نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست با وزیر راه و شهرسازی قرار شد تا کلنگ فاز نخست مترو رودهن ـ لاریجان ـ آمل در آیندهای نزدیک به زمین زده شود.
عزتالله یوسفیانملا امروز در گفتوگو با فارس در آمل در مورد متروی رودهن ـ لاریجان ـ آمل بیان داشت: این مترو دارای ردیف اعتباری و بودجه است.
وی افزود: مشکلی که ما در این زمینه داشتیم مسیر خط ریلی بود زیرا در ابتدا این مترو در بودجه سال 90 به نام مترو تهران، رودهن، آبعلی، لاریجان، آمل، بابل، قائمشهر و ساری بوده که هماکنون این مترو با عنوان مترو رودهن، لاریجان و آمل تغییر پیدا کرده است.
یوسفیانملا با اعلام اینکه در مسیر محور هراز برای زمین و تملک مشکلی نداریم و تنها مشکل ما پستی و بلندی است زیرا با مسیر کویری روبرو نیستیم، افزود: در این شهرستان برای اختصاص زمین از لحاظ تملک اراضی مشکلی نداریم اما در تهران به تملک حداقل 20 هکتار زمین در منطقه اتوبان شهید بابایی نیاز داشتیم که این امر هزاران میلیارد تومان هزینه به همراه داشت ولی از محور هراز تا آمل مشکلی در این بخش وجود ندارد.
رئیس کمیسیون تدوین آئیننامه داخلی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: البته از آمل تا ساری نیز مشکلات زیادی برای تملک داریم، برخی نیز معتقدند این پروژه اگر تنها به آمل خلاصه شود حدود یکهزار و 500 میلیارد تومان بودجه میخواهد و با توجه به وجود پروژههای بزرگ سد هراز، چهارخطه کردن محور هراز، پروژههای متعدد بیمارستانی در آمل و لاریجان و راههای روستایی این مسئله برای یک شهر سنگین است.
یوسفیانملا ادامه داد: موضوع مترو در ابتدا با مجلس مطرح شد و با دولت نیز بحث کردیم البته قالیباف شهردار تهران نیز آن را پذیرفت که مترو را تا رودهن بیاوریم و با این وجود ما بلافاصله اقدامات ابتدایی خود را انجام دادیم.
وی با اشاره به اینکه خط ریلی و راه آهن تهران به ساری که طی 17 ساعت مردم را از پایتخت به مرکز مازندران میرساند از لحاظ صرفهجویی در زمان و مسائل اقتصادی توجیهی ندارد، تصریح کرد: این خط ریلی قدیمی بوده و در زمان جنگ ساخته شد پس نمیتوان آن را از شیرگاه به بابل متصل کرد با این وجود مسیر جداگانهای برای آمل مصوب شده که ردیف اعتباری آن در بودجه سال 91 قطعی است، نقشهبرداریها انجام شده و این مترو به نام رودهن – لاریجان – آمل ثبت شده است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آخرین نقشهها و جانماییها به اتمام رسیده است، عنوان کرد: در نشستی که با وزیر راه و شهرسازی داشتیم، آنها نیز تمایل دارند کلنگ فاز نخست این پروژه بزرگ حمل و نقلی کشور در دولت دهم به زمین بخورد ولی به هر حال در ماههای آینده دولت دهم در حال جابجایی و نقل و انتقال است و در خرداد ماه ما انتخابات ریاست جمهوری را داریم.
یوسفیانملا یادآور شد: با این وجود در گفتوگو با وزیر راه و شهرسازی قرار شد فاز نخست مترو رودهن – آمل از منطقه ترککلا تا پل بلده اردیبهشت ماه امسال با حضور نیکزاد به زمین زده شود ولی هنوز زمان قطعی آن اعلام نشده است.
وی با تاکید بر اینکه باید نشان دهیم نظام جمهوری اسلامی با حفظ شعائر، اعتقادات و آنچه که در ذاتمان است با وجود همه تحریمهای استکبارگران به فکر رفاه و آسایش مردم است، گفت: مسئولان ما علاوه بر رضایت خداوند به فکر رضایت مردم هستند ولی استکبارگران میخواهند نشان دهند که وقتی به دین متمسک شدیم باید رفاه، آسایش و اقتصاد را رها کنیم که ما عکس این امر را به اثبات رساندیم.
یوسفیانملا در پایان اذعان داشت: باید در سایه دین همه نوع رفاه را داشته باشیم و وجود رفاه، آسایش و امنیت حق مسلم مردم کشورمان است که همیشه برای حفظ اسلام، دین، ناموس و اعتقاداتشان در صحنه هستند.
در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وشرکت در انتخابات 92 از زحمات بی شائبه دکتر محمود احمدی نژاد ریاست محترم جمهوری اسلامی کمال تقدیر وتشکر را داریم وهمچنین انتخاب مردم عزیز اسلامی یعنی دکتر قالیباف را به عنوان رییس جمهور بعدی تبریک عرض می نماییم ..
این است رای مردم ایران حضور 90درصدی پای صندو.ق رای ورای اعتماد به مرد عمل مردی که دیکته زیاد نوشته است ..
و عیدی اخر برای آملی های عزیز مترو آمل تهران
باسلام
آقاي نماينده براي حقوق دو ميليون توماني مجلس به اذعان خودتان كه در مصاحبه راديوئي مازندران در مورخه بيست و نهم اسفند ماه نود ويك بيان داشته ايد تبليغات زود هنگامي را شروع كرده ايد؟ اولا طرح مترو چهارراه تهران پارس تا شهرجديد پرديس ردهن چه ربطي به پروژه مترو آمل دارد؟ پس مترو شهرجديد پرند جاده ساوه هم نماينده ساوه اذعان بدارد مترو تهران ساوه است اين طرح مربوط به دولتهاي چهارم و پنجم است نه طرح تبليغاتي شما؟
دوما از همين الان به اذعان خودتان هزينه يكهزار و پانصد ميليارد توماني طرح فوق از نظر ساير دستگاههاي اجرائي فقط براي يك شهرستان فاقد توجيه اقتصادي مي باشد. پس عوام فريبي چرا؟
سوما چهار بانده كردن جاده هراز و احداث تونل امامزاده هاشم بعد گذشت حدود بيست سال و بيمارستان حضرت امام زاده عبداله آمل با ايجاد رديف اعتباري از برنامه پنچ ساله سوم تا كنون كه از اقدامات بسيار بزرگ جهادگر و رزمنده صديق هشت سال دفاع مقدس مهندس تورنگ فقط در يك دوره كسوت نمايندگي مجلس مي باشد سرانجام شما به كجا رسانده ايد؟
با سلام و عرض تبریک سال نو خدمت آقای نصیری ، در وبلاگتان نوشته بودید که مقطع راهنمایی را در مدرسه نمونه درس خواندید، اگر دوست دارید همکلاسیهای آن دوران را ببینید به مراسم عید دیدنی شان در روز پنج شنبه مورخ 8/1/92 از ساعت 4 الی 6 بعداز ظهر به سالن ارشاد آمل تشریف بیاورید.
با عرض سلام به نماینده محترم شهرستان آمل
برای بعضی ها متاسفم که چشم پیشرفت شهرمان رو ندارن وبا حرف های دروغ وبی جا فقط دنبال اوام فریبی هستن
خدا رو شکر مردم آمل بسیار با شعور تر از این هستن که حرف های بی اساس بعضی ها رو بشنون همو طور که ما در رای دادن مردم دیدیم
همو طور که میبینن پیشرفت شهرمان و پروژه های بسیار خوبی که در دوره ی نمایندگی ایشان با گرفتن بودجه های فراوان در حال انجام می باشد و با زحمات فراوان در حال به ثمر رساندن میباشد
امیدوارم هر جا هستن سالم باشن و با قدرت آمل و آملی رو به حقشان برسونن.
با سپاس از مدیر مسئول سایت هراز نیوز بابت پوشش خبری جا دارد از جناب اقای دکتر یوسفیان که با استعانت از خدای متعال همیشه راه امام و شهدا و آبادی ایران و آمل عزیزمان را ادامه داده است.و این وعده نیز به لطف خدا انجام خواهد شد.
یوسفیان خسته نباشید.
ته خسته تنه بلاره
مجیدجان
جه اورنگ جه تورنگ!بهترین نماینده استان مازندران عزت مازندران یوسفیان ملاست.
آقای یوسفیان مگر شما نبودید که می رمودید پاک ترین دولت تاریخ دولت احمدی نژاد بوده! که البته این مربوط به دوستی قدیمیه شما وآقای رحیمای نبست!!!! اما آقای یوسفیان فکر کنم تبلیغات برای قالیباف آنهم بدین گونه…. والله خیر الماکرین
اقای یوسفیان شما دولت را پاکترین دولت میدانستید حالا چی شد . در ضمن مترو هم مثل بقیه چوخانهای خنده دار شماست