با حضور دکتر فاضل لاریجانی صورت گرفت :

افتتاح جاده سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی

با حضور دکتر فاضل لاریجانی  جاده سلامت  به طول 2500متردر دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی  افتتاح شد .

این پروژه که تقریبا محیط این دانشگاه را در بر می گیرد  به مدت 2ماه با هزینه ریالی 450میلیون ریال به بهره برداری رسید .

همزمان با افتتاح جاده سلامت به مناسبت هفته سلامت و چهاردهمین سالگرد تاسیس واحد آیت الله آملی همایش پیاده روی با حضور کارکنان و اساتید این واحد دانشگاهی در مسیر جاده سلامت برگزار شد .

سلامت  یکی از زیر بناهای اصلی برای توسعه و بالندگی در سطح کشور است.

دکتر فاضل لاریجانی  در پایان همایش پیاده روی در جمع اساتید و کارکنان این واحد با تبریک چهار دهمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی گفت : برگزاری همایش پیاده روی  در هفته سلامت یک حرکت نمادین ولی حاکی از توجه روز افزون در سطح کشور و در سطح جهان به امور مر بوط به سلامت است .

وی تصریح کرد : سلامت  یکی از زیر بناهای اصلی برای توفیق شخصی و نیز توسعه و بالندگی در سطح کشور است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه  کارشناسان بهداشت جهانی برای سلامت شاخص ها وابعادی را تعریف می کنند بیان داشت : این شاخص ها شامل سلامت جسم، سلامت روان، سلامت اجتماع و سلامت معنوی  است که اینها با یکدیگر تاثیر و تاثر و اندرکنش دارند .

وی ادامه داد : هراختلالی در هر یک از ابعاد سلامت  باعث می شود ابعاد دیگر ی هم از حالت تعادل خارج شود .

لاریجانی با اشاره به مفهوم  واژه “ equilibrium” که معنای تعادل می دهد بیان داشت :  این مفهوم امروز خود زیر بنای مکتبی فلسفی شده است و خوشبختانه علما و قدامای ایران نظیر ابن سینا به این مفهوم در حوزه پزشکی و روان شناسی توجه جدی داشته اند .

وی افزود: ابن سینا  امراض را بر حسب تعادل طبایع و  قوای جسمانی نظیر طبیعت و مزاج های جسمانی تجزیه وتحلیل می کرد.

این مسوول با اشاره به آیات قرآن کریم تصریح کرد :در آموزه های اسلامی هم تاکید زیادی به مفهوم اعتدال شده که  حاکی از آن است که انسان در معتدل ترین و زیباترین وجه خود آفریده شده است.

لاریجانی گفت : فصل بهار نیز نمادی از  اعتدال طبیعت و حاکی از برابری ساعت روز و شب است . همینطور که در اشعار داریم :          بامدادی که تفاوت نکند لیل و نهار

خوش بود دامن صحرا و تماشای بهار

 

 

ضرورت ورود دانشگاهیان برای ترویج  فرهنگ سلامت

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت : دانشگاه ، اساتید و کارکنان وظیفه و رسالت خاصی درایجاد آگاهی و نیز فرهنگ سلامت در جامعه را بر عهده دارند.

لاریجانی  با اشاره به ضرورت  ترویج فرهنگ سلامت از سوی دانشگاه تاکید کرد  : ایجاد شناخت و حس قدر دانی و احترام نسبت به طبیعت و مزموم دانستن تخریب طبیعت از جمله وظایف ما برای ترویج این فرهنگ است .

این استاد دانشگاه  ادامه داد : دانشگاه باید  با برنامه های پژوهشی، فرهنگی و  آموزشی ضمن تشویق پژوهشگران به مطالعه ابعاد مختلف و زیر بنا های لازم برای تحقق سلامت جامعه بپردازد .

وی درباره یکی از مسائل مبتلا به جامعه و  عدم نظارت کافی بر تولید و فرآوری  محصولات کشاورزی  تاکید کرد : طبق نظر کارشناسان مربوطه در تولید  اکثر محصولات کشاورزی ، سیفی جات  و میوه جات چندین برابر حد مجاز از سموم استفاده می شود .

 لاریجانی با اشاره به اینکه  بسیاری از بیماریها موجود بخاطر  استفاده زیاد از حد سموم کشاورزی  نشات می گیرد اذعان داشت : بر دانشگاهیان لازم است که شیوه هایی ابداع کنند که بر نظارت بهینه بر این امر و ترویج  روشهای کشاورزی اورگانیک تاکید کند .


 

6 thoughts on “افتتاح جاده سلامت در آمل +عکس”
  1. جاده سلامت=بعد از لابی نا موفق به سلامتی از آن عبور کردن!!!!
    که بعضی ها به حق!در آن دکترا دارن

  2. آقا فاضل همون لاریجانی مشهور که فیلمش پخش شد ……

  3. از داشتن چنین رئیسی که بعد از آن همه نقشه و طرح ریزی برای تخریب وجهه او , هنوز این چنین باطراوت و بانشاط به کارش در دانشگاه ادامه می دهد به خود می بالیم. الحق عنوان ریاست در دانشگاه مزّین به نام پدر تنها زیبنده ایشان است.

  4. عجب!!!!!
    پس نقشه بووووووووووووود!
    دایی جان ناپلئون هم میگفت کار کارانگلیساست!هیشکی گوش نمیکردا!
    جناب فرخی بیشتر بگو روشن کن ما رو گناه نشوریم!!
    راس میگیییا،تازه داره یادم میاد،اون فیلمی که رییست توش بود فیلم سینمایی بود که ایشون رو دعوت کرده بودن بیان بازی کنن
    الکی میگفتن یواشکی فیلم گرفتن! بنده خدا!نگو همه نقشه بوده
    همه از جمله قوه قضاییه و …..رفتن سر کار
    عجب !عجب!

  5. این آقای رییس هلال احمر(مقصودلو) این جا چیکار میکنه؟ هلال احمر آمل رو بهم ریخت بس نیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *