استاد و دانشجویان دانشگاه APU ژاپن از دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه بازدید کردند.

به گزارش هراز ،  از سوادکوه؛ دانشجویان مقطع دکترای رشته های علوم طبیعی و محیط زیست دانشگاه بین المللی (APU(Asia pacific unirversity ژاپن به همراه فائزه ماهیچی استاد ایرانی الاصل این دانشگاه و به سرپرستی فریدون عوفی عضو هیئت علمی مؤسسه تحقیقات شیلات ایران از بخشهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه بازدید کردند.

در این بازدید که به همت مؤسسه تحقیقات شیلات کشور و با هماهنگی به عمل آمده با وزارت جهاد کشاورزی ، امور خارجه و معاونت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه و دفتر فرهنگی سفارت ژاپن در تهران برگزار شد دانشجویان اعزامی از مؤسسات دانشگاههای مجری دوره شیلاتی و منابع طبیعی نوار ساحلی ایران دیدن کردند.

دانشجویان دانشگاه APU ژاپن از دانشگاه آزاد اسلامی سوادکوه بازدید کردند

این گزارش حاکیست محمد احمدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه ضمن خیرمقدم ، خرسندی خود را از اینکه یک ایرانی مسلمان به عنوان استاد دانشگاه فوق تدریس می نماید ابراز و سپس گزارشی از وضعیت آموزشی ، پژوهشی ، فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه را تشریح کرد.

فائزه ماهیچی نیز از میزبانی رئیس ، مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه و همکاران تقدیر و تشکر و این دانشگاه را به لحاظ تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی، فضای آموزشی ، امکانات و زیبائی و مناظر طبیعی بسیار عالی و مطلوب توصیف کرد.

وی سپس درخصوص دانشگاه و چگونگی تحصیل در آن سخنانی را ارائه کرد.

گفتنی است دانشجویان چینی، تایلندی و بوتسوانایی و ژاپنی شرکت کننده در این اردوی علمی- سیاحتی در گفتگویی اختصاصی بیان داشتند که در آغاز سفر بستگانشان از حضور آنان در کشور ایران ابراز نگرانی می کردند ولی همگی این دانشجویان پس از سفر به ایران از میهمان نوازی و مهربانی و محبت ایرانیان شگفت زده شدند و به اتفاق اعلام کردند که پس از بازگشت به کشورشان از محبتهای ایرانیان برای دانشجویان ، اساتید و خانواده های خود سخن خواهند گفت.

فریدون عوفی عضو هیئت علمی مؤسسه تحقیقات شیلات ایران هم اعلام کرد؛ یکی از دانشجویان ژاپنی این گروه در جریان سفر در بندرانزلی طی بازدید از مقبره مطهر امامزاده بی بی حوریه ، تمایل خود را به دین مبین اسلام اعلام کرد و یک جلد کلام الله مجید به زبان انگلیسی از یک دانشجوی ایرانی هدیه گرفت.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه همچنین یادآور شد: طی این بازدید، دو طرف درخصوص تبادل دانشجو و ایجاد فرصتهای مطالعاتی برای اعضای هیئت علمی باتوجه به قوانین دو دانشگاه ، ابراز امیدواری کردند.

به گزارش آنا در پایان این بازدید یک روزه از دانشگاه آزاد اسلامی سوادکوه، محمد احمدی یک جلد کتاب نفیس با عنوان “سوادکوه ، سرزمین خورشید” را به عنوان یادبود به بازدیدکنندگان اهدا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *