به گزارش هراز نیوز اصناف وبازاریان آملی با تشکیل کمیته ای به نام وحدت اصناف و بازاریان آمل برای حضور پرشورمردم در انتخابات بیانیه دادند همچنین این کمیته که به اختصار وابا نام گرفته است اعلام کرده که در بیانیه بعدی خود اسامی نامزدهای مورد حمایت بازار را اعلام خواهد کرد .

باسمه تعالی

بیانیه شماره 1

 

” این انقلاب بی نام خمینی (ره) در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست” مقام معظم رهبری

سالگرد ارتحال جانسوز معمار کبیر انقلاب اسلامی و قیام خونین پانزده خرداد را بر عموم رهروان و عاشقان امام همام تسلیت و تعزیت عرض می کنیم.

در سیر ادواری تاریخ، کهن شهر آمل، از دیرباز مهد علم و اندیشه، فرهنگ و تمدن، ریاضی و نجوم، فقه و فقاهت، فلسفه و کلام، شعر و شاعری، سیاست و کیاست، رشادت و پایمردی و  عالم و عالم پروری بوده، که به گواه مآخذ و منابع تاریخی، وجود دهها تن از اندیشمندان، حکما، فلاسفه، عرفا، شعرا و … این شهر را به ستاره ای درخشان در آسمان ایران اسلامی معرفی نموده است که همگان از تلألو و درخشش علوم معقول و منقول بزرگان آن خوشه چینی کرده و می کنند و در دوران معاصر وجود نورین نیّرین و افتخار جهان اسلام و ایران، حضرات علامه جوادی آملی و علامه حسن زاده آملی بر افتخارات آن افزوده است.

 مردم فهیم و ولایت مدار این شهر با خلق حماسه های بی بدیلی چون حماسه ی مردمی ششم بهمن 60 و تقدیم شهدای گرانبهایی در جنگ تحمیلی و حضور در تمامی صحنه ها و میادین انقلابی، دین خویش را به اسلام و نظام به اثبات رساندند.

بر همگان پوشیده نیست که قشر عظیم و تأثیرگذار کسبه، پیشه وران و بازاریان از بدو پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری داهیانه و خردمندانه بزرگ معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره)  نقش موثر و بسزایی را در به ثمر رسیدن این خیزش مردمی به عهده داشته و همراه و همگام و با سایر اقشار و اصناف مختلف ایران اسلامی اهتمام تام داشته و با بستن و تعطیل کردن مصادر کسب و کار و بنگاه ها و مغازه های اقتصادی خویش گام بلندی را در پیروزی انقلاب داشته اند.

علاوه بر آن در مناسبت های مختلف دینی، مذهبی، اعیاد و وفیات ائمه علیهم السلام و مسایل سیاسی اعم از راه پیمایی ها، تظاهرات، تحصن ها، انتخابات، همایش ها و گردهمایی هایی که برای دوام و قوام نظام و تقویت روحیه ی همدلی، وفاق، اتحاد و انسجام نظام، این قشر عظیم اقتصادی کشور با پایین کشیدن کرکره های محل کسب خویش، نقش بی بدیلی را در جامعه ی اسلامی به عرصه منصه ظهور رسانیده اند و اینک که بیش از سی سال از ظفرمندی انقلاب میگذرد، با همان روحیه انقلابی و حماسی خویش، لحظه ای عقب ننشسته و با تمام وجود از کیان اسلام، انقلاب و رهبری حمایت نموده و به عنوان بازوان اقتصادی کشور در چرخه ی نوسانات بازار اعم از رکود اقتصادی، تحریم و … از حریم ولایت و رهبری پاسداری نموده و می نمایند.

اما سوال اینجاست که با توجه به این همه افتخارات و محسنات، آیا جایگاه و پایگاه اقشار بزرگ صنوف و بازاریان در این شرایط کنونی و برهه ی زمانی که همه دشمنان قسم خوردۀ انقلاب دست به دست هم داده و کمر به نابودی اقتصاد کشور بسته و در صدد کم رنگ کردن و دلسرد نمودن مردم انقلابی ایران هستند، این است؟ که در مسایل روزانه و عدم چرخش و رکود اقتصادی با این حال دست از امام و ولایت و رهبری برنداشته و دین خویش را به اسلام و انقلاب ادا می نمایند.

اینک ما در برهه ای خطیر از انقلاب قرار داریم و با عنایت به منویات و پیام نوروزی مقام معظم رهبری در سالی که در آنیم و به نام نامی حماسه ی سیاسی و اقتصادی که از جانب معظم له نامگذاری گردیده، برآنیم که با حضور حداکثری و مشارکت عمومی قشر عظیم بازاریان، اصناف، کسبه و پیشه وران در یازدهم انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر، آستین همت بالا زده و با شرکت خویش در این آزمون و امتحان بزرگ الهی سربلند و سرافراز بیرون آمده و در حد بضاعت و فراخور خویش سهمی را ایفا نماییم.

از آنجایی که قشر عظیم اصناف، اتحادیه های صنفی، بازاریان، کسبه، پیشه وران و … در تصمیم گیری های کلان شهری نماینده یا نمایندگانی را در کمیسیون های مختلف شورای اسلامی شهر نداشته تا بتوانند مشکلات، مصائب و معضلات این قشر عظیم را مطرح و از طرح ها، برنامه ها و فعالیت های اقتصادی و … دفاع نمایند، برماست تا دستی برآریم و با انتخاب افراد اصلح و شایسته از این قشر تأثیرگذار در هیأت ائتلافی با برخورداری از افراد مومن، متدین، قوی، مدیر، مدبر، جای پایی را در انتخابات شورای اسلامی شهر آمل داشته تا از این منظر و طریق بتوانیم آراء، نظرات، راه کارها، پیشنهادها و اهداف مورد نظر خویش را مد نظر قرار دهیم و حداقل در مسایل گوناگون شهری بر اساس دستورالعمل و قوانین شهری و شهرداری در اموراتی که به بازار و بازاری و اقشار زحمتکش و خدوم کسبه و پیشه وران مرتبط است از آن دفاع نموده و این نمایندگان و کاندیداهای شهری در حوزه های اقشار و صنوف بتوانند زبان گویایی برای همه بوده و از این رهگذر بر مشکلات فایق آمده و در اتخاذ تصمیم گیری شهری در چهارچوب قانون و قانون مداری و … نقش اساسی و بنیادی را اجراء نماید.

 کمیته وحدت اصناف و بازاریان شهرستان آمل ضمن تأکید بر حضور و مشارکت همه جانبه در این دو انتخابات سرنوشت ساز، آمادگی خویش را مبنی برحضور کاندیداهای اصلح و شایسته به عنوان بازوان توانای اتحادیه اصناف و بازاریان در آزمون بزرگ روز 24 خرداد 92 در حماسه ی سیاسی اعلام داشته و از سروران و بازاریان گرامی مجدانه و صمیمانه خواستاریم تا با انتخاب مردانی از جنس خودشان سهمی را در حضور افراد صالح بازاری در این نمایش باشکوه داشته باشند.

گفتنی است، در بیانیه شماره 2 اسامی نامزدهای محترم و منتخب کمیته ی وحدت اصناف و بازاریان آمل در زمان شروع قانونی تبلیغات به حضور شریف مردم و فهیم و ولایت مدار این شهر اعلام خواهد شد.

 

وحدت اصناف و بازاریان شهرستان آمل(وابا )

7 thoughts on ““وابا” اعلام موجودیت کرد/ حمایت بازار از حماسه سیاسی + متن بیانیه شماره یک”
  1. رای ما مهندسین آملی به اقای حمید سلیمانی نسب می باشد به دوستان هم می گویم بهتر است به ایشان رای بدهند

  2. کلیه بازاریان محترم دست به دست هم دهیم وبا هم سرنوشت شهر خود را رقم رنیم ..
    اینجانب با این کار بسیار بزرگی که دوستان در مجمع امور صنفی تشکیل دادند واین کمیته را بنا نهادند کمال تقدیر وتشکر را دارم وخود چون رییس اتحادیه هستم واز مشکلات شهرداری که بر ما روا گشته است خبر دارم واعضای اتحادیه خود اطلاع رسانی نموده تا در همراهی وکمک به کمیته وحدت از هیچ کمکی دریغ ننمایند

  3. اینجانب با احترام به کلیه بازاریان محترم واعضای محترم کمیته وحدت اصناف وبازاریان حمایت قاطع وکامل خود واعضای تحت پوشش خود را اعلام میکنم وآماده هر گونه همکاری وهمراهی با اعضای این کمیته می باشم .
    در ضمن اصناف وبازاریان محترم یک بار دیگر دست در دست یکدیگر حماسه ای خلق خواهیم کرد که دشمنان انگشت به دهان بمانند .
    اتحادیه محصولات فرهنگی شهرستان آمل

  4. باید افرادی در شورا باشند که تخصص و تجربه شهرسازی دارتد
    ۱- دکتر عامر نیکپور دکتری برنامه ریزی شهری و مدرس دانشگاه
    ۲- دکتر فرزین محمودی دکتری شهرسازی و مدرس دانشگاه
    ۳- مهندس محمد علی نائیج کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری و مدرس دانشگاه و کارمند

    ارسال پاسخ

  5. مهندس محمد علی نائیج فوق لیسانس برنامه ریزی شهری شب دوشنبه تو یک مراسمی که بالای 500 نفر بودند در مورد برنامه هاش صحبت کرد ما فقط اسمش شنیده بودیم ولی وقتی طرز صحبت و برنام های مهندس را شنیدیم به این نتیجه رسیدیم که واقعا بدرد شهرمان می خورد یک جوان 30 ساله با تجربیات فراوان و برنامه های مدون
    حتما پرس و جو کنید چون واقعا جوان و باتجربه می باشد

  6. ما به چهره شاخص عمران و آبادانی مهندس قاسم رسولی کاندیدای جوان ، متعهد و متخصص شورای شهر رای داده و به چنین جوانان برومندی افتخار می نمائیم .

  7. اهداف و برنامه ها ی بنده حقیر حسین شعبان زاده کارشناس شهرسازی و حاضر به مناظره با کاندیداهای محترم

    – تبدیل آمل به پایتخت فرهنگی شمال ایران

    – تبدیل بقعه ناصرالحق رهبر علویان و ارگ قدیم به پارک میراث فرهنگی آمل

    – تشکیل ۵۰۰ شغل با توجه به قوانین اقتصاد شهری دنیا برای معلولین توانا و بیماران خاص

    – جذب سرمایه گذار برای ساخت پل روگذر برقی برای خیابان های اتصالی به میدان هفده شهریور

    – سنگ فرش خیابان های امام رضا و خیابان شیخ فضل الله نوری

    – توسعه صنعت گردشگری با توجه به پتانسیل شهرستان آمل

    – توسعه اقتصادی شهر با ایجاد بزرگترین بازار سرپوشیده سنتی آمل

    – تاسیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری آمل

    – ساخت تندیس ها و میادین، منطبق بر نام بزرگان و فرهنگ کهن شهر آمل

    – اجرای طرح های زیر بنایی فرهنگی و عمرانی اعم از ورزشگاهها و بازارچه ها و خیابان ها و میادین مورد نیاز شهر آمل

    – مطالعه و بررسی وضعیت سرعتگیر ها و میادین و دور برگردان های شهری

    – پاکسازی رودخانه ها و تبدیل حریم رودخانه های محلی به فضای سبز شهری

    – ارائه راهکار فوری برای کاهش زمان اتوماسیون اداری شهرداری آمل با توجه به تجربه شهرهای بزرگ

    – ایجاد همکاری بین نهادهای شهری جهت کاهش مکاتبات و استعلامات اداری

    – ساخت پارکینگ طبقاتی در مرکز شهر و حذف پارک متر در خیابان های مرکزی برای روان شدن ترافیک

    – تبدیل رودخانه هراز به عنوان منطقه نمونه گردشگری کشور با ساخت باغ پرندگان، باغ گلها و دریاچه مصنوعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *