6 thoughts on “همایش آقای رییس جمهور در آمل /پوستر”
  1. با سلام و ارادت به مدیر محترم سایت

    زیباسازی فرهنگی و تاریخی آمل زیر خط فقر…! صحبتی با شهردار شهر آمل

    شاید حسرت بی اندازه از داشته ها و استفاده نکردن از آن ها ما را مجبور به زدن این تیتر کرد دوست داریم با شهردار محترم مهندس سلیمانی جوان صحبتی داشته باشیم صمیمانه با مهندس سلیمانی شهردار محترم شهر آمل

    شهردار محترم آقای امیر سلیمانی فقر ارزش دادن به زیبایی های شهری در آمل بیداد می کند و تا به حال شهرداری به آن توجه نکرده است و این جای تعجب بسیار دارد.
    آقای امیر سلیمانی از تابلوهای ورودی شهر آغاز می کنیم .. به شهر هزار سنگر آمل خوش آمدید! قدمت آمل به 1360 – 61 بر می گردد؟ قدمت هزاران ساله آمل که با نام آرش کمانگیر قله دماوند و جریر طبری و آمردها و هزاران تاریخ ارزشی پیوند خورده است .. اشتباه نشود ما مدیون شهدا هستیم و افتخار ما این است هزار سنگر هستیم و نام هزار سنگر و شهیدانش آوازه این شهر است ولی طبری ها (بن جریر،بن ربن،بن سهل و …) قله دماوند و نام باستانی آمردها مردها و غیره جه می شود؟ بهتر بود می نوشتید به شهر علم و فلسفه شهر باستانی هزار سنگر آمل خوش آمدید و این یعنی تاریخ هزاران ساله آمل تا 1360 -61 تا به حال 1392.
    و از شما خواستاریم تا این متن (شهر علم و فلسفه شهر باستانی به هزار سنگر اضافه شود) به ادامه بپردازیم …
    صمیمانه می نویسم شهردار محترم به این دلیل که جوان هستید و ما هم جوان و تا به حال دلسوز سازندگی آمل بوده اید و نزد مردم محبوب گشته اید و حال بیایید جهاد فرهنگی و نماد آمل سازی و آمل شناسی را به راه اندازید.
    شهردار محترم آیا نقاشی ها متفاوت از فرهنگ این مرز و بوم و استان سر سبز و زیبای مازندران و شهر آمل به جای تخلیه جاه زیباتر نیست..؟ و آیا حق نیست که استان های همجوار دماوند را به نام خود بزنند آن هم با همین کارهای تبلیغاتی و نماد سازی.
    شهردار محترم مهندس سلیمانی عزیز شهر آمل دارای میدان های است اما نام آن ها جیست؟ دارای بلوارهایی است اما نام ان ها جیست؟ پس نام آملی ها کجاست جز میدان سید میر حیدر آملی و بلوار طالب آملی . جریر طبری مستحق یک میدان و یک تندیس نیست؟ آیا میدانستید فخر رازی پسر ضیاالدین آملی بوده است؟ آیا میدانیست ملا علی کنی فرزند علی آملی بوده است؟ فقط باید اشک ریخت تا این همه به فرهنگ و تاریخ و نام آمل حتی در آمل توهین نشود.مهندس سلیمانی عزیز آب نماهای آمل یا آب ندارند یا نابود شده اند.. راستی یادم آمد دیدید مردم اصفهان خرسند از جاری شدن زاینده رود بوده اند و می بینید هر ساله هزاران گردشگر جوار پل های اصفهان خوش می گزرانند؟ افسوس روی پل های آمل نوشته است (هوا هوای سر!) نوشته است (ها دلبر ها دلبر) .. یادتان هست در خبر گزاری ها فرمودید طرح جامه گردشگری هراز و پل های آمل به زودی. ما فقط آشغال و زایعات در جوار این آثار ملی می بینیم.
    شهردار محترم آقای مهندس سلیمانی از شما خواهشمندیم اگر برای مردم هستید به حرف مردم توجه فرمایید و فکری به حال نماد سازی فرهنگی و زیباسازی آمل بکنید… امید بر این است در خبر های بعد بشونیم تندیس مشاهیر آمل ساخته می شود امید بر این است در خبرهای بعدی از شما بشونیم نام سه پروژه خیابان سازی و بلوارسازی به نام مشاهیر آمل است امید بر این است نقاشی های نمادین تاریخ آمل آب نماهای زیبا و المان های شهری آمل با توجه به فرهنگ غنی افسانه ای آمل بیشتر شود و امید بر آن است جوار رود هراز به مرکز گردشگری شمال ایران شود و به پل های ارزشمند آمل و این استان نگاه ویژه ای شود…از شما خواستاریم به شهر علم و فلسفه شهر باستانی هزار سنگر آمل خوش آمدید را از زبانتان بشنویم تا جان تازه ای بگیریم و به همراه خانواده به جوار رود هراز و پل های آمل برویم و به جای بوی بد آشغال های بوی گل محمدی را حس نماییم
    مهندس جوان آقای امیر سیلمانی محبوب جهاد سازندگی از شما خواستاریم…
    نوشته شود از خوانند آرش را کمانگیر که از آمل به مرو انداخت یک تیر
    ____________________________________________
    با تشکر و احترام علیرضا امیری

  2. دست امیری عزیز درد نکنه.. به نکات جالبی اشاره کرد.. یه کوچولو در مورد اسم شهری که ایشون ÷یشنهاد دادن روی تابلوهای ورودی نوشته بشه علاوه بر علم و فلسفه و تاریخ کلمه ی ادب(ادبیات) هم ذکر بشه.. چون آمل قطب با داشتن طالب آملی ها محمود معتقدی ها و حتی حسن زاده ی آملی ها و شاعران برجسته ی دیگری چون مهجوریان ها هومند ها و.. قطب ادبیات هم به شمار می رود..
    الان رو نگاه نکنید که بعد از برنامه های نادرست ارشاد در دو دوره ی مدیریت اخیر وضع شعر و ادبیات آمل به جالیی رسیده که شهرهایی که اسم و رسمی از ادبیات تو استان نداشتن الان میپرسن مگه آمل شاعر هم داره؟

  3. مطلب خو بي است لطفا كلمه ضا يعا ت اصلاح شود ممنو ن

  4. اگه یه کوچولو ادب(ادبیات)اضافه کنند که خونده نمیشه،که :-))))

  5. آقای شهردار
    اگه ممکنه یه کوچولو ،اون گوشه.. ،یه خورده بیا اینور تر..،آها… ،خوبه بنویسید شهر غفار محمدی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *