آمل- خبرنگار هراز نیوز
سیدعلی هاشمی نسب رئیس اداره ثبت احوال آمل در مراسم راه اندازی گنجینه اسناد مفاخر آمل  که فرماندار ومسئولین ادارات شهرستان آمل حضور داشتند گفت از حدود 400 هزار سند سجلی شناسایی شده در آمل، تاکنون اسناد سجلی حدود 40 نفر ازمشاهیر، مفاخر، علما، هنرمندان، ورزشکاران و سرداران نامی شهید شهرستان آمل شناسایی و در گنجینیه اسناد آمل اضافه شد.
رئیس اداره ثبت احوال آمل با بیان اینکه توسعه فضای فعلی گنجینه اسناد و مشاهیر این شهرستان از برنامه جدی این اداره است، اضافه کرد: با توجه به اینکه ساختمان فعلی اداره ثبت احوال آمل در سال 1314 تاسیس شده و به عنوان یک بنای با ارزش تاریخی است، برنامه توسعه ای گنجینه اسناد و مشاهیر آمل در برنامه قرار دارد.
هاشمی نسب با اشاره به عملکرد 6 ماهه ثبت احوال شهرستان افزود تعداد کل ولادت 2619 نفر که از این تعداد 1318 نفر مرد و1301 نفر زن می باشند که تعداد ولادت نسبت به مدت مشابه سال قبل 7/2 درصد کاهش داشته است. وی میزان ولادت رادر هر شبانه روز 14 واقعه به ثبت رسیده عنوان کرد. وی در خصوص تعداد وفات گفت 930 نفر وفات ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 5/2 درصد کاهش داشته است .رئیس اداره ثبت احوال آمل افزود 2456 ثبت ازدواج صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8/8 درصد افزایش داشته است که در هر شبانه روز بطور متوسط 13 ازدواج به ثبت رسیده است که متاسفانه با توجه به ثبت 405 طلاق نسبت به سال گذشته 5/2 درصد افزایش یافته است. یدالله اکبرزاده فرماندار آمل با تشکر از اقدامات خوب ثبت احوال شهرستان در احداث گنجینه اسناد مفاخر و مشاهیر آمل گفت بین ادارات ثبت احوال از مظلومترین ادارات در شهرستان است که علیرغم ارائه خدمات خوب به شهروندان این اداره را در حد صدور شناسنامه قلمداد می کنند. وی افزود باید با احداث چنین گنجینه هایی وبا وجود مشاهیر، علما،بزرگان و سرداران شهید دراین شهرستان به نسل جوانان بیشتر آنها را با این بزرگان آشنا کنیم .
وی از بازسازی و بهسازی ساختمان قدیمی اداره ثبت احوال آمل با 400 میلیون ریال اعتبار در سالجاری خبر داد.
در پایان به صورت ویژه  درمراسم راه اندازی از گنجینه  اسناد مفاخر و مشاهیرآمل از سند سجلی آیت الله میرزا هاشم آملی پدرروسای قوه قضائیه و مقننه رونمایی شد.

 

One thought on “گنجینه اسناد مفاخر و مشاهیر آمل راه اندازی شد”
  1. تقریباً تمام کسانیکه که از آنها بعنوان مشاهیر شهر ما اسم برده میشه افراد مذهبی و حوزوی هستند. و یا شهدای جنگ تحمیلی. واقعا بلحاظ داشتن مشاهیری که در عرصه علوم جدید و فناوری و یا هنر و فرهنگ، نسبت به بقیه جاهای کشور خیلی عقبیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *