هراز نيوز: اسدالله بادامچیان اختلاس سه‌هزارمیلیارد تومانی را کلاهبرداری خواند و با بیان این که اختلاس به معنای جابه‌جایی اموال دولتی است، گفت: نحوه محاکمه این دو جرم در قانون متفاوت است و شواهد نشان می دهد سه‌هزار میلیارد کلاهبرداری و نه اختلاس در کشور صورت گرفته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اعلام این که زوایای این اتفاق باید روشن شود و اختلاس اخیر نباید به پای نظام نوشته شود، تصریح کرد: در همه کشورها ممکن است چنین اتفاقی بیفتد، اما در شرایط کنونی مهم‌تر از خود اتفاق، نحوه رسیدگی به آن است.

عقبه سیاسی تخلف مالی بزرگ شناسایی شود

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با بیان این که عقبه سیاسی اختلاس بزرگ باید شناسایی شود تا ما بدانیم که این اتفاق به یک نفر ختم می‌شود یا به یک جریان، تصریح کرد: باید هر چه سریع‌تر به این پرونده رسیدگی شود و کسانی که در مدیریت و نظارت کوتاهی کردند، برکنار شوند.

وی ادامه داد: در حالی که صدها نظراحتمالی درباره دخالت برخی گروه‌ها در اختلاس وجود دارد، نظر قطعی در این شرایط را باید اژه‌ای به عنوان نماینده دستگاه قضا صادر کند.

حساسیت مجلس به موضوع اختلاس هم چنان ادامه دارد

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم با اعلام این که طبق گزارش محسنی اژه‌ای حدود ۱۵ نفرمتهم به اختلاس در کشور دستگیر شده‌اند، افزود: مجلس به نمایندگی از ملت در باره این موضوع حساسیت نشان داد و چهار ساعت با حضور همه مدیران دولتی موضوع را بررسی کرد و در عین حال حساسیت مجلس به موضوع اختلاس همچنان ادامه دارد.

بادامچیان با تأکید بر این که ماجرای اختلاس بزرگ درگیر یک بهره‌برداری سیاسی شده است، تصریح کرد: آنهایی که طرفدار متعصب دستگاه‌های اجرایی و قوه مجریه هستند، می‌گویند اصلا اختلاس به دولت چه ربطی دارد و مخالفان دولت هم فورا از این موضوع بهره‌برداری کردند.

مردم نمی‌خواهند اختلاس به حکومت نسبت داده شود

وی ادامه داد: هم‌اکنون منتقدان دولت یک بهانه ناب برای انتقاد دارند و درعین حال طرفداران نظام هم می‌گویند برای مشخص شدن گناهکار اصلی، پرونده هر چه زودتر باید رسیدگی شود و هر کس اندازه تخلف خود مجازات شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان این که مردم نمی‌خواهند اختلاس به حکومت نسبت داده شود، گفت: ملت هوشیاروعاقل است و درحالی که پرونده دست قوه قضاییه است با مراجعه به آرشیو تاریخ و پرونده کسانی چون کرباسچی، می تواند اعتماد حاصل کند که به موضع رسیدگی می شود.

دادگاه عوامل اختلاس بزرگ علنی برگزارشود

بادامچیان افزود: در حین رسیدگی به پرونده کرباسچی هم اول اعلام شد شهردار تهران را نمی‌شود محاکمه کرد، زیرا برای کشور خوب نیست، اما خوب نبودن در این ماجرا به معنای اتفاق دوباره هر اختلاسی در کشور است.

قائم‌مقام حزب مؤتلفه اسلامی پیشنهاد داد که قوه قضاییه دادگاه عوامل اختلاس بزرگ را علنی برگزار کند .

One thought on “قوه قضائیه، دادگاه عوامل اختلاس را علنی برگزار کند”
  1. بنظر من نیز باید دادگاه علنی شود واگر نه این غیر علنی بودن مردم را نسبت به مسولین خدوم بین میکند ما افراد شرافتمندی داریم که با پول بیت المال هرزگی نمیکنند خواهشا علنی تا خادم از خیانتکار شناخته شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *