گروهی از مأموران امنیتی سازمان ملل متحد در نیویورک با محافظان رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه درگیر شده اند. در آغاز مهر ماه، در روز سخنرانی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، نخست وزیر ترکیه، در راه حضور در سخنرانی وی به اشتباه قصد ورود از دری بسته را به نشست سازمان ملل داشته و با اخطار نگهبانان روبرو شده است و اصرار برای ورود از در یاد شده با برخورد میان دو طرف همراه بوده است.

محافظان هیئت سیاسی ترکیه در این درگیری آسیبی ندیدند، اما یکی از مأموران امنیتی سازمان ملل به دلیل آسیب دیدگی روانۀ بیمارستان شد.

به گزارش یورو نیوز مارتین نسیرکی، سخنگوی سازمان ملل متحد دربارۀ این درگیری موضع گرفت و گفت:«هفتۀ گذشته سوءتفاهم ناخواسته ای میان گارد امنیتی سازمان ملل و محافظان هیئت سیاسی ترکیه رخ داد. با این حال واکنش به این اتفاق سریع بود و ما معتقدیم که مشکل برطرف شده و اکنون تدابیری پیش گرفته ایم تا در آینده چنین سوءتفاهم هایی پیش نیایند.»

در این فاصله، مأموران امنیتی سازمان ملل که از ادامۀ کار محروم شده بودند، اجازه یافته اند به محل کار خود برگردند، اما تحقیقات دربارۀ این حادثه ادامه دارد.

براساس اعلام سازمان ملل دری که رجب طیب اردوغان قصد ورود از آن را به نشست مجمع عمومی داشته، بسته بوده و اصلا به سالن نشست راه نداشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *