در پی شکست “شبکه های لس‌آنجلسی” در جذب مخاطب، این مرکز برای جبران و بازسازی این شکست با صرف هزینه های هنگفت، “شبکه های لندنی” همچون بی بی سی، من و تو، رها و … را با شکل و محتوایی به ظاهر جدید به صحنه آورد. “ایمنی در محیط کار” سوژه ای بود که این شبکه‌ها از آن برای عملیات روانی خود در به حاشیه راندن سومین سالگرد حماسه 9 دی استفاده کردند.

در پی شکست “شبکه های لس‌آنجلسی” در جذب مخاطب، این مرکز برای جبران و بازسازی این شکست با صرف هزینه های هنگفت، “شبکه های لندنی” همچون بی بی سی، من و تو، رها و … را با شکل و محتوایی به ظاهر جدید به صحنه آورد.

این “شبکه های لندنی” با ارائه برنامه های متفاوت، متنوع و جذاب علاوه بر حفظ فاصله خود با شبکه های لس‌آنجلسی، سعی در ارائه چهره جدید برای جذب حداکثر مخاطب داشته تا خودشان را “تافته جدا بافته” معرفی کنند.

اما در پی عملکرد منفی و گاف های متعدد این رسانه های لندنی که منجر به سلب اعتماد و ریزش اندک مخاطبین آن‌ها شد، این شبکه‌ها برای جبران عدم همراهی و مشارکت مردم در برنامه‌هایشان، در سناریو جدید به پخش برنامه های از پیش ضبط شده به جای برنامه های زنده روی آورده‌اند.

همزمان با سومین سالگرد حماسه تاریخی مردم انقلابی ایران در 9 دی 1388 شبکه بی بی سی، ارگان رسمی دولت انگلیس، و شبکه صدای امریکا، وابسته به وزارت خارجه آمریکا، در اقدامی “هماهنگ” با پخش “برنامه ای واحد” سعی در به حاشیه راندن این حماسه بزرگ داشتند.

“ایمنی در محیط کار” سوژه ای بود که این شبکه‌ها از آن برای عملیات روانی خود در به حاشیه راندن سومین سالگرد حماسه 9 دی استفاده کردند.

اما از آن جایی که “ماه هیچ وقت پشت ابر پنهان نمی‌ماند” این بار نیز با گاف غیر حرفه ای شبکه دولتی بی بی سی و صدای آمریکا، دست مرکز “مدیریت واحد” عملیات روانی غرب علیه ایران رو شد.

 

حمید در بی بی سی، حمید در صدای آمریکا…!!!

ماجرا از این قرار است که شبکه بی بی سی همزمان با سالگرد حماسه 9 دی موضوع برنامه مخاطب محور” نوبت شما”ی خود را به “ایمنی در محیط کار” اختصاص داد و در اواسط این برنامه صدای ضبط شده شخصی به نام “حمید از اهواز” به عنوان یکی از شرکت کنندگان در برنامه زنده پخش گردید که به سیاه نمایی از فضای کار در ایران پرداخت.

بعد از بی بی سی این بار نوبت به صدای آمریکا رسید تا با اجرای این نمایش، سناریو “هماهنگ و از پیش تعیین شده” خود را به اجرا بگذارد. صدای آمریکا نیز با اختصاص همین موضوع در برنامه “روی خط” خود صدای ضبط شده “حمید از اهواز” را پخش نمود که دقیقا همان فایل پخش شده در بی بی سی بود و این چنین بود که این سناریو رسانه ای دشمن، با این گاف غیر حرفه ای مرکز “مدیریت واحد” عملیات روانی غرب علیه ایران را لو داد.

در این اقدام هماهنگ و غیر حرفه ای” بی بی سی و صدای آمریکا” چند نکته قابل تأمل است:
1. بر خلاف ادعای این رسانه‌ها مبنی بر مدیریت مستقل، با این گاف رسانه ای، وابستگی‌شان به یک مرکز مدیریت واحد روشن شد.

2. به نظر می‌رسد مرکز مدیریت واحد این دو رسانه برای جبران “کمبود مخاطب” برنامه های از قبل ضبط شده و ساختگی را تحت عنوان “پخش زنده” به خورد مخاطب خود می‌دهد. ضمن تاکید بر اینکه “حمید از اهواز” ظاهراً از عوامل رسانه ای این شبکه‌هاست که با اجرا، ضبط و پخش صدای او از شبکه‌ها، به دنبال اجرای چنین سناریوهایی هستند.

3. آنچه جای تعجب و سئوال است اینکه آیا کنگره و وزارت خارجه آمریکا،MI6 سازمان جاسوسی انگلیس، و دولت این کشور از عملکرد عده ای عوام فریب و غیر حرفه ای در بی بی سی و صدای آمریکا که با پخش برنامه های از پیش ضبط شده به عنوان برنامه زنده به دنبال فریب مردم هستند آگاهند؟ شاید هم آن‌ها نیز از این ماجرا مطلع بوده و امثال این سناریوها با هماهنگی آن‌ها به عنوان اتاق فکر این شبکه‌ها صورت می‌گیرد.

4. نکته پایانی اینکه این شبکه‌ها که همواره با ادعای “بی طرفی” خود را “صدای همه مردم ایران” معرفی می‌کنند، اما آنجا که مردم به میدان می‌آیند و حماسه ای چون حماسه تاریخی 9 دی را رغم می‌زنند، نه تنها سکوت و سانسور را در پی می‌گیرند بلکه تلاش می‌کنند با برنامه‌هایی بی ربط چون”ایمنی در محیط کار” ذهن اندک مخاطبان خود را از واقعیات دور سازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *