دکتر عباسعلی رستمی  در دیدار اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی خبرنگاران شهرستان آمل با بیان اینکه در سال گذشته 209 نفر از دانشجویان این دانشگاه در دانشگاه‌های سراسری در مقاطع ارشد و دکتری پذیرش شده‌اند، اظهار داشت: هم اکنون 14 رشته در این دانشگاه به دانشجویان ارائه می‌شود.

Picture 171

وی با اشاره به اینکه 36 گرایش تحصیلی در دانشگاه شمال آمل ارائه شده است، از وجود 7 هزار دانشجو در این واحد دانشگاهی خبر داد.

رستمی با اعلام اینکه در دانشگاه شمال شش رشته کارشناسی تدریس می‌شود، یادآور شد: این دانشگاه دارای رشته دکترای تربیت‌بدنی است که در نظر داریم دکتری مهندسی شیمی را نیز در آن راه‌اندازی کنیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه از سال‌ها پیش دغدغه راه‌اندازی یک دانشگاه دولتی در شهرستان آمل وجود داشت، گفت: در سال‌های گذشته آمل از این دانشگاه محروم بود و به جای آن دانشگاه‌های غیرانتفاعی و آزاد در این شهرستان به وجود آمدند اما وجود دانشگاه دولتی از ضروریات این منطقه است.

وی با بیان اینکه دانشگاه شمال بزرگ‌ترین مجموعه دانشگاهی غیرانتفاعی مازندران است، تصریح کرد: در کنار افزایش کمیت، کیفیت آموزشی نیز مدنظر قرار دارد.

رئیس انجمن صنفی خبرنگاران شهرستان آمل نیز در این دیدار با تاکید بر نقش دانشگاه در توسعه شهرها بیان کرد: آمل به دلیل ویژگی‌های اقتصادی، صنعتی، گردشگری و کشاورزی نیاز به توسعه مراکز آموزش عالی به ویژه در بخش دولتی دارد.

دانشگاه شمال

نعمت قربانی با بیان اینکه وجود قشر تحصیل کرده در هر زمینه کاری، توسعه آن بخش را به دنبال دارد، یادآور شد: در میان رسانه‌ها نیز تلاش برای توسعه تحصیلات تکمیلی در میان فعالان آن از اهداف انجمن صنفی به شمار می‌رود.

در پایان این دیدار از سوی اعضای انجمن خبرنگاران شهرستان آمل لوح سپاسی تقدیم پرفسور رستمی شد

خاطر نشان می نماید :پروفسور عباسعلی رستمی فارغ التحصیل رشته شیمی در مقطع كارشناسي ارشد از دانشگاه شیراز و دكتري از دانشگاه مموريال در کانادا بوده و دوره های تخصصی و تحقیقاتی را پس از دکتری در سال تحصيلي 65- 1364 ( دانشگاه اوكلاهما در آمريكا) ، 72 – 1371 ( دانشگاه تگزاس در آمريكا)، 1382- 1381 ( دانشگاه آلبرتا در کانادا ) گذرانده اند و درحال حاضر به عنوان استاد پایه 40 دانشگاه مازندران و رئیس دانشگاه شمال مشغول فعالیت علمی- اجرایی می باشند.

3 thoughts on “دیدار انجمن خبرنگاران با پرفسور رستمی +عکس”
  1. درسته پروفسور رستمی یه چهرعه کاملا علمی هست اما نمی تونه اجرایی باشه اینو میشه در مدیریت دانشگاه شمال فهمید
    الان اگه هنوز اسم دانشگاه شمال مطرح هست فقط و فقط بخاطر عملکر برخی مسولین سابقش هست افرادی مثل : دکتر محمدپور عمران ریس سابق دانشگاه /دکتر رضوی بنیانگذار دانشگاه / دکتر امید تی تی دژ معاونت پژوهشی سابق/ دکتر عماد حسینی معاونت دانشجویی سابق/ مهندس فدوی مدیریت پژوهشی سابق/ دکتر پیام شفیق ریاست سابق دانشکده فنی و مهندسی
    بودند که خیلی برای دانشگاه زحمت کشیدند که متعاسفانه امروز دیگه نیستند و بعد این افراد هم هرکی اومده فقط و فقط نگران میز و صندلیش بوده و هیچ کار مثبتی که نداشته در جهت منفی هم سوق داده

  2. دوست عزیز شما که از چیزی خبر نداری چرا اظهار نظر می کنی زمانی که دکتر محمد پور بودند می خواستند از طرف وزارت علوم درب دانشگاه را ببندد به خاطر ……؟
    مشکل ما ایرانی ها اینه که همشیه تو خونه هامون یه نفر دکتر داریم

  3. بهتر بود همون موقع بسته میشد که الان یه عده ادم … بیان سرکار و با اسم دانشگاه خودشون بالا بکشند …
    الان که دانشگاه شده مجتمع تفریحی و رفاعی و تبیدیل شده به یک بانگاه تجاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *