تدارک یک روز خوب برای روابط عمومی‌های آمل

 

انجمن صنفی خبرنگاران شهرستان آمل در اقدامی کم نظیر به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی، از روابط عمومی‌های برتر شهرستان آمل تجلیل کرد.

این همایش که با عنوان جشنواره روابط عمومی‌های برتر شهرستان آمل برگزار شد، با استقبال قریب به 200 نفر از مدیران ادارات، نهادها و روسای دانشگاه‌های شهرستان آمل مواجه شد.

روح‌الله معافی مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران، حجت‌الاسلام و المسلمین رحمانی امام جمعه آمل، سرهنگ مسلمی فرمانده سپاه ناحیه آمل، رسولی معاون فرماندار آمل و دکتر یوسفیان نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی میهمانان ویژه این مراسم بودند که با دعوت خبرنگاران آملی در این مراسم حضور یافته بودند.

IMG_1914

سخنرانی امام جمعه آمل، دکتر یوسفیان، یک کارشناس و مدرس روابط عمومی و ارتباطات و اهدای لوح و تندیس از جمله برنامه‌های این همایش بود که در سالن همایش‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل برگزار شد.

رئیس انجمن صنفی خبرنگاران آمل در آیین تجلیل از روابط عمومی‌های برتر این شهرستان که به همت این انجمن برگزار شد با اشاره به اینکه تلاش کردیم تا با نگاهی به عملکرد روابط عمومی‌ها زمینه تشویق و فرهنگ‌سازی برای افزایش مهارت‌ها در این بخش را موجب شویم، اظهار داشت: روابط عمومی ادارات به نوعی مهمترین همکار خبرنگاران در ادارات به شمار می‌روند اما در بسیاری موارد فعالیت آنان دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت چند ساله قریب به 120 اداره، نهاد و دانشگاه و موسسه دانشگاهی این شهرستان مورد ارزیابی خبرنگاران این شهرستان قرار گرفت، افزود: در این میان از 12 روابط عمومی برتر و پنج روابط عمومی ویژه تجلیل شد.

قربانی با اشاره به اینکه تجلیل از مدیران دارای روابط عمومی مناسب و دارای ارتباطات رسانه‌ای در خور توجه نیز در دستور کار قرار گرفت، یادآور شد: پنج مدیر شهرستانی با در نظر این شرایط مورد تجلیل قرار گرفتند.

رئیس انجمن صنفی خبرنگاران شهرستان آمل با اشاره در انتخاب روابط‌عمومی‌های برتر به پنج ویژگی برای روابط عمومی‌ها در نظر گرفته شد، گفت: تولید خبر و محتوا، ارتباط با رسانه‌ها، حمایت از رسانه‌ها، روابط عمومی الکترونیک و تبلیغات و تشریفات از معیارهای داوری این همایش بود.

وی با اعلام اینکه تلاش می‌کنیم این جشنواره را در سال‌های آینده به صورت کیفی‌تر برقرار کنیم، خاطرنشان کرد: در جشنواره آینده تعداد برگزیدگان کمتر و جوایز جشنواره افزایش خواهد یافت.

 

 

 

*گفتمان شیعه به اطلاع‌رسانی نیاز دارد

امام جمعه رحمانی

حجت‌الاسلام محمد علی رحمانی آملی امام جمعه آمل نیز با تاکید بر اینکه در عصر کنونی دشمن هجمه‌های زیادی بر علیه شیعیان برپا کرده و انتقام فداکاری، ایثارگری و گفتمان وحدت بخش آنان را می‌گیرد، تصریح کرد: دشمن از تمامی ویژگی‌های شیعیان خبر دارد که با هجمه‌های رسانه‌ای در عصر ارتباطات بر او می‌تازد.

وی با اشاره به شرایط امروز کشور بیان داشت: امروز کشور برای همه است و برای یک قشر و روسای تراز اول آن است.

رحمانی با تاکید بر اینکه این ولایت است که نقطه مشترک در کشور به شمار می‌رود، تصریح کرد: همه باید گرد این نقطه مشترک رفتار کنیم.

امام جمعه آمل با اعلام اینکه اختلافات در شرایط امروز کشور آب به آسیاب دشمن است وحدت را مهمترین نیاز امروز کشور دانست.

وی با اشاره به روابط عمومی دستگاه‌ها اذعان کرد: این روابط عمومی‌ها هستند که با اتصال به دنیای ارتباطات و رسانه‌ها می‌توانند در کنار خبرنگاران عامل وحدت بخش در جامعه بوده و امید را در آن گسترش دهند.

*هنر روابط عمومی، برتر از نصب پارچه است

یک کارشناس و مدرس روابط عمومی و علوم ارتباطات نیز در این همایش با بیان امروز عصر و جهان ارتباطات است، گفت: امروز محور قدرت و توسعه در جهان اطلاعات است و این اطلاعات در بستر ارتباطات شکل می‌گیرد.

عباس زارع با اشاره به اینکه ارتباطات در حوزه سخت افزاری شامل فناوری‌های نوین و تکنولوژی ارتباطی است، افزود: امروز جوامعی که از تکنولوژی ارتباطی قوی برخوردار هستند از قدرت بالاتری نیز بهره‌ مند هستند.

وی با تاکید بر اینکه در دنیای امروز روابط عمومی‌هایی که به اغنا و کاهش نیازهای بپردازد موفق خواهد بود، تصریح کرد: روابط عمومی تنها نصب پرچم، تبریک و تسلیت نیست، یادآور شد: روابط عمومی‌ها باید پا را فراتر از این گذاشته و به مدیریت درون و برون سازمانی بپردازند.

*روابط عمومی‌ها ارتباط با مردم را در دستور کار قرار دهند

IMG_1968

عزت‌الله یوسفیان نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی با اشاره به اینکه کار روابط عمومی پیام‌رسانی است، افزود: کار روابط عمومی اگرچه کار مشکلی است اما با همین امکاناتی که دارند باید به انجام وظیفه بپردازند.

وی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها ساختاری در درون دستگاه‌های دولتی هستند، یادآور شد: روابط عمومی‌ها تا زمانی که در درون تشکیلات اداری قرار دارند در خدمت آن اداره ‌اند اما باید پا را فراتر گذاشته و روابط و ارتباطات با مردم و جامعه نیز برقرار کنند.

*اصل 170 قانون اساسی به درستی اجرا نشد

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه اصل 170 اما قانون اساسی درباره بازرسی و رسیدگی به شکایات مردمی تاکید دارد، گفت: روابط عمومی‌ها باید به این نکته بپردازند که چرا تا کنون در ارائه خدمات بازرسی موفق نبوده‌ایم و معتقدم اگر این دستگاه‌ها فراتر دیده شوند خدمات بهتری انجام می‌دهند.

*مردم تشنه عدالت هستند

IMG_1983

وی با اشاره به اینکه مردم تشنه عدالت هستند، یادآور شد: اگر همین روابط عمومی درباره نیازهایی که مردم دارند گام بردارند و درباره آن اطلاع‌رسانی کنند موفق‌تر خواهند بود.

یوسفیان با اعلام اینکه بسیاری از مردم دوست دارند درباره کسانی که وام کلان گرفته‌اند اطلاع‌رسانی شود، تصریح کرد: اگر بانک‌ها در این زمینه اطلاع‌رسانی کنند باور کنید بسیاری از فسادهای اقتصادی جلویش گرفته می‌شود.

*برخی کاندیداها ریاست جمهوری بدهی میلیاردی داشتند

IMG_1917

وی با انتقاد از اینکه کسانی که سررسید میلیاردی دارند در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شده بودند، افزود: بارها به مسئولان تاکید کردم که این افراد تایید شوند من افشاگری می‌کنم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه برخی افراد زمانی در رسانه ملی اعلام کردند که نام مفسدان را اعلام می‌کنیم و توقع ایجاد کردند، افزود: اعلام نکردن نام این افراد برای مردم ناامید کننده بود و تنها جو کشور را تغییر داد.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری افراد هنوز وام‌های میلیاردی خود را پس نداده‌اند، یادآور شد: پیشنهاد دادیم که بانک‌ها نام کسانی که بیش از 200 میلیارد تومان را دریافت کرده‌اند در سایت‌ها منتشر کنند تا ببینید چه اتفاقی رخ می‌دهد.

یوسفیان با اعلام اینکه متاسفانه تسهیلات بانک‌ها در جای خود هزینه نشده است، ادامه داد: این افراد این تسهیلات را در در بانک‌ها دیگر سرمایه‌گذاری کرده و یا هفت درصد بهره بیشتر از همان بانک استفاده کرده است.

وی با اشاره به اینکه همین ارقام و افراد اگر در سایت‌ها وارد شود اطلاع‌رسانی خوبی است، گفت: امروز مردم تشنه این هستند که نام این افراد اعلام شود.

*یک چهارم نقدینگی کشور معوقه بانکی است

نماینده مردم آمل در مجلس با بیان اینکه 400هزار میلیارد تومان نقدینگی کشور است، افزود: 85 هزار میلیارد تومان به میزان یک چهارم نقدینگی کشور معوقه بانکی در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر بانک‌ها همین یک حرکت را پیاده کنند و لیست افراد را در سایت‌ها قرار دهند مردم رضایت بیشتری می‌برند.

IMG_1928

*تسهیلات دولتی در جای خود استفاده نشد

یوسفیان با انتقاد از اینکه دولت وام‌های فراوانی داده اما در جای خود استفاده نشده است، اذعان کرد: کسانی هستند که ساده آمده‌اند ولی امروز زندگی میلیاردی دارند و سهام‌های آنچنانی دارند اما چه کسی باید به این امر رسیدگی کند.

*رهبری از عدم اجرای مبارزه با فساد اقتصادی ناراضی هستند

وی با اشاره به اینکه رهبری در سال 80 پیام داده است که باید برای مبارزه با مفاسد گام برداشته شود، یادآور شد: ایشان هر بار هم نسبت به اتفاق نیفتادن آن اعلام نارضایتی کرده است.

یوسفیان با تاکید بر اینکه افکارعمومی دنیا یک لشکر بی نام و نشان در حوزه اطلاع رسانی دارد که با آن به خواسته‌های خود می‌رسد، تصریح کرد: ما نیز می‌توانیم از این بخش برای ایجاد عدالت در کشور استفاده کنیم.

یوسفیان با اشاره به اینکه جنگ روانی همیشه موفق‌ترین جنگ‌ها است، گفت: افکار عمومی همیشه متاثر از جنگ‌های روانی است اما در کشور اسلامی وجود ولایت فقیه در دوره‌های مختلف این هجمه‌ها را کاهش داده است.

*بیانیه انجمن صنفی خبرنگاران آمل

مجید نیکجو

در پایان مراسم بیانیه انجمن صنفی خبرنگاران شهرستان آمل در زمینه برگزاری این جشنواره توسط دبیر همایش قرائت شد که در آن تاکید شده بود: تولید خبرو محتوا، ارتباط با رسانه ها، حمایت از رسانه ها ، تشریفات و تبلیغات و روابط عمومی الکترونیک با توجه به سه خط مشی اقناع ، القاء صحیح و ترغیب آیتم های داوری نخستین جشنواره روابط عمومی های برتر آمل قرار گرفتند که با نظر سنجی اعضای انجمن صنفی خبرنگاران و همچنین بررسی های فنی و کارکردی، 17 روابط عمومی برگزیده و در این میان پنج روابط عمومی ویژه مورد تقدیر قرار می گیرند. همچنین در این جشنواره از 7 مدیر شهرستان که با داشتن و یا نداشتن واحد روابط عمومی ارتباط مطلوبی با رسانه ها دارند و خود بخش مهمی از وظایف روابط عمومی ها را انجام می‌دهند مورد تجلیل قرار می گیرند.

در این بیانیه آمده است؛ تلاش کردیم در این انتخاب سیر فراجناحی حاکم باشد و هیچ سفارشی را لحاظ نکنیم. تاکید می کنیم این انتخاب صرفا عملکرد یک فرد یا یک سازمان نیست بلکه روابط عمومی هایی در این جشنواره تقدیر می شوند که مطمئنیم از همکاران و مدیران خوب و شایسته نیز برخوردارند و این تقدیر تجلیلی شایسته از اقدامات آن مجموعه در حوزه ارتباطات و روابط عمومی است.

در ادامه آمده است: در این تجلیل مدیران روابط عمومی را لحاظ کردیم که علیرغم نداشتن بودجه ارتباطاتی و فرهنگی کافی در زمینه تولید خبر و محتوا و ارتباط با رسانه ها حتی در دور دست ترین نقاط شهرستان و یا در دستگاه‌هایی غیر سیاسی و صرفا خدماتی مشغول به خدمت هستند.

روابط عمومی الکترونیک مقوله ای است که صاحب منصبان این حرفه باید با دقت نظر وارد این مبحث شده و فقط با راه اندازی یک وب سایت به آن اکتفا نکنند، ملاک در انتخاب روابط عمومی برتر در این حوزه اداراتی که وب سایت اختصاصی ندارند تعامل آن مجموعه ها در وب سایت های دستگاه های بالاتر شهرستانی و استانی است اما تاکید می کنیم که در بررسی های خود به این نتیجه رسیدیم که واحدهای روابط عمومی شهرستان آمل در این حوزه ضعیف بوده و نیازمند تقویت و جهشی بزرگ هستند.

و به عنوان ملاک آخر، روابط عمومی را برتر برگزیدیم که علیرغم عمر کوتاه راه اندازی مجموعه خود و تنها با برگزاری یکی دو مراسم نشان دادند که از توانایی بالقوه‌ای در این زمینه برخوردارند و آتیه‌ای خوش در آینده این مجموعه ها قرار دارد.

ضمن تشکر از همه اعضای انجمن صنفی خبرنگاران بویژه هیات مدیره در برگزاری این جشنواره به اطلاع می رسانم در جشنواره سال آینده که با لطف الهی برگزار خواهد شد فرایند فعالیت روابط عمومی ها از اردیبهشت سال 1392تا اردیبهشت 1393 توسط اعضای هیات علمی دانشگاه ها ، نظر سنجی مردم و همچنین راي انجمن صنفی خبرنگاران نهایی می‌شود.

در جشنواره دوم تلاش می‌کنیم که تعداد برگزیده ها با هدف افزایش سطح داوری کاهش و ارزش ریالی جوایز افزایش یابد.

*تقدیرشدگان

 

روابط عمومی های برتر 1391

اگرچه هدایای تقدیم شده به تلاشگران عرصه روابط عمومی از حیث ریالی ناچیز بود اما روح معنوی و فرهنگی این کار لبخند رضایت را بر لبان مدعوین نشانده بود.

حضور میهمانان ویژه که تنها به یک دعوت نامه اکتفا کرده و سبک‌بار و بی منت در مراسم حضور یافته بودند هم موجب خوشحالی مدیران و روابط عمومی‌ها شد و نیز نشان داد که هنوز هم مدیرانی هستند که به درستی به جایگاه خبرنگاران واقف هستند.

بیش از 40 عضو انجمن صنفی خبرنگاران آمل برای نخستین میزبانی میزبان قشری بودند که همیشه میهمانشان می کردند.

IMG_2028IMG_2012

*مدیران برتر

در این همایش از روسای ادارات بازرگانی، کمیته امدادامام خمینی، شهردار آمل، شهردار دابودشت و بخشدار امامزاده‌ عبدالله در حیطه مدیران دارای روابط عمومی و ارتباطات برتر تجلیل شد.

*تندیس ویژه

IMG_2031

همچنین روابط عمومی فرمانداری آمل، شهرداری آمل، سپاه ناحیه آمل، بیمارستان 17 شهریور آمل و اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان تندیش ویژه این جشنواره را دریافت کردند.

*روابط عمومی‌های برتر

روابط عمومی شورای اسلامی شهر، شبکه بهداشت، دانشگاه فناوری‌های نوین آمل، بیمارستان امام علی، تاکسیرانی، سازمان آتش‌نشانی، اداره آموزش و پرورش لاریجان، اداره آموزش و پرورش آمل، جهادکشاورزی، روابط عمومی موسسه انستیتوپاستور شمال کشور و دانشگاه شمال نیز به عنوان روابط عمومی برتر تجلیل شدند.

همچنین در این مراسم؛ به پاس اقدامات نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی و روابط عمومی بالا و ارتباطات گسترده وی در زمینه اطلاع‌رسانی، تابلویی نفیس به ایشان اهدا شد.

 

 

 

8 thoughts on “گزارش و حاشیه های روز خوب روابط عمومی های آمل +عکس”
  1. بچه های متشکریم واقعا خدا قوت خسته نباشید. عالی بود

  2. همه چی عالی بود دستتان درد نکند اما جای حاجی حسن زاده دانشگاه درجمع خالی بود به شما یک پیشنهاد اینجور جلسات ازبا سابقه ها واقعا دعوت واستفاده کنید حاجی اونوقت بود اینا کجا بودند

  3. خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی
    حکایت شماهاست

  4. »»»عالی بود اما جای مدیر برتر روابط عمومی حاج موسی حسن زاده خالی بود«««

  5. بنام خدا وتبریک بمناسبت میلاد با سعادت حضرت علی(ع)وسالروزحماسه فتح خرمشهر جای داردازتلاش وکوشش انجمن فعال خبرنگاران امل اقایان قربانی-نصیری-نیکجووخواهر گرانقدرم سرکار خانم پاک نیا جهت برگزاری مراسم تجلیل ازفعالان عرصه روابط عمومی وارتباطات انتخاب همکاران عزیز وسخت کوش خود جناب اقایان(اسماعیل قصابی-روزبه نصیری-سید محمد حسنی-رحیم میرنژاد-محمد للهی-بهروز غلامی-ذبیحی ارشاد اسلامی-علی اعلایی-بابکی انستیتو-حسین نورانی-حاج غلامی جهاد کشاورزی-عباس اقوامی-رمضانعلی محمدی-عباس افرازیده-مصطفی عموزاده-تقی صالحی راازسوی انجمن خبرنگاران بعنوان برتر تجلیل شده اند صمیمانه تبریک عرض نموده امیدوارم زیر چترولایت پایدار باشند— برادر وهمکار شما موسی حسن زاده مدیر روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز امل

  6. افرین براین مدیررزمنده وبسیجی با این پیام تبریک به همکارانت نشان دادی یک شخصیت روابط عمومی استانی وکشوری هستی سابقه وتجربه تورا پخته وکارازموده وامتحان پس داده کرد واین تقدیم به حاج موسی عزیز بخاطر حرکت بسیجی وارزشی اش توشیفته خدمتی نه تشنه قدرت خدا نگهدار وعلی یارت مرد

  7. حاجی حسن زاده همکار خوب سلام از لطف وپیام وادب ومنا شت سپاس حضرت دوست نگهدارت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *