هراز نیوز : همایش آقای رییس جمهور سلام در دانشگاه سبز آمل برگزار شد .

 

 

فضا برای ابراز عقیده و اعلام نظر دانشجویان مهیا شود

 

ترزبان معاون آموزشی موسسه آموزش عالی سبز با ابراز خرسندی از برگزاری اولین همایش دانشجویی با محوریت انتخابات 92 در این دانشگاه  ابراز تصریح کرد : در این زمان باید این  قبیل نشست ها و یا به اصطلاح کرسی های آزاد اندیشی در همه ی دانشگاه ها برگزار شود تا فضا برای ابراز عقیده و اعلام نظر دانشجویان مهیا شود.

 

ترزبان در ادامه افزود: اگر مایل به این هستیم که تغییری در وضعیت ما ایجاد بشود به استناد آیه شریف قرآن که میفرماید خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمیدهد مگر به اراده ی همان قوم ؛ باید در صحنه حضور داشته باشیم.

 

وی تاکید کرد :حکومت های که بر پایه دموکراسی بنا شده مانند جمهوری اسلامی یعنی حکومت مردم بر مردم. پس باید از این فرصتی که امروز نصیب ما شده استفاده کنیم.

معاون آموزشی موسسه آموزش عالی سبز با ابراز امیدواری از اینکه برگزاری این همایش ها  در دانشگاه ها به حضور بیشتر و موثر تر قشر جوان و دانشجو در عرصه انتخابات کمک کند تصریح کرد : به خواست خدا ان شائ الله ،  بتوانیم انتخاباتی خوب ؛  سالم و در فضایی صمیمی داشته باشیم.

                                        

                                               دانشجو نباید  بازیچه هیچ گروه و حزبی قرارگیرد

 

احسان محمدی پور دبیر جبهه پیشرفت و عدالت شهرستان آمل به عنوان سخنران بعد با اشاره به در پیش بودن ایام انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروزه متاسفانه هروقت صحبت از انتخابات به میان می آید همیشه به این مقوله سیاه و سفید نگاه میکنیم ؛ یا همه را خوب میدانیم و یا همه چیز را بد می پنداریم.

محمدی پور این نوع نگاه را آفت امروز جامعه در بحث های سیاسی دانست و تصریح کرد  :اگر دقت کنید به تحلیل هایی که بعضا می شنویم می بینیم خواسته یا ناخواسته  روحیه نا امیدی در کشور و بی تفاوت کردن مردم نسبت به مقوله انتخابات تزریق می شود

دبیر جبهه پیشرفت و عدالت شهرستان آمل ادامه داد : تزریق روحیه نا امیدی  بزرگترین ضربه را به کشور وارد میکنید.

 

 وی در بخش دیگری از سخنانش گفت : تجربه ی ادوار گذشته انتخابات به ما نشان داده که هر بار گفته اند ، فلان کاندیدا از قبل انتخاب شده ؛ پس از بررسی نتایج آرا دیدیم که مردم نظر دیگری دارند .

 

محمدی پور با اشاره به حضور حماسی مردم در انتخابات در نظام جمهوری اسلامی  گفت : در کشور آمریکا که ادعای دموکراسی دارد در همین انتخابات اخیر ریاست جمهوری که رقابت بین اوباما و رامنی بود و  بنا به اعلام خودشان ازمشارکت نسبتا بالایی هم برخوردار بود کمتر از نیمی از مردم در انتخابات شرکت کردند.

 

محمدی پور خطاب به دانشجوبان تاکید کرد : وقتی صحبت از دانشگاه میشود یعنی تولید فکر که مختص دانشگاهیان میباشد ، برنامه باید از دانشگاه ارائه شود ولی متاسفانه آنطور که انتظار می رود  دانشجویان و دانشگاه فعال نیستند .

 

وی افزود : دانشجویان ما بیش از اینکه مطلابه گر باشند ؛ اسیر هیجانات انتخابات می شوند.

 

این فعال سیاسی گف : این طبیعی است که دانشجو نظرش با بقیه اقشار جامعه متفاوت داشته باشد ولی دانشجویان ما باید توجه کنند در این بزنگاه حساس ترین تصمیم ها گرفته میشود ؛ ما دانشجو هستیم ؛ مستقل و با افکار و عقایدی مختص خودمان و نباید  بازیچه هیچ گروه و حزبی قرار گیریم .

 

 

دبیر جبهه پیشرفت و عدالت شهرستان آمل در ادامه گفت: متاسفانه یک عده  معلوم الحال در آن سوی مرزهای ایران سالهاست که سعی میکنند تفکر رای ندادن را خصوصا در قشر جوان و دانشجو جا بیاندازند.

 

وی با طرح این سوال که بیاید با هم بررسی کنیم که رای ندادن چه دستاوردی دارد  تاکید کرد:برای مثال در یکی از انتخابات شوراها مردم پای صندوق ها نیامدند واقعا بروید و بررسی کنید ببینید چه اتفاقی افتاد، بیشترین ضرر را مردم همان شهرها کردند چون نتوانستند کاندیدای بهتر و کارآمدتری را وارد عرصه تصمیم گیری و مدیریتی کلان شهر خود کنند.

 

محمدی پور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع خلق حماسه اقتصادی گفت :در چند سال اخیر نزدیک به 600 میلیارد دلار درآمد نفتی بی نظیر و کم سابقه داشتیم که این عدد الان به مراتب خیلی بیشتر هم شده ؛ میزان در آمدی نفتی که شاید هیچوقت تکرار هم نشود.

 

وی ادامه داد : متاسفانه باید عرض کنم که این حجم سرمایه که نصیب دولت شده نه تنهای تاثیری در اشتغال زایی نداشت بنا به آمارها نزدیک به 800000 شغل هم از بین رفت.

 

این فعال سیاسی گفت :خوب هست بدانید که در سال اول دولت نهم که بودجه ارائه و تصویب میشود ؛ بودجه با 2 متمم کلا از مسیر خود خارج میشود.تولید نا خالص داخلی از 6.1 درصد به 5.3 درصد در سال نود رسید که این مقدار در سالهای اخیر کمتر هم شده است .

 

محمدی پور با اشاره به اینکه   عقب افتادن  پروژه ها به دلیل تزریق اعتبارات عمرانی به امورات جاری کشور میباشد تصریح کرد :امروز متاسفانه شاهد بیش از 200 پروژه عقب افتاده در کشور میباشد، 23 درصد در سال 83 در آمد نفتی به پروژه های عمرانی کشور اختصاص یافت که این عدد در سال 90 به 16.7 درصد رسید.

 

وی با انتقاد از سیاست های دولت در خصوص حمایت از تولیدکنندگان بیان داشت : نفت یک دلار باشد یا صد دلار باز هم در وضعیت ما تغییری ایجاد نمیشود، چون در دنیا وقتی  درآمدی حاصل میشود وارد بخش تولید میشود اما در ایران متاسفانه پول حاصل از درآمد ها نفتی به بخش تولید و اجرا تزریق نمیشود، امروز ما متاسفانه به دلیل عدم حمایت دولت و واردات بی رویه تولید را زمین خورده میبینیم ؛ و این ناشی از عدم مدیریت و برنامه ریزی صحیح میباشد.

 

وی با اشاره به گفته  باهنر نائب رئیس مجلس شورا اسلامی گفت : سه میلیون کارمند در کشور داریم که یک و نیم میلیون آن اضافه است.این تعداد کارمند اضافه چه هزینه ای به دولت وارد میکند و بروکراسی اداری را نیز برای مردم طولانی تر و سخت تر میکند.

پیشرفت و عدالت در ایران با شعار دادن محقق نمیشود

 

میثم آشوری مشاور سردبیر همشهری با  بازخوانی برخی از رویدادهای  انقلاب شکوهمند اسلامی و جنبش دانشجویی گفت: انقلاب ما همواره ادعا دارد که تمام مسائل را با رویکرد اسلامی راهبری کند و به مقصد برساند .

وی تاکید کرد : امام همواره نسبت به دانشجوها  ؛ حوزوی ها و عموم مردم این رهنمود را داشتند که مردم وظایفشان را نسبت به حاکمیت انجام دهند و حاکمیت هم موظف است که وظایفش را بهترین شکل ممکن انجام دهد تا بتوانیم یک رشد و جهشی را در جهموری اسلامی داشته باشیم.

این مدرس دانشگاه  درباره واژه” جمهوری اسلامی” اذعان داشت : کشورهای دیگری هم در جهان داریم که نام جمهوری اسلامی را به یدک میشکند ؛ اما لازم به ذکر است که اسلامی را که امام میگفت با اسلام دیگران یک تفاوت دارد ؛ که اسلام امام همواره در عرصه است ؛ نه اینکه مختص مسجد باشد.

 

آشوری با طرح این سوال که ” چرا رهبری این دهه که چهارمین دهه جمهوری اسلامی است را دهه پیشرفت و عدالت نامیدند” گفت :

وی بااشاره به اینکه  حتما در این زمینه دچار ضعف هایی هستیم که رهبری هم بیشترین تاکید را روی این مقوله دارندتاکید کرد :

ما باید بپذیریم که درون جامعه خود از مشکلات بسیار زیادی رنج میبریم پس در گام اول باید اشکلات خود را بپذیریم که قدم اول برای رسیدن به پیشرفت پذیرش اشتباهات است.

 

وی ادامه داد :اگر نسبت به گذشته چشم پوشی کنیم ؛ انتقاد پذیر نباشیم و اشکالات خود را قبول نکنیم حتما پیشرفت نخواهیم کرد.

 آشور گفت :موتور محرکه جامعه دانشگاه است. بزگترین ضربه ای که در جامعه خود خوردیم از آنجایی شروع شد که به دانشجویان گفتند صحبت نکن و دانشجویان را محدود کردند که این امر مخالف رویکرد رهبری و نگاه ایشان به دانشگاه بود.

 

این استاد دانشگاه تصریح کرد :بارها رهبری فرمودند مسئولین تشریف ببرند به دانشگاه ها و حرفهای دانشجویان را بشنوند.

 

این فعال سیاسی در جبهه پیشرفت و عدالت با شاره به اینکه برای دانشگاه دونوع  رویکرد می توانیم داشته باشیم بیان داشت: یا میتوانیم دانشگاه را ساکت کنیم ؛ محدود کنیم ؛ کانالیزه کنیم و به آن جهت بدهیم و یا دانشجویان را آزاد بگذاریم.

 

وی ادامه داد :دانشجو از چیزی نمیترسد چون هنوز مثل بنده حقوق بگیر جایی نشده و  دانشجو اگر آزاد باشد قطعا دارای فکرهای خوبی هست و قدرت متحول کردن جامعه را دارد.

 

آشوری  در ادامه افزود: پیشرفت و عدالت در ایران با شعار دادن محقق نمیشود، با شعار نه پیشرفت حاصل میشود و نه عدالت بلکه  برای رسیدن به این دو اصل باید از دانشگاه شروع کنیم.

مشاور سردبیر روزنامه همشهری با اشاره به مطالبه جامعه از دانشگاه برای ورودبه  عرصه گفت : این کرسی ها ؛ این صحبت ها و این همایش ها با این موضوع که ( آقای رئیس جمهور سلام) بدون توجه به این که اصلا رئیس جمهور چه کسی خواهد بود یک ادعاست که یعنی بنده ی دانشجو به هرکسی که رئیس جمهور ایران شد چه موافق با نظر من باشی و چه مخالف بگویم آقای رئیس جمهور سلام ؛ من برای اداره این مملکت طرح دانشگاهی دارم و مطالباتم را پیگیری میکنم.

 آشوری از برخی سو مدیریت ها انتقاد کرد و اذعان داشت : همین صحبت های نوروزی رهبری که در آن فرمودند بعضی کوتاهی های مسئولین مردم را به سختی واداشت  به ناکارآمدی برخی از مسئولین اشاره داشت.

 

این مدرس دانشگاه  در پایان گفت: این انتخابات با همه ی انتخابات های گذشته یک تفاوتی دارد که انتخابات های قبلی همه سیاسی بودند. به عقیده بنده این دوره احتیاح به یک انتخابات سیاسی نداریم ؛ بدون تعارف عرض کنم که احتیاج به یک انتخابات عمل گرا داریم.

وی افزود : کاندیدایی که لیاقت خود را از قبل ثابت کرده باشد و برای خود کارنامه ای داشته باشد. امروز دیگر زمان آزمون خطا نیست. امروز باید از همه کاندیداها این را بخواهیم که کارنامه گذشته خود را ارائه کند و ببینیم که گذشته اش هیچ ربطی به قرار گرفتن در راس قوه مجریه دارد یا نه.

آشوری شعار زدگی را یکی از آقات کار سیاسی دانست و گفت :ما الان نباید درگیر شعار زدگی شویم. شعار اگر صرفا شعار باشد به درد مشکلات جامعه نمیخورد مثل همین شعارهایی که سالهای متوالی است که داده میشود، باید از کاندیداها برنامه بخواهیم و به برنامه ها رای دهیم ؛ نه به شعارها.

 

برنامه های جبهه پیشرفت و عدالت در قالب 10 جلد کتاب چاپ شده است.


فرهاد عزیزی مسئول شاخه دانشجویی جبهه پیشرفت و عدالت آمل ضمن تشکر و قدردانی از همه دانشجویان و مسئولین که در همایش شرکت کردند گفت: مدت زیادیست که در راستای تحقق حضور حداکثری مردم عزیز در انتخابات و احیای مجدد گفتمان دانشگاهی در عرصه انتخابات و زنده نگه نداشتن روحیه ی مطالبه گری قشر جوان و دانشجو ، برای برگزاری همایش دانشجویی در دانشگاه های شهرستان آمل تلاش میکنیم .

عزیزی گفت : امروز این فرصت را غنیمت میشماریم و از دانشگاه سبز ؛ مسئولین محترم این دانشگاه و دوستان خوبمان در کانون اندیشه و افق و دبیر محترم این کانون آقای سعید کوچکی تشکر میکنم که در این زمینه پیشگام بودند و این فضا را برای ما و دانشجویان محیا کردند که خواسته های خود را از رئیس جمهور آینده بیان کنیم تا با همفکری با هم بتوانیم انتخابی اصلح داشته باشیم .

وی در ادامه افزود: همانطور که مستحضر هستید رهبری امسال را سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری کردند که هر دوی این ها منوط به برگزاری یک انتخابات پر شور و انتخاب یک مدیر کارآمد و عملگرا برای تحقق این مهم میباشد.

عزیز گفت :کمتر از دو ماه باقی مانده به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و همایش (آقای رئیس جمهور سلام) یک  زنجیره است و امیدوارم امروز فتح بابی شود تا انشالله اگر خداوند توفیق دهد و مسئولین محترم همکاری کنند بتوانیم آن را در همه ی دانشگاه های آمل برگزار کنیم و این زنجیره قطع نشود.

 در مورد مواضع و رویکردهای جبهه پیشرفت و عدالت ایران اسلامی نسبت به مسائل مختلف باید خدمت دوستان عرض کنم که برنامه های این جبهه بصورت مدون تهیه و در قالب 10 جلد کتاب چاپ شده است که دوستان در صورت تمایل میتوانند آن را تهیه کنند.

 

حواشی همایش:

همایش راس ساعت 15:30 دقیقه آغاز شد و دقایقی قبل از شروع سالن برگزاری همایش پر شد و دانشجویان زیادی به علت نبودن جا در راه روی منتهی به سالن برگزاری تجمع کرده بودند.

سعید کوچکی دبیر کانون اندیشه و افق دانشگاه سبز مجری گری برنامه را بعهده داشت.

در این همایش حضور اعضای شورای مرکزی جبهه پیشرفت و عدالت آمل  و  تقریبا حضور همه ی اعضای شورای مرکزی کمیته دانشجویی جبهه پیشرفت و عدالت آمل چشمگیر بود.

در میانه ی همایش برخی از کاندیداها  احتمالی شورای شهر در محل برگزاری همایش حضور یافتند .

مسئولین برگزاری در طول برگزاری همایش چند کلیپ پخش کردند که یکی از آنها مربوط به صحبت های رهبری انقلاب در مورد اختلافات بین مجلس و دولت بودو آن اتفاقی که در صحن علنی مجلس افتاد.

سبز

 

 

 

 

 

14 thoughts on “همایش ( آقای رئیس جمهور سلام ) در آمل +عکس + گزارش سخنرانی ها + حواشی”
  1. ای پی من دیگه تابلو شد دیگه کامنت نمیزارم

  2. این مهندس ما پشت سر برادر آقای قاسمی چیکار می کنه .فکر کنم می خواد شیطونی کنه ..ای شیطون کار دست خودت ندی .داداش برادر علی قاسمیه همونی که باید تو شورا با هم کار کنین
    تو همایش های قبلی هم شلوغ کردی .این دفعه مچ شما را گرفتم ..
    انتخابات شرکت کردی مبارکه …دوستدار شما
    سر شیطون

  3. احسان جان بی خیال ول کن اخه اینم همایشه 50 نفر جمع شدن تو یه کلاس اینقدر چیپ!!! چیپ!!!واقعا که از دانشجویانی که اومدن معلومه چقدر شعور سیاسی دارن یه نگاه به کنار هم نشستنها بکنید البته صندلیهایی که نشون میده تازه خریدند مبارکه

  4. واقعا برات متاسفم (علی نمون) با اون طرز تفکرت…!
    همین تو و امثال تو هستین که جو دانشگاه و دانشجو و استاد رو خراب میکنین با این بی مغز بودنتون. مشکل شما اینه که نمیدونی کدوم حرف رو باید کجا بزنی! فکر نکرده فقط دهن باز میکنی! و فقط دوست داری بگی آره منم هستم، یکی به من و امثال منم یه نگاهی بندازه تو رو خدا…!
    یک نصیحت: تو اول بهتره بری شعور عقلی خودتو کامل کنی بعد حرف از شعور سیاسی بزنی…!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  5. مهندس احسان همچون همیشه انچه باید گفتند.دست مریزاد

  6. چقدر برنامه خوبی یود باید از مسولین دانشگاه تشکر کرد.برگزاری جلسات در این چنین اماکنی هنر

  7. دانشجو از کلامت معلومه که دانشجوی همین دانشگاه بی کیفیت و ضعیفی وقتی دبیر جغرافیا میشه استاد تو دیگه معلومه از کجایی میبینم که سوختی حقیقت تلخه به اینا میگن دور هم نشینی نه جو بگیرتتون بگین همایش!!!در ضمن شعور عقلی رو تعریف کن ببینم داری یا نه دانشجوی مشروطی

  8. بازم این هی پابزهنه پرید وسط با اون اسم اقتباسیش(علی نمون!)
    بابا یه کم خلاقیت جنم بد نیست آدم داشته باشه ها
    ضمنا این همایش! بود؟! یا نمایش بود؟

  9. اصلا تابلو نیست علی بمون وهی یکی هستن ولی همایش بر اساس امکانات صورت گرفت وهدف ارتباط با افراد جدید بود.

  10. بمون واقعا معلومه بیکاری دنبال ما دوره افتادی کاسه چه کنم چه کنم دست گرفتی ای عبید زاکانی !!!!طناز !خوش قریحه !آبنبات ! شما رو چه به این حرفها بچسب به آقای قربانی اینجا بحث جدیه در ضمن نمایش تو سالن امفی تاتره نه تو کلاس دلبندم !!1

  11. هی!علی شو جا انداختی
    علی بمون!
    آخ دلم قنج میزنه وقتی تعریف میکنی ازم
    بابا ما نی میزنیم تو هی!،تو خودت سوژه میدی دادا،که واست کامنت میذاریم!
    ضمنا فحوای مطلب ما رو نگرفتی،این نمایشه

  12. اگه واعضی بو اتیشش میزدم حجت الاسلام رو میگم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *