اولین روز از برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با حضور مردم این شهر ، حس و حال خاصی به خود گرفت.

خبرگزاری فارس: رونمایی از «مهرداد و مهربان» در پایتخت تئاتر خیابانی

نخستین روز از ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با حضور گروه‌های مختلف شرکت‌کننده آغاز شد.

همچنین در این مراسم دو عروسک عظیم‌الجثه بومی به نام‌های مهرداد و مهربان رونمایی و معرفی شدند.

در این روز گروه‌ها نوبت به نوبت نمایش خیابانی خود را در فضاهای مختلف شهر مریوان برگزار کردند، اما استقبال و شور مردم هنردوست این شهر بود که رنگ و بوی دیگری را به اجراهای خیابانی انتقال می‌داد. نکته دیگری که موجب تمایز این دوره از جشنواره با ادوار گذشته شده بود، اجرای نمایش‌های خیابانی در یک روستا و شهرک مجاور شهر مریوان در اولین روز برگزاری بود.
اما این پایان کار روز نخست این جشنواره نبود. درحالی که در مراسم افتتاحیه تابلوی گروه ژاپن وجود داشت اما تا به این لحظه خبری از حضور و اجرای نمایش توسط این گروه خارجی در دست نیست.

به گزارش فارس، در حالی که مسئولان برگزاری نشست مطبوعاتی مانور بسیاری را در مورد بخش بین‌الملل داده بودند اما به دلایل نامشخص در جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان این گروه ژاپنی حضور پیدا نکرد.

در روز نخست جدا از اجرای گروه ژاپنی، 24 اجرا در فضاهای عمومی شهر مریوان اجرا شد که بخشی از آن‌ها توسط هیئت داوران متشکل از فرهاد آئیش، مجید امرایی، مریم معترف، شهرام کرمی و چند تن دیگر مورد بازدید و داوری قرار گرفت.

در بحث اطلاع‌رسانی نیز در همین ابتدای کار نواقصی دیده می‌شود؛ اگرچه بنرهای متعددی در سطح شهر مریوان و دیگر شهرهای استان کردستان نصب شده است، اما به گفته علاقه‌مندان تئاتر خیابانی اگر اطلاع‌رسانی در خصوص افتتاحیه در شهر مریوان جدی‌تر انجام می‌شد، مردم این شهر مراسم افتتاحیه را پرشورتر از آنچه برگزار شد، برگزار می‌کردند.

بر اساس این گزارش، در خصوص بروشور برنامه اجراها نیز نواقصی وجود دارد که این کار در جایگاه جشنواره‌ای که هدف خود را شناساندن مریوان به عنوان پایتخت تئاتر خیابانی در جهان می‌داند و اولین گام خود را در عرصه بین‌المللی برداشته، نیست و نخواهد بود. بروشور برنامه اجراها که توزیع شده است، فاقد نام نویسنده و کارگردان نمایش‌ها است، از همه مهم‌تر جدول برنامه‌ اجرای آثار به زبان انگلیسی برای میهمانان و شرکت‌کنندگان خارجی درنظر گرفته نشده است.
بنابراین اگر گروه‌های خارجی به هر دلیلی از وجود مترجم بی‌بهره باشند، نمی‌توانند بهره کافی از زمان را ببرند که این نیز صدماتی از لحاظ کیفی به جشنواره وارد می‌‌کند
همچنین قرار است کتاب جزئیات کامل ششمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در روز دوم در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *