردند خدا به همه شما خیر دهاد.

  11. آقای آشنا که مثل اینکه در آمل نیستی کدام جمع مردمی مخالف رسولی هستند که ما تا حالا ندیدیم جز همان عده ی ایی که شما باشید . به نظر بنده علت عقب ماندن آمل شورای 6 ساله سوم بوده که عده ایی به خاطر منفعت خودشان هر بلایی خواستند بر سر شهر و مردم آوردند . از آن همه نیرو که اتوبوسی وارد شهرداری وسازمانها کردند از پسرودختر و عروس و برادر زاده و خواهر زاده و برادر باجناق و زن برادر و پسر خاله و زن پسر دایی و خواهر زاده ی خانم و برادر زاده و ….

  12. من نظر خودم را گفتم و ظاهرن خیلی ها سوختند. اما یه عده عقده ای ظاهرن حالیشون نیست. من و دوستانم مخالف آمدن رسولی هستیم و البته مخالفت ما در حد همین مخالفت هست و آنچه البته به جایی نرسد فریاد است. کاری که باید بشود می شود. چه ما مخالف باشیم و چه موافق.. اگر خوب مخ معیوبتان را کار انداخته باشید دیدید گفتم احترام جانباز و آزاده باید در جاهایی دیگر حفظ شود نه اینکه یک فرد بی تخصص را که عدم تخصص او برای ماهایی که هم ولایتی ماست و از نزدیک میشناسیمش به خاطر داشتن این امتیازات بیایید بشود فرماندار… متاسفم برای شما که دندانهای طمع چشمانتان را دریده است.. لیاقت شما امثال این آقاست.ولی خوشحالم که چهره ی کم تحمل و خودخواهتان برای مردم آمل رو شده است و تنها فکری را فکر می دانید که شما میگویید.. (دیالوگ شایسته شما همین است)

  13. به مصطفی”

    نوشتی تو اگر مرد بودی اسم خودت را می نوشتی..
    اولا هراز نیوز اسم ما را دارد.
    دوما از نشانه های مردم عقب مانده توجه به فرد است نه حرف و تفکری که دارد.
    سوماخودت با یک تک اسم آمدی که معلوم نیست اسم واقعیت باشد یا نه.. استنتاج این معادله: پس شما که چنین ادعایی دارید مرد نیستید.. هههههههههههههههه

  14. ((تشکیلات اصلاح طلب حامی خاتمی که روز های پایانی وارد ستاد دکتر روحانی شدند.
    اصولگرایان ستاد دکتر روحانی در آمل که از ابتدا نبض ستاد را در دست داشتند.)) هراز نيوز واقعاً با خودتون چي فكر كردين كه لابه لاي حرفاتون داريد روحاني رو به اصولگراها مي چسبونيد؟؟ نبض ستاد روحاني رو از ابتدا اصولگرايان داشتند؟؟ نداشتند ديگه داداش من!! من آقاي رسولي رو ميشناسم به طور كامل و تو سلامتش هيچ شكي ندارم، ولي اين حمايت شما از آقاي رسولي عين حمايتتون از قاليباف بوده تو دوران انتخابات كه به هيچ وجه قائل به شكستش نبوديد و بعد انتخابات با 180 درجه تغيير، مياين و ستاد روحاني رو دربست واسه اصولگراها معرفي ميكنيد؟ بابا بي خيال!

  15. هراز جان تسلیت
    لیست پیشنهادی 3 نفره برای استاندار ارسال گردید که در آن نامی از رسولی نیست.(از قافله عقبی هراز جان)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *