جریاناتی که مخالف آقای لاریجانی هستند تلاش خودشان را برای برهم زدن مراسم کردند. آنها قرار هم گذاشته بودند که ساعت 15:30 دقیقه در مقابل مسجد جمع شوند، وقتی هم که به مقابل مسجد رسیدند تصورشان بر این بود که جمعیت حاضر از سوی آنها دور هم جمع شده اند. طبیعتا کار خود را با بالا بردن عکس مرحوم کردان آغاز کردند و متوجه شدند که بیشتر از 5 یا 6 نفر نیستند.

همزمان با برگزاری مراسم سالگرد مرحوم دامادی نماینده دوره های پیشین مجلس شورای اسلامی شهرستان ساری که با حضور شهروندان ساروی و برخی از مدیران استان برگزار شد، رییس مجلس شورای اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت که با حاشیه هایی همراه بود. محمد دامادی فرزند مرحوم عزت الله دامادی و یکی از نمایندگان مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی زمانی که به سخنرانی و ادای خوش‌آمدگویی به روی سن رفت با قطعی میکروفن مراسم مواجه شد.این قطعی در حالی بود که برق مسجد جامع وصل بود. صدای میکروفن تا پایان سخنرانی دامادی قطع بود تا اینکه نوبت به سخنرانی علی لاریجانی رسید. چند بار نیز حین سخنرانی علی لاریجانی میکروفن به مدت چند ثانیه قطع شده بود. نکته جالب توجه در خصوص این مراسم این بود که در حین سخنرانی لاریجانی یکی از حاضران در مراسم نسبت به بالابردن تصویری از مرحوم کردان اقدام کرد که با هدایت مسوولان برقراری نظم از جلسه خارج شد. در این خصوص محمد دامادی در گفتگویی با «فردا» توضیحاتی ارائه کرد که در ادامه آن را می خوانید.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی گفت: مراسم خیلی شلوغ بود و در عین اینکه باران شدیدی در ساری باریدن گرفته بود، جمعیت زیادی برای این مراسم حضور داشتند. در حین مراسم بود که میکروفون قطع شد و این قطعی به دلیل قطعی برق بود. اما دوستان به سرعت از جای دیگری برق گرفتند و مراسم ادامه پیدا کرد.

وی در خصوص بلند کردن عکس کردان در حین سخنرانی لاریجانی نیز اینگونه توضیح داد: 5 یا 6 نفری بودند که عکس مرحوم کردان را در داخل مراسم روی دست بلند کردند و ما متوجه نشدیم که علت این امر چیست. اما مسئولان امنیتی حاضر در جلسه این افراد را به خارج از مسجد جامع هدایت کردند. یک وقتی هست که جمعیت قابل توجهی چنین کاری را انجام می دهند آنموقع است که پیامی در پی این کار نهفته است. اما وقتی 5 یا 6 نفر دنبال ارائه پیام نیستند ضمن اینکه در بین مردم نیز حمایتی از این افراد صورت نگرفت. حتی رده سنی این کسانی که عکس مرحوم کردان را بلند کردند نیز پایین بود و سن آنها حدود 17 تا 20 سال بود. تنها یک نفر در بین این 6 نفر سن بالاتری نسبت به بقیه داشت.

دامادی همچنین تصریح کرد: خوشبختانه در اجرای مراسم هیچ خللی هم ایجاد نشد. این افراد فقط برای چند لحظه عکس مرحوم کردان را بالا آوردند ولی وقتی دیدند که مردم با آنها همراهی نمی کنند با هدایت مسئولان برقراری نظم و امنیت از مسجد خارج شدند. مردم هم نشان دادند که به ابوی بنده احترام قائل هستند و برای برهم زدن مراسم با چنین افرادی همکاری نمی کنند. استقبال از مراسم هم به قدری خوب و شایسته بود که مردم یک ساعت و نیم ایستادند و تا پایان سخنرانی آقای لاریجانی در مسجد حضور داشتند.

ماجراهای قم سازماندهی شده بود

عضو کمیسیون عمران در مجلس نهم در ادامه به همسویی ماجراهای قم و ساری اشاره کرد و افزود: ماجراهایی که در شهر قم پیش آمد قطعا یک کار سازماندهی شده بود. کار زشتی که مورد نکوهش مقام معظم رهبری هم قرار گرفت. مسئله دیگر این بود که مکانی که این افراد برای برهم زدن سخنرانی انتخاب کرده بودند نیز مکانی محترمی بود. یک وقتی یک میتینگ در فضای غیر معنوی انجام می شود بحثی جداگانه دارد. اما افرادی که در قم آن حرکت را انجام دادند به حرم بی حرمتی کردند.

از 2 روز قبل برای برهم زدن مراسم پیامک داده بودند

نماینده مردم ساری از فعالیت های برخی گروه ها و جریانات برای برهم زدن سخنرانی رئیس مجلس خبر داد و عنوان کرد: در شهر ساری نیز پیامک هایی برای برهم زدن مراسم و سخنرانی آقای لاریجانی پخش شده بود و ما از 2 روز قبل می دانستیم که چنین اقداماتی در حال شکل گیری است. اما اقدامات آنها مورد اقبال عمومی مواجه نشده بود. جریاناتی که مخالف آقای لاریجانی هستند تلاش خودشان را برای برهم زدن مراسم کردند. آنها قرار هم گذاشته بودند که ساعت 15:30 دقیقه در مقابل مسجد جمع شوند، وقتی هم که به مقابل مسجد رسیدند تصورشان بر این بود که جمعیت حاضر از سوی آنها دور هم جمع شده اند. طبیعتا کار خود را با بالا بردن عکس مرحوم کردان آغاز کردند و متوجه شدند که بیشتر از 5 یا 6 نفر نیستند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: مردم می خواستند که علیه این افراد و در حمایت از رئیس مجلس شعار سر دهند که بنده اجازه این کار را ندادم چراکه فعالیت به قدری کوچک و بی ارزش بود که نیازی به مقابله نداشت.

فعالیت 3 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ساری

دامادی همچنین از فعالیت 3 نفر از کاندیداهای ریاست جمهوری در روز سخنرانی رئیس مجلس در ساری خبر داد و گفت: ما در روز مراسم 3 میتینگ انتخاباتی نیز در شهر داشتیم که آقایان لنکرانی، آل اسحاق و گروه آقای بادامچیان جلسه انتخاباتی همزمان با مراسم ما برگزار کرده بودند اما استقبال چندانی از آنها صورت نگرفته بود. اکثریت جمعیت شهر ساری نیز به سمت مراسم ابوی بنده در مسجد جامع راهی شده بودند.

وی تاکید کرد: رعایت تدابیر امنیتی و گشتن مردم هنگام ورود به مسجد جامع باعث شد تا بسیاری از مردم نیز خارج از مسجد حضور داشته باشند. استنباط افرادی که به دنبال برهم زدن مراسم بودند نیز این بود که مردم با آنها همراهی خواهند کرد اما این اتفاق رخ نداد.

از دستگاه های امنیتی خواستار آزادی آن 6 نفر شدیم

نماینده مردم ساری از آزادی دستگیر شدگان خبر داد و اظهار داشت: بنده بعد از مراسم با دستگاه های امنیتی تماس گرفتم و از آنها درخواست کردم تا این افراد را آزاد کنند. بالاخره یک اشتباهی انجام داده اند که برخی از آنها همان شب و برخی دیگر فردای آن روز آزاد شدند.

لاریجانی درباره کاندیداتوری حرفی نزد

دامادی در پاسخ به این سوال که آیا لاریجانی از احتمال حضور خود در عرصه انتخابات ریاست جمهوری نیز خبر داده یا خیر گفت: ایشان درباره کاندیداتوری حرفی نزدند اما توصیه هایی را در زمینه انتخابات به مردم داشتند.

 

منبع :شمال نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *