به گزارش هراز نیوز ، هادي ابراهيمي، معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار در جمع اعضاي مجمع مشورتي پيشرفت در مازندران گفت: در مكتب سياسي اسلام و با توجه به گفتمان معرفتي انقلاب اسلام، عليرغم تكليف مداري ومحور قراردادن عمل به تكليف در زندگي فردي و اجتماعي نبايد از توجه به نتيجه غفلت كرد چرا كه توجه به اين مهم  اجتناب از تكليف است.

 

معاون استاندار مازندران با اشاره به ديدار اخير دانشجويان با مقام معظم رهبري ، چارچوب نگاه رهبري و امام را در مساله تكليف و نتيجه يادآور شد و افزود: رهبري معظم انقلاب در اين ديدار فرمودند «رابطه‌ی تکلیف‌مداری با دنبال نتیجه بودن چیست؟ امام فرمودند: ما دنبال تکلیف هستیم. آیا این معنایش این است که امام دنبال نتیجه نبود؟ چطور می‌شود چنین چیزی را گفت؟ امام بزرگوار که با آن شدت، با آن حدّت، در سنین کهولت، این همه سختی‌ها را دنبال کرد، برای اینکه نظام اسلامی را بر سر کار بیاورد و موفق هم شد، می‌شود گفت که ایشان دنبال نتیجه نبود؟ حتماً تکلیف‌گرایی معنایش این است که انسان در راه رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب، بر طبق تکلیف عمل کند؛ بر خلاف تکلیف عمل نکند، ضدتکلیف عمل نکند، کار نامشروع انجام ندهد؛ والّا تلاشی که پیغمبران کردند، اولیای دین کردند، همه برای رسیدن به نتایج معینی بود؛ دنبال نتایج بودند.

 

هادي ابراهيمي با اشاره به جايگاه گفتمان پيشرفت در دهه چهارم انقلاب خاطر نشان كرد: اين گفتمان از نيازهاي اصلي انقلاب است اما اگر به شيوه هاي مرسوم به دهه هفتاد به غلط تبديل به توسعه شود، مي تواند به ضد خود تبديل گردد چرا كه مدل هاي توسعه بدون گفتمان عدالت مخاطرات زيادي را براي انقلاب ايجاد كرده كه فتنه 88 از نتايج آن است.

 

وي با اشاره به تذكر جدي و تاريخي مقام معظم رهبري به رويكرد فكري و اجرايي افراد مرسوم به تكنوكرات ها و آيه ياس خواندن هميشگي آنان از اينكه با تفكر انقلابي و اسلامي نمي توان به يك كشورپيشتاز و الگوي جهان تبديل شد، خاطر نشان كرد: معظم له 18 سال قبل به دولت وقت گفتند كاري كنيد كه بتوانيم چاههاي نفت را كه هروقت اراده كرديم ببنديم اما آقايان تكنوكرات لبخندي زدند و گفتند مگر مي شود؟

 

وي افزود: متاسفانه هنوزهم عده اي به تكنوكرات بودن خودشان افتخار مي كنند و تلاش مي كنند تا اين تعبير نابهنجار را به عنوان يك مفهوم ارزشمند و داراي بار مديريتي مثبت در عرصه مديريتي كشور تبديل كنند.

 

هادي ابراهيمي تكنوكراتها را مانع اصلي تحقق فرمايشات مقام معظم رهبري در كشور دانست و افزود: بنده نه تكنوكراتم و نه كارگزاراني، بلكه به عنوان روستازاده اي كه طعم فقر را چشيده ام يادآور مي شوم كه علت اصلي موفقيت هاي دشمن در برخي از اهدافش در اين تحريم هاي وحشيانه،  فشار آوردن به مستضعفين و اقشار كم درآمد است و اين سنگ كجي است كه آقايان تكنوكرات در نظام اقتصادي كشور بنا گذاشته اند و از برخي دوران ها هم بايد به عنوان نماد روي كارآمدن تكنوكرات ها ياد كرد.

 

هادي ابراهيمي متوقف شدن يارانه ها را به زيان اقتصاد كشور ندانست و افزود: بنده اقتصاددان نيستم اما تا حدودي كه مي فهمم بايد عرض كنم كه عمده مشكلات اقتصادي ريشه در ساختار غلط اقتصادي دارد كه ناشي از عدم تخصيص منابع و قيمت هاي نسبي است كه براي حل مشكلات اقتصادي بايد اصلاح قيميت ها صورت بگيرد.

 

 معاون استاندار مازندران با اشاره به هدفمندي يارانه ها خاطر نشان كرد: اگر هدفمندي يارانه ها كسر بودجه ايجاد نكند و درآمد ايجاد شده را به فقرا و طبقات متوسط جامعه بدهيم، نبايد اين امر باعث افزايش قيمت ها شود چراكه ما از نظرعلمي و تجربي ديديم كه اجراي مرحله اول هدفمندي يارانه ها باعث شد كه واردات كاهش پيدا كند و ما حتي صادر كننده انرژي بوديم و حتي واردات بنزين كه يكي از تهديد هاي اصلي آمريكا بود متوقف شود.

 

معاون استاندار مازندران با اشاره به عملكرد افرادي چون كارگزاران و جبهه مشاركت افزود: ما به يك الگو ومدل مشاركتي در عرصه نمادسازي اسلامي نياز داريم اما اين احزاب چون از متن و قاعده جامعه بدور بودند و بيشتر در راس قدرت بودند و قدرت طلبي را پيشه كرده بودند، ذهنيت مردم را منفي كردند.

 

معاون استاندار مازندران با تجليل از تقش اساسي دكتر روحاني، رييس جمهور منتخب و آرزوي موفقيت براي ايشان يكي از كاركردهاي دولت در عرصه اقتصادي را سياست اتخاذ درست و مبتني بر اصول و واقعيات جامعه دانست و افزود: بايد با آسيب شناسي دقيق، فراجناحي و منصفانه سياست هاي دولت نقاط قوت و ضعف آن را بدست آوريم و با نگاهي مدون در صدد اتخاذ سياست هاي بهتر باشيم.

 

 هادي ابراهيمي مقابله درست با تحريم ها را يادآور شد و افزود: اگر تحريم ها در كنار هدفمندي يارانه ها محور باشد، سه هدف مهم اقتصاد كشور ما يعني افزايش توليد، كاهش تورم و افزايش رفاه و تامين اجتماعي محقق خواهد شد.

 

هادي ابراهيمي در بخش پاياني سخنان خود، تحريف در بيانات و اصول انقلاب و نظام به بهانه افراطي گري را ظلم به انقلاب و نيروهاي وفادار به نظام دانست و افزود: برخي از افراطيون دچار آلزايمر سياسي شده اند، اما مردم ايران نقش عناصر افراطي اصلاح طلب را كه با طرح ادعاهاي بي پايه و پوچ تحت عنوان تقلب، ابتدايي ترين اصول دموكراسي را ناديده گرفتند را فراموش نخواهند كرد.

 

معاون استاندار مازندران افزود: افراط گرايان ديروز كه قانون شكني و خشونت طلبي براي اهداف خود را مباح مي دانستند امروز صحبت از اعتدال مي كنند البته اينها بايد با كنترل احساسات خود در شرايط سياسي جديد، از طرح مباحثي كه هيچ نسبتي با آنها ندارد ، پرهيز كنند.

11 thoughts on “هادي ابراهيمي: نه تكنوكراتم و نه كارگزاراني”
  1. با احترام بسیار خدمت خبرنگاران محترم
    تو یه خبرنگار ساده تو شبکه مازندران بودی که نمیدونم چه جوری یک شبه از اینور میکرفون خبرنگاری به اونور که به عنوان معاون سیاسی امنیتی استاندار انتصاب شدی!!
    تو رو خدا تو دیگه از خودت کرامات در نه بکن!!

  2. آقای ابراهیمی تو خودت میدونی که چیزهایی که گفتی محتواش پوچ است!! در حد بخشداری هم نبودی و نیستی مثل خیلی از تابعین دولت 9 و 10 !!!

  3. خدا پدر دکتر!کردان رو بیامرزه. هرچی داره از کردان داره

  4. آخه برادر تو که اندازه این حرفا نیستی

    خودتم خوب میدونی چی چجوری یک شبه شدی معاون استاندار!!!

    بدا به حال مل مزندرانی ها

  5. خدا بگم احمدی نژاد رو چیکار نکنه که پای امثال این آقا که حتی لیاقت بخشدار شدن رو هم ندارن به مناصبی مثل معاونت استاندار باز کرد . ببین کار ما به کجا رسید که این پرفسور داره در مورد اصلاح طلبان و کرگزاران صحبت میکنه . البته دیگه آخراشه

  6. یا لطیف
    با سلام و اما بعد؛
    اولا هنر احمدی نژاد و هاشمی و کردان و امثالهم نبود که جوانان با استعداد و توانمند رو کشف نمودند. بلکه این سنگ بنای محکم رو امام راحل بنا نهادند.
    اگر اندکی منصف باشیم و مسئولین و فرماندهان عالی دهه 60 را مرور نمایئم خواهیم دید که بیش از 80 درصد مسئولین و فرماندهان از جوانان بودند.

    دوما مسئولیت معاون استاندار بودن کوچکتر از مسئولیت هایی بود که دهه 60 جوانان ما داشتند. باز هم منصفانه سوابق مسئولیتی هادی ابراهیمی را رصد فرمائیدبعد قضاوت کنید.
    سوما؛ گیرم که حرف شما صحیح و اقاهادی از پشت میکروفون امد و شد معاون؛ یکی بدون مرض و غرض بفرماید آیا هادی در بین تمام معاونین استانداران موفق بوده یا خیر؟ انسان منصف خدمات افراد را می گوید ، بعد نقدش می نماید.
    چهارما؛….
    و اخر اینکه جهت اطلاع عرض نمایم تا شائبه ای پیش نیاید؛
    اقای هادی ابراهیمی نسبتی با بنده ندارد و برای بنده و خانواده بنده نیز کاری نکرده.
    صدق الله

  7. برو بابا با اون فرماندار ساری(واحدی خالی بند ) که اول از بابلسر اوردیش محمودآباد وتمام قد از احمدی نژاد حمایت کردید وبعد بردیش ساری

  8. خدا خیرش بده. کار به تفکراتش ندارم . ولی آدم شریفی هستند

  9. آقا یاسر با غرض و مرض از جمله آخرت هرچی که باید دستگیرم شد . شما جوونای دهه شصت رو با این آقا مقایسه میکنی واقعا برات متاسفم و این رو یک توهین بزرگ به تمام شهدا و رزمندگان 8 سال دفاع میدونم . بنده از نزدیک این آقا رو میشناسم و میدونم همین الان از چه کانالهایی داره آینده خودشو تامین میکنه . این آقا مصداق بارز مدیر اتوبوسی هستند و مدیرکلی ارشاد رو هم در ابتدای دولت دهم به کمک برادرشون که در وزارت ارشاد مقام عالیه دارن بدست آوردن و بعد از اون هم پست معاونت استاندار رو با خوش خدمتی در زمان انتخابات 88 با روزنامه صبح مازندران کسب کردن.هیچ وقت تیتر یک روزنامه این آقا در فردای روز مناظره احمدی نژاد با موسوی رو فراموش نمیکنم . میخوای از خدمات و بزرگی این آقا بگی لطفا به بقیه بگو چون همونطور که میبینی از نزدیک ایشون رو میشناسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *