هراز نیوز – سرویس اجتماعی – هفته گذشته تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهرآمل میهمان جمعی از خبرنگاران در اداره ارشاد این شهر بودند .

جلسه ای که به دعوت جمعی از اعضای خانه مطبوعات برگزار شد و البته اکثر خبرنگاران از یک سو و اکثر اعضای شورا در آن شرکت نکردند .

با وجود اینکه ایده برگزاری این جلسه مناسب و مطلوب به نظر می رسید اما ظاهرا در زمان اجرای هم اندیشی تعجیل شده بود .

پیگیری های خبرنگار هراز نیوز مشخص کرد که اکثر منتخبین جدید شورای شهر آمل معتقدند در حالیکه هنوز در ساختمان شورا در بلوار آزادگان مستقر نشده و رسما شروع بکار نکرده اند منطقی به نظر نمی رسد که دریک نشست مشترک خبری شرکت کنند ، که استدلال منطقی و درستی به نظر می رسد .

مطمح نظر نگارنده بررسی کم رمقی این جلسه و دلایل عدم استقبال خبرنگاران از این نشست نیست، که البته به مجال و مقال دیگری نیاز دارد.

نکته قابل توجه در این نوشته نقطه ضعف شورای دوره سوم بود که می بایست مورد توجه منتخبان جدید در شورای دوره چهارم این شهر قرار گیرد تا با تدبیرمنتخبان جدید برطرف گردد .

بیشتر خبرنگاران آملی بر این ادعا توافق نظر دارند که شورای دوره سوم تعامل مناسبی با اصحاب رسانه و قلم نداشت و به جای پاسخ گویی به رسانه ها در قامت تقابل و در پاره ای از اوقات تهدید و توبیخ خبرنگاران برآمد .

برکسی پوشیده نیست که شورای دوره سوم علی رغم کاستی ها ، دستاوردهای مناسبی نیز داشت اما چه شد که به جز چند خبرنگار که تعدادشان از انگشتان یک دست هم کمتر می باشد سایر اصحاب قلم و رسانه دل خوشی از شورای سوم ندارند ؟

اینکه شورای دوره سوم در دوسال پایانی کار خود حتی یک نشست خبری برگزار نمی نماید و ده ها بار تماس خبرنگاران را در خصوص پاسخگویی به سوالات مطرح در جامعه بی پاسخ می گذارد و فقط از طریق چند رسانه محدود اقدام به اطلاع رسانی آنهم به سبک تبلیغاتی می نماید ،چه دلیلی دارد ؟

فشار به سازمانهای شهرداری و روابط عمومی این نهاد برای تقدیم آگهی ها و در خواست رپرتاژ به چند نفر از همکاران خبرنگار و ایجاد اختلاف بین خبرنگاران دست آورد سیاست های چه کسانی بوده است ؟

اگر بخواهیم از روابط عمومی شورای دوره سوم بگوییم باید گفت :دستگاهی منفعل که سهوا یا عمدا شورای دوره سوم را در تقابل با رسانه ها به عنوان چشم بینای جامعه قرار داد تا جایی که اعضای محترم شورای شهر به این نتیجه رسیدند که اکثر رسانه ها دشمن آنها هستند و رسانه خوب رسانه ای است که عکس های درشت مسئولان را با الفاظ ملوکانه و پر از تملق منتشر نماید .

در واقع هر چه که به سالهای پایانی شورای شهر دوره سوم پیش می رفت هیات رییسه شورا گمان می کرد اصلا رسانه ها حق ندارند از شورایی که دارد خوب کار می کند انتقاد کنند و به همین خاطر حتی برخی از کارکنان شهرداری به خاطر نسبتشان با خبرنگاران منتقد تا حد اخراج پیش رفتند .

روابط عمومی و اطلاع رسانی در هر دستگاه پل ارتباطی با مردم است و در این راستا وظیفه دارد با تعامل سازنده با رسانه ها که وظیفه اطلاع رسانی شفاف را به افکار عمومی بر عهده دارد به روند پیشرفت دستگاه خود کمک کند .

متاسفانه رویکردی که دستگاه اطلاع رسانی شورای دوره سوم در پیش گرفت بدین شکل بود که به جای معرفی مناسب عملکرد شورای شهر به روش های مختلف بر تخریب چهره رسانه ها پرداخت ، گویی هرچه در خصوص رسانه ها نزد اعضای شورا بدگویی کند، عزیز تر خواهد شد .

براساس گزارش های مستدل هرازنیوز دستگاه اطلاع رسانی شورا پا را از این نیز فراتر نهاده و برای اینکه رسانه ها را در مقابل مسئولان قرار دهد روزانه پرینت کامنتهای سایت ها را برای برخی مسئولان و حتی افراد ی که با شورا و شهرداری سر و کار دارند می فرستاد تا وظیفه اختلاف افکنی خودرا تکمیل نماید .

البته بعید نیست که برخی از این کامنت ها و مطالب هم توسط خود این دستگاه و یا عوامل همسو با انها ارسال شده باشد تا بر آتش اختلاف افکنی بیشتر دمیده شود .

در خصوص بی تدبیری روابط عمومی و اطلاع رسانی شورای دوره سوم نکات زیادی مطرح است که در یک فرصت مجزا تمامی آن را طرح خواهیم کرد اما اکنون چند توصیه به عزیزان منتخب شورا شهر دوره چهارم آمل .

سروران و عزیزان منتخب شورای اسلامی شهر آمل انتخاب مردم فرهیخته و حق شناس آمل در 24 خرداد ماه سال 1392 نشان دادند که دوره چهارم شورا دوره ای طلایی و فرصتی بی نظیر برای پیشرفت این کهن شهر فراهم خواهد کرد .

انتخاب چهره های شاخص جدید با ویژگی هایی چون تخصص ، جوانی ، شایستگی و لیاقت ، مردمی و پاک دستی نشان می دهد مردم فهیم این شهر مسیر آبادانی آمل را با اعتماد به شما عزیزان و اراده مستحکمی که درچهره تک تک شما هویداست میسور می دانند.

این فرصت خدمت گزاری با تکیه بر آرا مردم شریف آمل به شما اهدا شده است قدرتی بی نظیر که تقریبا به هیچ یک از مسئولان شهری اهدا نشده است و این پشتوانه بزرگ مردمی سبب عزت واستقلال شما در امر تصمیم گیری خواهد بود .

خواسته مردم ، خدمت صادقانه شما توام با پیشرفت این کهن شهر می باشد، در این راه اگر شیوه صداقت و خدمت خالصانه به مردم را در پیش گرفته اید که شکی در ان نیست از رسانه های مستقل فاصله نگیرید و با تکرار اشتباه برخی همکاران گرامی تان در دوره قبل بر قامت تقابل بر آنها بر نیایید .

بدانید رسانه های مستقل کمک کار و مددکار تان خواهند بود ،تا آ نجا که بر وعده خدمت صادقانه و خالصانه پابر جا بمانید .

 

البته رسانه ها ابزار تبلیغاتی مسئولان نیستند، بلکه چشمان ناظر مردم هستند که بر کار شما نظارت دارند اگر از شما خدمت ببینند موظفند که انرا به مردم گزارش دهند و اگر خدای ناکرده انحراف ببینند رسالتشان ایجاب می کند نقصان را بی پرده به اطلاع افکار عمومی برسانند .

نگارنده در پایان پیشنهاد می نماید کمیته ای مشورتی برای شیوه و نحوه اطلاع رسانی مناسب ، شفاف و اقناعی از برنامه هاو عملکرد شورا شهر برای شهروندان فهیم آملی تشکیل گردد .

 

 

11 thoughts on “به بهانه نشست هم اندیشی شورا با خبرنگاران آمل / چند کلام با منتخبان شورا”
  1. بدون تردید یکی از بدترین روابط عمومی ها در سطح شهر در شورا مستقر بود.جز خود شیرینی وبهم زدن روابط شورا با مطبوعات وعدم اطلاع رسانی درست اقدام به تنش زایی وتحریک اعضا نمود .مسوول روابط عمومی شورا با باند بازی وارد شد و در بدو ورودش به علت عدم …. با ….. دچار مشکل شد بعد از ین … ایشان رو به خودنمایی و … اورد .از در دیگری وارد شد.الان هم لا چسبیدن به بعضی از اعضای شورای جدید ودادن اطلاعات غلط ودوبهم زنی در حال خود شیرینی است.خطر یک همچین فردی در شورا ا زهمین الان حس میشود ونیاز به حضور افراد کارامد ومتخصص که کم هک نیستند حس میشود امید است شورای جدید شهر را از لوث وجود …. وناکارامدها پاک نماید.

  2. ناپختگی این فرد در جلسه نقد عملکرد شورا کاملا مشهود شد جون با یاوه گویی خود کلا جورا برعلیه شورا کرد.

  3. اگر اين شورا دست به دست هم ندهند و طايف گرايي اتفاق بيافتد و نماينده هاي قديم هريك از افراد شوراي جديد را بسمت خودشان بكشانند ديگر مردم به نماينده ها و كانديدها اعتماد نخواهند كرد و شوراي جديد بايد خيلي بدبخت باشد كه گوش به حرف يك نفر باشند و ديگر نماينده ها را در جريان امور قرار ندهند و مخفيانه كار انجام دهند و …

  4. ناکارامدها همیشه افت ادارات هستن نباید اجازه داد این افراد با فرصت طلبی دوباره خودشان را درسیستم وارد کنند واقعا شرم اور که افراد کارامد در شهر پشت خط بمانند و حساس ترین جای شهر دچار لغزش شود

  5. ناکار آمد؟؟؟ شما انگار از امار و ارقام خبر ندارین؟؟؟؟یا خبر دارین و فقط میخواین روابط عمومی رو خراب کنین!!! از دوره سوم شورا 4 نفر شرکت کردند که هر 4 نفر انتخاب شدند…

  6. آقا من خودم خبرنگارم و به سایت شما همش سر میزدم… یادمه قبل انتخابات شورا مطلب زدین که آقای نورانی با گرفتن سایت و نزدیک شدن به کاندیدا نگاهی به شورا دارد ولی اصلا این طور نبود. شما خواستین یک شخصو خراب کنین ولی موفق نبودین چرا؟؟؟

  7. من به شخصه هر وقت وارد شورا شدم برخورد خوبی از طرف روابط عمومی با من شد… حق با آرش کمانگیره سعی نکنین کسیو به نا حق خرابش کنین…

  8. ارش کمانگیر خود نورانیه.نکن این کارو جناب نورانی با اینکارا اون افتزاحاتت جمع نمیشه.رای اوردن کاندیداها چه ربطی به توداره تازه چندین نفر شاهدن که تو قصد داشتی کاندیدا بشی ولی بعد فهمیدی با اون عملکرد و …… تو کار نیست کشیدی کنار بعد داداش محسنت خواست بیاد که اون از تو بدتر بود شرایطش و نشد حالا نیا با اون کامنتها خودتو شیرین نکن. تو همون جلسه نقد عملکرد شورا معلوم شد که اصلا اینکاره نیستی.برو اقاجون تو مال این حرفها نیستی دوره بعد باید بری مسوول روابط عمومی عماد جونت بشی

  9. واقعا روابط عمومی شورای شهر در دوره سوم منفعل عمل کرد.. نحوه اطلاع رسانی اخبار شورا و جلسات شورای شهر واقعا افتضاح بود…
    شب انتخابات هم برای خوش خدمتی به برخی اعضا وقتی رئیس برکنار شده شده عملکرد دوره سوم با تاریخ اسفندماه رو تو اردیبهشت توزیع کرد حالا بماند با کدوم زد و بند با آقای م الف همان شرکت تبلیغاتی معروف چقدر از …… کشیدند

  10. یار قدیمی نمیدونم شما کی هستین و چطور با این فکر با خودتون کنار اومدین؟؟؟ به هر حال ادبیات شما رو درخور خودم نمی بینم که جوابتونو بدم…

  11. جناب يار قديمي اين نوع حرف زدنتون واقعا جالبه. آخه از حرفاتون معلومه كه شما فقط دارين از سر لج ولجبازي و كينه اين طوري حرف ميزنين اين كه شما با يكي مشكل دارين چه ارتباطي به ما طرفداراي سايت داره كه بشينم اين كينه ورزي هاي شمارو بخونيم هرچند الان كه اين خبر رو دوباره خوندم ميبينم مقصر خوده نوعه خبره كه اينطوري مغرضانه نوشته شده آقايون لطفا خبر درست به مردم بدين نه يه مشت… خيلي حركته زشت و غير حرفه اي بود تخريب عناصري كه نميتونن هيچ نقشي تو عملكرد و تصميمات يه اداره داشته باشن چيزي نيست جز افترا و دروغ البته ببخشيد كه رك گفتم آخه حركتتون…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *