هراز نیوز :دو همسایه با هم نزاع کرده نزد داروغه آمدند. داروغه سبب نزاع را از آن دو سوال کرد و هر کدام از آنها ادعا می کرد که: لاشه سگ مرده ای که در کوچه افتاده، به خانه طرف نزدیک تر است و باید آن را از کوچه بردارد!

اتفاقاً بهلول هم در آن محضربود. داروغه از بهلول سوال کرد: در این باب عقیده شما چیست؟ بهلول گفت: کوچه مال عموم است و به هیچکدام از این دو نفر مربوط نیست و این کار به عهده داروغه شهر است که باید دستور دهد تا لاشه سگ را از میان کوچه فوری بردارند!!

در روز دوشنبه 21 اسفند 1391 در حین عبور از انتهای از بلوار ولایت (ابن سینا) به سمت دانشگاه پیام نور، لاشه یک سگ با جثه بزرگ مشاهده گردید که ظاهراً بر اثر برخورد با یک دستگاه خودروی عبوری، تلف و در جاده رها شده بود. راننده بی انصاف، حتی به خود زحمت نداده بود که لاشه سگ را کمی از مسیر عبور و مرور خودروها دور کند به نحوی که لاشه حیوان، تقریباً در لاین اول رانندگی قرار داشت!

سگ

بعد از برگشت از دانشگاه پیام نور، برای پرداخت وجه عوارض دفتر پیام آمل به واحد نوسازی شهرداری مراجعه کردم. موضوع را با مسئول این قسمت در میان گذاشتم و ایشان قول داد همین الان با آقای علیزاده، مسئول خدمات شهری تماس می گیرم تا رفتگران آن مسیر، لاشه سگ را بردارند. اما متاسفانه، دوشنبه هفته بعد که مجدد مسیرم برای دانشگاه پیام نور بود، لاشه سگ همچنان مشاهده گردید. اینبار موضوع را کتباً به دفتر شهردار، شورای اسلامی، دامپزشکی و چند اداره مسئول منعکس کردم. به امید اینکه احساس مسئولیت کنند و با همکاری متولیان بهداشت محیط، نسبت به پاکسازی لاشه متلاشی شده، اقدام کنند. ولی بر حسب تصادف در روز 12 فروردین که با خانواده از آن مسیر عبور می کردیم تا از راه سرخرود به فریدونکنار برسیم، لاشه سگ تصادف نموده همچنان باقی مانده بود و در کنار انبوه زباله قرار داشت که این بار حس مسئولیت بنده گل کرده و مبادرت به تهیه عکس از سگ نمودم.

نخاله

حتی دوشنبه 9 اردیبهشت که بار دیگر از آن مسیر عبور می کردم، لاشه سگ همچنان با متلاشی شدن و بیرون زدن احشاء رها شده بود. گمان می کنم همچنان نیز به همین وضع رها شده باشد! که اگر این سگ، بیماری هاری داشته باشد و یا باد، اجزای آن را پخش کند، چه فاجعه و بیماری را در محیط منتشر می کند؟ و همراه آب باران داخل رودخانه ها سرازیر می شود و … .

بیشتر مسئولین امروزی، عادت کرده اند پشت میز نشینی داشته باشند. جای تاسف است که روزانه صدها نفر از این مسیر عبور می کنند، این همه دهیار و شورای اسلامی و اهالی روستای منطقه باید احساس مسئولیت نمایند. علاوه بر اینها، یک مسلمان واقعی مسئولیت دارد در قبال بهداشت محیط بی تفاوت نباشد. در این وضعیت تحریم اقتصادی که داروها به سختی تهیه می شوند، توجه به سلامت مردم و بهداشت محیط، امری ضروری است. لذا، انتظار می رود متولیان بهداشت محیط، محیط زیست و دیگر دستگاه های مسئول به این موارد توجه بیشتر نمایند تا در آینده شاهد چنین صحنه های تاسف بار که سلامت شهروندان عزیز را به خطر می اندازد، نباشیم.

ذبیح الله بناگر – پیام آمل

One thought on “مسئولیت بهداشت محیط با کدام سازمان است؟!+عکس سگ مرده”
  1. همه کاره شهرداری است وباید زیر سوال برود …
    اما باید انصاف داشت شهروند متخلف چه نقشی در این ماجراها دارد ؟؟؟؟
    ایا جایی هست که بتوان اینگونه مصالح را انجا خالی کرد ایا شهرداری این کار را انجام داده است ؟؟
    اقا یه چیز بگم خلاص نه اون بگم بگم ها وا نه …در کشور ما هر اداره ای اگر کار اشتباهی انجام بدهد دیگر نمی اید ان را درست کند و وقتش را بر این می گذارد که دنبال کسی بگردد که به گردن او بگذارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *