ازسوی شورای شهرو شهرداری  رینه لاریجان صورت گرفت :

واگذاری  20 هکتار زمین برای راه اندازی پژوهشگاه گیاهان دارویی واحد آیت الله آملی 

دکتر فاضل لاریجانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی گفت : براساس توافق به عمل آمده بین شورای شهر و شهرداری رینه و دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت الله املی دو قطعه زمین 5 و 15 هکتاری برای راه اندازی پژوهشگاه علمی و تحقیقاتی گیاهان دارویی به این دانشگاه اهدا شد.

جلسه واگذاری  20 هکتار زمین برای راه اندازی پژوهشگاه گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی  با حضور دکتر فاضل لاریجانی رییس دانشگاه ، دکتر اسماعیل منصوری لاریجانی ازاساتید مبرزو فرهیخته رینه لاریجان، دکتر رضایی رییس انجمن گیاهان دارویی ایران ، اعضای شورای شهر ، شهردار و جمعی از معاونان و مدیران دانشگاه و نماینده مجمع خیران شهرستان آمل در سالن اجتماعات شهرداری رینه برگزار شد .

دکتر فاضل لاریجانی ایام فاطمیه را به حاضران در جلسه  تسلیت گفت و بیان داشت : حضرت زهرا (س) شخصیت والا و مقدسی بودند که به تعبیر برخی از بزرگان و علمای اسلام  یکی از مضامین لیله القدر هستند ، از روح طیبه آن حضرت استعانت می جوییم این اقدام ارزشمند قدمی خیر برای همه خصوصا برای مردم این منطقه باشد.

لاریجانی با اشاره به اقدام خیرخواهانه شورا و شهرداری در واگذاری  این دوقطعه زمین، از پیگیری  دکتر منصوری لاریجانی تجلیل کرد و گفت : ایشان  از مفاخر این منطقه اند که پیگیری شان در نهایت منجر به این اقدام خیر شد .

این استاد دانشگاه  تصریح کرد :ایجادیک پایگاه علمی و پژوهشی از هر لحاظ که نگاه کنیم اقدامی بسیار خردمندانه است ،هم به تعبیر حدیث نبوی که علم طریق نیل به جنت و بهشت است و هم اینکه می تواند تاثیر مستقیمی در آبادانی و پیشرفت این منطقه داشته باشد .

وی بااشاره به نظر هابرماس تاکید کرد :نهاد های آموزشی زیر بنای اصلی تمدن ها هستندو ان شا الله راه اندازی این پژوهشکده  در شکوفایی و بالندگی بیشتر منطقه تاثیر گذار باشد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی خاطر نشان کرد : تقارن این اتفاق با چهاردهمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی را به فال نیک می گیریم و آنرا را از الطاف الهی محسوب می کنیم .

وی با اشاره به طرح دکتر رضایی رییس انجمن گیاهان دارویی برای راه اندازی این پژوهشگاه  تصریح کرد :اینجا الگویی خواهد شد که نشان دهیم چرخه ایده تا محصول چگونه تحقق می یابد ، این پژوهشگاه هم جنبه های علمی و تحقیقاتی را دنبال خواهد کرد و هم جنبه های در آمد و اشتغال زایی را در نظر خواهد داشت .

لاریجانی گفت : شورایی برای این پژوهشگاه تدارک خواهیم داد تا بتواند این مرکز را طراحی کند و آنگونه پیش رود که منشا خدماتی باشد .

وی ادامه داد :در کنار پژوهشگاه موضوع  بررسی راه اندازی یک موسسه علمی و آموزشی تابستانه هم مورد توجه قرارخواهیم داد تا  باعث رغبت بسیاری از اساتید برای حضور در این پژوهشگاه شود .

دکتر منصوری لاریجانی :امیدواریم این مجموعه به عنوان قطب گیاهان دارویی کشور همچون نگینی بدرخشد .

دکتر اسماعیل منصوری لاریجانی هم به نمایندگی از شورای شهر و شهرداری بیان داشت :یکی از جلسات بسیار مهم که به نظر من می تواند نقطه عطفی در تاریخ رینه محسوب شود امروز شکل گرفته است .

این یادگار دفاع مقدس بیان داشت : مردم رینه لاریجان با تقدیم 42 شهید ثابت کردند که علاوه بر تعهد بی بدیل به دین مبین اسلام پیوند نا گسستنی با انقلاب اسلامی دارند .

وی با اشاره به شخصیت علمی و فقهی مرحوم آیت میرزا هاشم آملی (ره) بیان داشت :حضرت آیت الله آملی شجره طیبه ای بودند که برکات فراوانی از ایشان نصیب انقلاب ما شده است.

منصوری ادامه داد :فرزندان ایشان هرکدام در نوع خودشان بی نظیرند ، حضرت آیت الله صادق آملی لاریجانی ستاره ای نادر در سپهر فقهات و اجتهاد هستند فقیهی که کمتر در این زمینه ایشان را می شناسند ، دکتر علی لاریجانی عزیز ریاست مجلس که یکی از بهترین مدیران ارشد کشور هستند ونیزدکتر فاضل لاریجانی که انسانی محجوب هستند و ریاست ایشان در دانشگاهی که به نام پدر مزین است تناسب بسیار زیبایی دارد .

این استاد دانشگاه  تاکید کرد :جلسه امروز مربوط به واگذاری زمین برای راه اندازی و تاسیس پژوهشگاه گیاهان دارویی است که اولین رهاورد  راه اندازی این مرکز برای مردم منطقه خصوصا لاریجان پر خیر و برکت خواهد بود .

وی ادامه  داد :دور نمای کار بسیار وسیع است با توضیحاتی که جناب آقای دکتر سیدیان مشاور عمرانی و دکتر رضایی رییس انجمن گیاهان دارویی ایران ارائه دادند اینجا یک مجموعه علمی درخشنده برای همه ایران خواهد شد .

این کارشناس برنامه معرفت سیما اذعان داشت :هرچه اخلاص و عشق و ارادت به عمل و دین و خدمت به مردم در انسان بیشتر باشد نمود آن ان شاالله ماندگار تر خواهد بود .امیدواریم که این مجموعه به عنوان قطب گیاهان دارویی کشور همچون نگینی بدرخشد .

012345 678

8 thoughts on “واگذاری 20 هکتار زمین برای راه اندازی پژوهشگاه گیاهان دارویی +عکس”
  1. باسلام خدمت برادرمحترم جناب نصيري : سعي كنيد رونوشت اصل قراردادنامه راهم بگذاريدتاببينيم در پايان اين منابع ملي به چه كسي تعلق ميگيرد؟بعضي از ارگان دولتي زمينهايي را به اشخاص يا گروهي واگذارميكنندوزمين يا ملك دولتي را نودو نه ساله قراردادمي بندنداما عم طرف خيلي زيادباشه هفتادالي هشتادسال چرا؟چرانودونه سال مگر صيغه محرميت است؟باتشكر

  2. تابرادران شریف لاریجانی هستند هیچ منطقه ای در اطراف جاده توریستی هراز از عمران و آبادی بی بهره نمی ماند

  3. توسعه سر مایه گذاری رمز توفیقات ماست چه از یکسو رشد اقتصاد ملی را در پی دارد و در امد سرانه را افزایش می دهد و اشتغال مفید به وجود می آورد و گشور را از وابستگیهای مهللک اقتصادی نجات می دهد امید آنکه این مهم به حضور دو فرهیخته آملی جناب استاد دکتر منصوری لاریجانی که هر هفته در پای مباحثات تلویزیون آن بزرگوار می نشینیم و از آن حظ وافر می بریم وجناب دکتر فاضل لاریجانی ریاست محترم دانشگاه آزاد آیتالله آملی آمل بهر مند شویم تا انشائالله در رقابت اقتصادی و توسعه صنعتی با وجود این بزرگواران در حضیض انتفاع جای نداشته باشیم آمین یا ربالعلمین

  4. در اکثر نقاط ایران از توسعه مراکز علمی و پژوهشی دولتی به روش های مختلف از جمله اهداء زمین، ساختمان و تجهیزات حمایت می شود. متأسفانه آمل برعکس تمامی شهرهای ایران عمل می کند. تنها دانشگاه دولتی آمل معطل چند هکتار زمین است ولی هیچ اقدامی صورت نمی گیرد.

  5. دانشگاه فناوری های نوین آمل چقدر زمین می خواهد شهرهای دیگر …

  6. سلام

    شما که خبر از شهردار میگیرید هر وقت فاضل لاریجانی که براش بنر زدید و پیدا کردید شهردار و هم همین دور و برا میبینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *