به مناسبت سالگشت عروج ملکوتی فرمانده شهیدی که جنازه اش دو سال در جزیره ام البابی باقی ماند…

 

ملت عزيز! اگر دنیا ما را در تنگنای اقتصادی قرار دهد، بدانید که ما فرزند رمضانیم و پیروان حضرت علی(ع) و هیچ ضعفی به خود راه نخواهیم داد و اگر دنیا ما را در محاصره نظامی قرار دهد ما فرزند محرم و پیروان امام حسین(ع) هستیم.

سردار شهید خلیل زالپولی در یکم مهرماه 1335 در روستای پول از توابع شهرستان نوشهر دیده به جهان گشود.

پدرش مشهدی رمضان، کشاورزی بود که از سه فرزند خود(دو پسر و یک دختر) دو پسر را فدای اسلام کرد. او هنگامی که خبر شهادت پسر دومش، خلیل را شنید در حالی که با ناراحتی می گریست، نوه اش را در آغوش گرفت و به او گفت:- من برای او ناراحت نیستم. او برای رضای خدا شهید شد، ناراحتی من از اعمال و کردارمان بعد از آنهاست.

شهید زالپولی سال های کودکی را به فراگیری خواندن و نوشتن روی آورد. سختی زندگی باعث شد برای تهیه کتاب و لوازم التحریر مورد نیازش، یک ماشین سلمانی تهیه کند و به کار پیرایشگری بپردازد.

نوجوانی بیش نبود که به شوق شنیدن مواعظ و پندهای انسان ساز اخلاقی در مساجد پای منبر خطیبان می نشست و با شرکت مستمر در مراسم محرم و عزاداری سیدالشهداء و محافل معنوی خمیره ی درون خویش را با نوشیدن آیات قرآن و روایات معصومان شکل می بخشید.

همچنین برای گذران زندگی به کار مکانیکی روی آورد و در تهران آموزش های لازم فنی را فرا گرفت و در عین حال در فعالیت های انقلابی مردم نیزشرکت داشت.

خلق نیکو، تلاش و تقوایش او را محبوب همگان ساخت. در سال1353 بود که دختری نجیب و پاکدامن را به همسری خویش برگزید و جشن ازدواج را در کمال سادگی و زیبایی معنوی بپا داشت. ثمره ی این ازدواج 6 فرزند، 3 پسر و 3 دختر می باشد.

یادباد گردان مالک یادباد

شهید زالپولی زندگی جدیدش را در نوشهر آغاز کرد و بعد از چندی به شهرستان نور رفت و در یک تعمیرگاه اتومبیل مشغول به کار شد. در همین ایام نیروها و گروه های مردمی را برای تظاهرات و راهپیمایی هماهنگ می کند تا اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی به پیروزی می رسد.

به همراه چند تن از دوستان سپاه پاسداران شهرستان نور را تأسیس می کند. پس از سر و سامان گرفتن سپاه نور و خاموش شدن شیطتنت های منافقین کورل در سراسر مازندران علی الخصوص گنبد، قائم شهر و آمل داوطلبانه به میادین نبرد اعزام می شود.

در عملیت هایی همچون: محمدرسول الله(ص)، محرم، بدر، فتح2، والفجر2، والفجر8 و کربلای 4 شرکت می نماید.

او فرمانده گروه ویژه شهداء گردان مالک اشتر لشکر ویژه 25 کربلا بود.

سرانجام در عملیات کربلای4 هنگامی که سمت جانشینی گردان مالک اشتر لشکر ویژه 25 کربلا را بر عهده داشت در چهارم دیماه 1365 بر اثر اصابت ترکش دشمن به شهادت رسد و به مدت 2 سال مفقودالاثر بود و پیکر مطهرش در جزیره امالبابی باقی مانده بود که پس از آن جسد و پلاک اش شناسایی شد و توسط مردم شهیدپرور نور تشییع و در گلزار شهدای این شهر در کنار مسجد جامع به خاک سپرده شد.

……………………………………..

حاج علی شعبانی می گوید:

سال های قبل از انقلاب بود، روزی عکسی را به ما نشان داد و گفت:- «ایشان رهبر و مرجع تقلید ما هستند.» و عکس را می بوسید. برایم خیلی جالب بود و تحت تأثیر ارادت ایشان نسبت به شهید قرار گرفتم.

اوایل جنگ تحمیلی بود که خبر رسید برادر بزرگ خلیل که از تکاوران ارتش بود در محور آبادان-خرمشهر به شهادت رسیده است. با شنیدن این خبر تصمیم گرفتیم به جبهه های جنوب برویم تا شاید پیکر مطهر ایشان را بیابیم. در شهر اهواز در حال عبور از پل بودیم که ناگهان بمباران دشمن شروع می شود، گلوله ها و ترکش ها مثل باران به طرف ما می آمدند، من که تا آن لحظه چنین صحنه ای را تجربه نکرده بودم، ترسیده بودم. ولی خلیل بسیار آرام بود و با لبخندی زیبا به شوخی می گفت:- «چرا می ترسی؟ نقل و نبات می پاشند.» اصلاً ندیده بودم در آن آتش و خون بترسد. زمانی هم که بدن مطهر برادرش را بعد از یازده ماه یافتیم. او بود که در برابر اندوه و ناراحتی فراوانم، دلداری ام می داد و می گفت:- «ناراحت نباش. شهادت که ناراحتی ندارد، بلکه افتخار است.»

بارها اتفاق افتاده بود که با وجود نیاز خود، از حقوق خویش چشم پوشی می کرد و آن را به نیازمندان می بخشید. مبلغ پولی هم که برای مجروحیت و جانبازی به او داده شده بود را به خانواده های شهدا تقدیم کرد و همواره می گفت: شهدا بر گردن ما حق دارند و من شرمنده ام که بیشتر از این در قبال ایشان و ملت شهید پرور نمی توانم خدمت کنم.

……………………………………..

همسر شهید می گوید:

شبی از شب های سال 1358 لباس فرم سپاه را به خانه آورد و با خوشحالی گفت:- «این کفن من است.» هنگامی که پیکر مطهر ایشان را آوردند با چشم خود دیدم که لباس فرم سپاه به تن دارد و در آن لباس مقدس در راه پاسداری از اسلام و انقلاب اسلامی در خون خویش غوطه ور شده و به فیض عظیم شهادت که آرزوی قلبی اش بود می رسد.

……………………………………..

قبل از یکی از عملیات ها به مرخصی رفته بود و من هم چند روز بعد مرخصی گرفتم و به شهرستان آمدم. وقتی که به سپاه رفتم متوجه شدم شهید زالپولی یکسری از وسایل از قبیل حلب، آهن و لوله جمع کردند و مشغول کار هستند، عرض کردم:- «چه کار می کنید؟» گفتند:- «می خواهم یک حمام صحرایی برای جبهه بسازم تارزمنده ها مشکل استحمام نداشته باشند.» چیزی حدود بیست روز طول نکشید که حمام صحرایی چند دوشه ای را آماده کرد و به منطقه انتقال داد.

به نقل از همرزم شهید

……………………………………..

شهید زالپولی

در شهر فاو گروه پنج نفره ای با مسئولیت شهید زالپولی به مأموریت می روند در حین انجام مأموریت به یک ساختمان مخروبه می رسند. بین آنها و بعثی ها درگیری پیش می آید. در آن گیرودار هادی صادقی به شهادت می رسد. شهید زالپولی آنقدر مبارزه می کند تا آنها را به هلاکت می رساند.

در ادامه راه به یک کانال می رسند، شهید زالپولی که در جلوی گروه حرکت می کرد. متوجه افسر بعثی که در کانال دراز کشیده بود، می شود. اسلحه شهید زالپولی گیر کرده بود. برای اینکه نیروهای دیگر زخمی نشوند خودش را روی افسر بعثی می اندازد. در آن مبارزه تن به تن افسرعراقی حدود 14 تیر به دست چپ و 4 تیر به شکم اش شلیک می کند.

افسر بعثی قصد داشت با سرنیزه شهید زالپولی را به شهادت برساند ولی او با کف دست راست سرنیزه را گرفت و دستش سوراخ شد. در حالی که سرنیزه را از افسر بعثی گرفته بود با لگد به سر و صورتش می زند و او را به هلاکت می رساند.

داخل مغازه مشغول انجام کارهایم بودم که از بیمارستان زنگ زند و گفتند: شما مجروحی به نام زالپولی دارید. بلافاصله ماشین گرفتم و اول صبح خودم را به بیمارستان رساندم. وقتی بالای سرش رسیدم، او را از اطاق عمل بیرون آورده بودند. سر و صورت مبارکش پر از خاک و خون بود.

مدتی گذشت در حالی که خدا و ائمه را صدا می زد به هوش آمد.

شبی در بیمارستان دیدم که صدای گریه می آید بلند شدم دنبال صدا را گرفتم، شهید زالپولی با حالت عجیبی گریه می کرد. با نگرانی علت را پرسیدم. در جواب گفت:- «نمیدانم چه کرده ام که شهادت نصیبم نمی شود.»

به نقل از همرزم شهید

……………………………………..

اگر بگویم آچار فرانسه‌ ی گردان بود اغراق نکرده‌ام. اگر یک نفر او را نمی‌شناخت و برای اولین بار او را می‌دید، خیال می‌کرد، نیروی خدماتی گردان است. چون از آرایش‌گری گرفته تا مکانیکی خودروها و … همه را او انجام می‌داد.

یک روز که داشت پلاتین انگشت‌های دستش را با انبر دست در می‌آورد، گفتم:

– «خلیل! چرا دستات این طوری شدند؟»

خندید و گفت:

– «عملیات والفجر 8 با یک عراقی گلاویز شدم و او 16 تیر به شکم و دستانم زد.»

گفتم:

– «خودش چی شد؟»

گفت:

– «با این که منو سخت مجروح کرده بود با هزار بدبختی با سرنیزه او را از پای در آوردم.»

گفتم:

– «چرا خودت پلاتین‌ها را در می‌آوری؟!»

گفت:

– «خوشم نمی‌آد وقتم را در بیمارستان هدر بدهم.»

شب عملیات کربلای 4 مثل یک شیر غران به دشمن هجوم برد. با این که دشمن از شروع عملیات با خبر بود، ولی او تا خاکریز سوم جزیره پیش رفت. وقتی او را دیدم دستانش باند پیچی شده بود. گفتم: «خلیل چی شد؟» گفت: «دوباره ترکش خوردند.»

به نقل از سید حشمت الله شهرزاد

……………………………………..

شهید زالپولی و شهید صادقی

در گیر و دار یکی از عملیات ها ترکشی به گوش شهید هادی صادقی اصابت کرد و کمی آن را خراش داد. از سوزش جراحت ناله می کرد. بچه های رزمنده دورش را گرفته بودند و هر کدام یک جورایی دلداریش دادند.

شهید خلیل زالپولی از راه رسید. متوجه ماجرا که شد رو به شهید صادقی گفت:

– «وقتی شیطنت می کنی و رو در روی عراقی ها می ایستی انتظار داری آنها دست روی دست بگذارند و شاهد ماجرا باشند؟ نه آقا از این خبرها نیست.»

بعد هم گفت:

– «اگر یک بار دیگر شلوغ کنی می گویم که صدام آن یکی گوشت را هم ببرد.»

با آن که درد داشت ولی همراه با بچه ها از این حرف شهید زالپولی زد زیر خنده.

به نقل از همرزم شهید

……………………………………..

شهیدزالپولی/سردارشهیدحمیدرضانوبخت/سردارغلامرضابابایی/سردارمرتضی قربانی/سردارمیرشکار

شب عملیات ساعت حدود 20:30 بود که من او را پشت خاکریز محل استقرار گردان مالک اشتر دیدم که در حال وضو گرفتن بود. و حالات بخصوصی داشت و چیزی زیر لب زمزمه می کرد متوجه شدم که در عالم دیگری سیر می کند. او را در آغوش گرفتم و اشک از دیدگانم جاری شد. بغض گلویم را می فشرد و چیزی نمی توانستم بگویم. چرا که از سیمای نورانی اش و آرامش خاصی که داشت، به یقین رسیده بودم که دیگر رفتنی هست.

با لبخند زیبا و همشگی خود به من گفت:- «پسرعمو ناراحت نباش که اینبار به وصال معشوق خواهم رسید. حلالم کن.»

……………………………………..

فرازی از وصیت نامه شهید زالپولی:

ملت عزيز! اگر دنیا ما را در تنگنای اقتصادی قرار دهد، بدانید که ما فرزند رمضانیم و پیروان حضرت علی(ع) و هیچ ضعفی به خود راه نخواهیم داد و اگر دنیا ما را در محاصره نظامی قرار دهد ما فرزند محرم و پیروان امام حسین(ع) هستیم…

ملت شهيدپرور! امام عزيز را تنها نگذاريد. راه امام را دنبال کنيد که اين راه، راه انبياء و راه انسانيت است. از هيچ قدرتی ترس و وحشتی به خود راه ندهيد و آگاه باشيد که اگر خداوند شما را ياری کند غرب و شرق هيچ‌کاره‌اند و محال است که هيچ قدرتی بر شما غالب آيد…

فرزندان عزیزم! بدانید که من این راه سرخ شهادت را ناآگاهانه انتخاب نکردم. بدانید که من این راه را شناخته و با آغوش باز آنرا پذیرفتم. بدانید که این مرگ از عسل برایم شیرین تر است…

http://lashkar25.blogfa.com/post/77

14 thoughts on “مکانیکی که فرمانده شد+تصاویر”
  1. و باید از کاندیداهای انتخابات 1392 ریاست جمهوری سوال شود که آیا مستمری حقوق رزمنده های جبهه و جنگ و جانبازان زیر 25٪ را پرداخت می کند یا نه ؟!
    اگر در ماه اول ریاست جمهور شدن خودش پرداخت می کند که مشکل حل است و به همه خانواده شهید و جانبازان و رزمنده ها مستمری حقوق و خانه و درمان و دیگر امکانات رفاهی را می دهد و متعهد می شود ؟!
    و اگر پرداخت نمی کند . دلیل مخالفت خودش با رزمنده ها و خانواده شهید و جانبازان را کامل و واضع توضیح دهد ؟!
    و چون هنوز رئیس جمهور نشده و مسئولیتی ندارد براحتی می تواند تصمیم بگیرد که توضیح دهد و نظر خودش را بیان کند ؟!
    و این سوال را باید از همین امروز و همه وقت و همه جا و تکراری از کاندیداهای ریاست جمهوری سال 1392 پرسید و جواب گرفت .
    بعدا میگویم ؟ مجلس باید تصمیم بگیرد ؟ لایحه می دهم ؟ و اصلاحیه می دهم ( که رزمنده ها و جانبازان زیر 25٪در آن جایی ندارند ) ؟و غیره و غیره و غیره … یعنی که می خواهد طفره برود ؟! و طفره رفتن یعنی اینکه مخالف پرداخت است ؟!
    بنابراین 1- از دولت فعلی باید اقدام کنیم و بخواهیم که کل حقوق رزمنده ها را پرداخت کند .
    2- باید از همین امروز و هر روز و همه وقت و همه جا از کسانی که قصد کاندید شدن در انتخابات ریاست جمهوری آینده را دارند این سوال را که (که آیا مستمری حقوق رزمنده های جبهه و جنگ و جانبازان زیر 25٪ را پرداخت می کند یا نه ؟! ) پرسید و جواب صریح و منطقی گرفت . و یک نفر بعنوان خبرنگار فقط کارش پرسیدن و انتشار همین سوال رسیدگی به رزمنده ها باشد و لاغیر و لاغیر .
    موفق باشید . سلام بر مهدی (عج)

  2. روزنامه ايران > شماره 3632 18/2/86 > صفحه 4 (اجتماعي) متن

    تصويب لايحه ارائه خدمات به رزمندگان بسيجي در دولت

    گروه اجتماعي: لايحه ارائه خدمات به رزمندگان بسيجي كه حداقل يك سال در جبهه هاي دفاع مقدس حضور داشته اندپس از انجام مراحل كارشناسي در هيأت دولت به تصويب رسيد.
    به گزارش خبرنگار «ايران» براساس اين لايحه دولت موظف است به آن تعداد از رزمندگان بسيجي دوران دفاع مقدس كه واجد شرايط هستند، مستمري ماهانه به ميزان ۵۰ تا ۱۰۰ درصد حداقل حقوق كاركنان دولت پرداخت كند و آنان را به همراه افراد تحت تكفل، زير پوشش بيمه خدمات درماني و بيمه اجتماعي قرار دهد.
    بنابراين گزارش رزمندگان بسيجي بايد حداقل يك سال سابقه حضور داوطلبانه در جبهه هاي دفاع مقدس داشته باشند، همچنين در هيچ يك از دستگاه هاي دولتي و مؤسسات وابسته به دولت و كارگاه هاي مشمول قانون كار، اشتغال نداشته باشند.
    اين گزارش حاكي است رزمندگان بسيجي نبايد زير هيچ نوع پوشش بيمه درماني و بازنشستگي باشند و ضروري است نياز مالي افراد مشمول اين قانون محرز باشد.
    * دولت سهم سرانه بيمه خدمات درماني را مي پردازد
    همچنين در مفادي از اين لايحه آمده است: سهم سرانه بيمه خدمات درماني مشمولان موارد مذكور، به طور كامل به وسيله دولت تأمين و پرداخت خواهد شد و رزمندگان مشمول اين قانون كه سن آنها ۵۰ سال و پائين تر است زير پوشش بيمه تأمين اجتماعي قرار مي گيرند كه سهم كسور بازنشستگي آنان به طور كامل به وسيله دولت تأمين و پرداخت خواهد شد.
    بنابراين گزارش افراد تحت تكفل مشمولان اين قانون، شامل همسر وفرزندان است و برقراري مستمري براي مشمولان اين قانون تا زماني است كه فرد مورد نظر شاغل نباشد.

    گفتني است مسئوليت اجراي مفاد اين قانون به عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است و آئين نامه اجرايي آن به وسيله وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور تهيه و به تصويب هيأت وزيران خواهد رسيد.
    * ۳۲ هزار رزمنده هيچ مستمري نمي گيرند
    از حدود ۲ ميليون بسيجي رزمنده و حدود ۵۰۰ هزار نفر كه به جبهه رفته اند حدود ۳۲ هزار نفر از آنان شرايط معيشتي مناسبي ندارند. دكتر مجتبي رحماندوست مشاور رئيس جمهوري در امور ايثارگران در گفت وگو با خبرنگار «ايران» با اعلام اين مطلب گفت: اساسنامه بنياد شهيد و امور ايثارگران زماني كه از وظايف مربوط به خانواده شهدا به وظايف مربوط به جانبازان و آزادگان هم تسري پيدا كرد، شهدا، جانبازان و آزادگان را ايثارگر خواند، وقتي به اين مورد اعتراض شد بنياد شهيد اساسنامه اش را اصلاح كرد و از اين گروه به عنوان جامعه هدف ياد كرد.
    وي افزود: اين تعداد رزمنده با توجه به داشتن ويژگي هاي مورد نظر در حال حاضر مستمري از هيچ ارگان يا نهادي دريافت نمي كنند و زير پوشش سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران هم قرار ندارند و اكثر آنها به لحاظ معيشتي وضع مناسبي ندارند.
    رحماندوست درباره اين لايحه گفت: اين لايحه در يكي از سفرهاي استاني رئيس جمهوري در زمستان ۸۴ در استان ايلام به تصويب هيأت وزيران رسيد كه در اين مصوبه مقرر شد وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با همكاري بنياد شهيد و امور ايثارگران لايحه نحوه خدمات به رزمندگان با اولويت رزمندگان معسر را ظرف ۲ ماه به هيأت وزيران ارائه كند.
    اما در پيگيري هايي كه انجام داديم دبير هيأت دولت عنوان كرد به خاطر بارمالي، اين لايحه هم اكنون اجرايي نيست و حتي وقتي شماري از نمايندگان اين مسأله را به شكل طرح مطرح كردند، معاون اجتماعي سازمان مديريت و برنامه ريزي با اين طرح مخالفت و عنوان كرد كه اعتبار اين لايحه در بودجه پيش بيني نشده است.
    مشاور رئيس جمهوري در امور ايثارگران با اشاره به تصويب لايحه ارائه خدمات به رزمندگان بسيجي در دولت گفت: اين لايحه مراحل اجرايي خود را طي مي كند و در بودجه ۸۶ نيروي مقاومت بسيج هم اعتباري در نظر گرفته شده است و در حال حاضر ما به تفكيك استان ها، CD اسامي و آدرس اين افراد را كه حدود ۳۲ هزارنفر در كل كشور هستند تهيه كرده ايم و به همه استانداري هاي سراسر كشور ارسال خواهيم كرد.
    * لايحه بايد به تصويب مجلس برسد
    حسين وفايي معاون حقوقي و امور مجلس بنياد شهيد و امور ايثارگران در گفت وگو با خبرنگار «ايران» درباره پيش نويس اين لايحه گفت: در صورتي كه در لايحه ارايه خدمات به رزمندگان بسيجي، وظايفي براي بنياد شهيد و امور ايثارگران تعيين شود به طور قطع ما آنها را پيگيري و تلاش خواهيم كرد تا مشكلات اين رزمندگان حل شود. اما در حال حاضر اين لايحه در دولت است و بايد به تصويب مجلس شوراي اسلامي برسد.
    وي افزود: در دولت نهم توجه ويژه اي به رزمندگان و ايثارگران شده و مجلس شوراي اسلامي هم در رسيدگي به مشكلات اين رزمندگان بويژه آنهايي كه داوطلبانه در جبهه هاي دفاع مقدس حضور داشته اند بي تفاوت نيست و به طور قطع زماني كه اين لايحه به مجلس ارائه شود نمايندگان مردم در تكريم اين عزيزان نهايت حمايت را خواهند داشت اما لازم است سير مراحل كارشناسي اين لايحه طي شود.

    مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر .
    عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون ایثارگران مجلس از نشست سه جانبه دولت، مجلس و ایثارگران براي رفع ایرادات لایحه خدمات رسانی به ایثارگران خبر داد.

    و اما :
    50 ساله شد 60 ساله ؟! که اگر این قانون نصف و نیمه را بخواهند که اجرایی کنند ؟!
    و بخواهند که حق الناس مدافعان جان و مال و ناموس ایران زمین و خالقان تنهاترین حکومت اسلامی شیعه در جهان را پرداخت کنند . که این رزمندگان بودند که دلاورانه جنگ را پیروز و تمام کردند . و بعد از 25 سال از پایان جنگ هنوز اینچنین قانون نصف و نیمه ای هم هنوز اجرایی نشده است . که از همین قانون تا به امروز رزمندگان 8 سال پیرتر شده اند .

    بیاییم دین خود را به رزمندگان ادا کنیم ؟! که :

    50 ساله . 60 ساله شد ؟!

    50 ساله . 60 ساله شد ؟!

    50 ساله . 60 ساله شد ؟!

    50 ساله . 60 ساله شد ؟!

  3. mkhakpour1.persianblog.ir
    mkhakpour2.persianblog.ir
    mkhakpour3.persianblog.ir —

    mkhakpour4.persianblog.ir —-
    mkhakpour5.persianblog.ir

    mkhakpour9.persianblog.ir

  4. نامه سر گشاده به بنیاد شهید و امور ایثارگران
    جناب آقای مهندس زریبافان ریاست محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران
    با سلام و با تشکر از زحماتی که می کشید .
    تا زمانی که به رزمندگان بیکار و اینکه از جایی حقوق نمی گیرند و مشکل معیشت دارند : مستمری حقوق پرداخت نکنند و اینکه جانبازان زیر ۲۵٪ مستمری حقوق نمی گیرند و مشکل درصد جانبازی دارند .
    همیشه انتقاد هایی از بنیاد شهید و امور ایثارگران می شود .
    و البته این امور شاید از اختیارات بنیاد شهید و امور ایثارگران نباشد . ولی جنابعالی و بنیاد شهید و امور ایثارگران تنها مرجعی می تواند باشد که اقدام کند و رسیدگی شود .
    و این کار بسیاری از مشکلات رزمنده ها و جانبازان زیر ۲۵٪ را حل می کند .
    و کوشش و رسیدگی به انجام اینکار البته خیلی هم به سود بنیاد شهید و امور ایثارگران است که بسیاری از انتقادات به
    بنیاد شهید و امور ایثارگران را رفع می کند .
    و ایران خیلی بیشتر از این ثروت دارد که انجام این کار مشکل بار مالی حس شود . فقط یک اراده فرهنگی می خواهد که اقدام شود .
    قائم آل محمد . منجی بشریت . لنگر کائنات . مهدی موعود ( عج ) نگهدارتان باشد .
    از اینکه اقدام می فرمائید کمال تشکر را می نماییم .
    مطمئن باشید در صورت اقدام موفق می شوید . و از شما به نیکی در یاد ها ماندگار می شوید .
    متشکرم
    http://mkhakpour9.persianblog.ir/

    و 2 ظلم تاریخی رخ داده است .
    1- پس از پایان جنک باید رزمنده ها را حقوق می دادند و بیمه تامین اجتماعی می کردند که مشکل نان نداشته باشند و حتی به رفاه نسبی هم برسند که برای جامعه اجتماعی و فرهنگی یک الگویی جبهه ای که پر از ایمان و راستگویی و عدالت وامانت داری بود . باشند ؟!
    2- در سالها قبل عده ای که از ایثارگران نمایندگی می کردند به اشتباه رزمندگان و جانبازان زیر 25٪ را از بنیاد شهید و امور ایثارگران حذف کردند ( به خیال اینکه بار مالی به دولت وارد نکنند و دیگر ایثارگران بتوانند امکانات بیشتری دریافت کنند ؟! که اشتباه بسیار بزرگی حتی به همه ایثارگران کردند ؟! و این خالقان تنهاترین حکومت اسلامی شیعه در جهان و فاتحان جنگ را گروه ( جامعه هدف ) نام نهادند .
    که یعنی از مزایای حضور در جبهه و جانبازی که حقشان است بی نصیب ماندند .
    و این هم به رزمنده ها و هم به جانبازان زیر 25٪ آسیب رساند ( که حتی نمی توانند درصد وافعی آسیب دیدگی از جنگ را بگیرند ) .
    و هم باور کنید به فرهنگ دفاع مقدس آسیب بیشتری رساند که غیر قابل جبران است ؟!
    و از آنجایی که کسی از این عزیزان دفاع و نمایندگی نمی کند ؟!
    امید دارم که جنابعالی این اشتباه گذشتگان را مرتفع خواهید کرد .
    انشاالله .

  5. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم
    وَالتِّينِ وَالزَّيْتُونِ . سوگند به انجير و زيتون … إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ فَلَهُمْ أَجْرٌ غَيْرُ مَمْنُونٍ . مگر كسانى را كه گرويده و كارهاى شايسته كرده‏اند كه پاداشى بى‏منت‏خواهند داشت … أَلَيْسَ اللَّهُ بِأَحْكَمِ الْحَاكِمِينَ . آيا خدا نيكوترين داوران نيست . ؟!
    #{ باید از گفتنی هایی گفت که احتمالاً بسیاری آنرا می دانند ولی جرأت ابراز آنرا حتی برای خودشان ندارند ؟! }#

    و رزمنده علیه رزمنده درست کرده اند ؟!

    و منتخبینی و گزینشی از خانواده محترم شهید و جانبازان عزیز بالای 50٪ را مکفی نسبی رسیدگی می کنند و جایزه ها و یادواره ها و امکانات و تبلیغ ها می کنند . و همین گروه در همه مجامع سخنگوی رزمنده ها و جانبازان شده اند و با مسئولین دور هم در تسلسل طرح و اصلاحیه غرق شده اند و هیچ مسئولیتی در امور رزمنده ها را نمی پذیرند . که بعظآً مخالفت هم می کنند ؟! انگار که می خواهند از جیب خود بپردازند و با اینکه نمی خواهند رزمنده جان تازه بگیرد ؟!
    که مثلا به رزمنده ها رسیدگی می کنند .
    و آنچنان هجمه ای درست کردند که اجازه نمی دهند از رزمنده ها اطلاع رسانی کنند ؟! و اجازه نمی دهند که مسئولین محترم هم به رزمندگان رسیدگی کنند ؟!
    ولی بقیه همین خانواده شهید و جانباز بالای 50٪ هم همه موقع از کمبود دارو و خانه و حقوق و زندگی معمولی در رنجند و دنبال کمک هستند ؟!
    و اینکه جانباز زیر 25٪ درست کردند که وقتی مستمری حقوق نمیدهند .چه جانبازی : محسوب که نمی شوند ؟!
    و رزمنده و جانباز زیر 25٪ را جامعه هدف درست کردند که یعنی خاموش شوند ؟!
    و اما بگویم که اگر به رزمنده ها رسیدگی شود کاری به امورات جامعه ندارند ؟! و حق طلبی در جبهه را دستور داشتند ؟! و امروز را فقط برای چند روز گذران زندگی خواستارند و بس ؟! مطمئن باشید در کار دیگران دخالت نمی کنند ؟! قدرتش را هم ندارند ؟!
    و هر چند وقت از لایحه جدید و یا اصلاحیه حرف می زنند که اصلا ربطی به رزمنده ها و جانبازان زیر 25٪ ندارد ؟! و فقط مربوط به معدودی از جانبازان بالای 50٪ درصد است که جامعه را معرفی کنند ؟! در صورتی که رسیدگی به همه امور خانواده شهید و جانبازان بالای 50٪ و همه جانبازان و رزمنده ها در یک روز قانون گذاری قابل حل و رسیدگی است ؟!
    و اینکه فانونی نانوشته که هر که را برای تعیین رسیدگی به امور رزمنده ها تعیین می کنند ؟! دافع رزمنده هستند و اینکه نباید کسی به جمع ایثارگران قدیم اضافه شود ؟!
    و اما ایثارگر واقعی : رزمنده ها هستند ؟!
    1- چه کسی شهید عزیز را به پشت خط آورد ؟!
    2- چه کسی جانباز عزیز را به پشت خط آورد و او را از شهادت نجات داد ؟!
    3- چه کسی جلوی عراق را گرفت که ایران را اشغال نکنند ؟! من رزمنده جلوی اشغال ایران را گرفتم .که اگر خوزستان را اشغال می کردند همه مردم را یا شهید می کردند و یا جانباز و یا به اسارت می بردند ؟! و دیگر نقاط ایران هم معلوم نبود که چه می شد ؟!( البته همه ما رزمنده ها جنگیدیم )
    4- شهید عزیز که شهید شده بود و جانباز عزیز که در مراقبت پزشکی بود و آزاده عزیز که اسیر شده بود ؟!
    5- پس این رزمنده ها بودند که آزاده را آزاد کردند .. و این رزمنده بود که جنگ را پیروز کرد و ایران را آزاد کرد ؟! و مالک اصلی رزمنده است که مظلوم واقع شده است ؟!
    6- حالا کاری کردند که همین همرزمان را بر علیه رزمنده ها قرار دادند ؟! که نه تنها از رزمنده ها حمایت نمی کنند ؟! بلکه بر علیه رزمنده ها اقدام هم می کنند . و این را رسم جامعه کرده اند ؟!
    7- و اما از این کار هدف دارند که هر طور خواستند تجارت کنند و به هر نحو که خواستند از منابع ملی سود ببرند ؟! و رزمنده مدافع حق و حقیقت نتواند جلوی سود جویان را بگیرد ؟!
    8- اگر اسلام حقیقت است ؟! که باید حق رزمنده ها را بدهند ؟! و اگر اسلام حقیقت نیست ؟! که حق ما رزمنده ها و جانبازان زیر 25٪را به زور غصب کرده و گرفته اند و ما مظلوم واقع شده ایم . ؟!
    و چون ما زورمان به زراندوزان و زورمندان نمی رسد . بناچار غم نان را مجبوریم که بپذیریم ؟!
    8- دولت و مجلس هر کدام مجزا اگر بخواهند که حق رزمنده ها را بدهند فقط در یک روز می توانند اقدام کنند . و بیشتر از یک روز هم نیاز ندارند . و چرا اینکار را نمی کنند ؟! شما بگویید ؟! من که این همه گفتم ؟! البته باز هم بیشتر از این هم خواهم گفت ؟!
    که من زمین ایران را و ثروت ایران را و جان و مال مردم ایران را نجات دادم و امروز قدرت و میز و دستور زر و زور دست دیگران است !؟ و خودمان در مانده هزینه زندگی شده ایم ؟!
    9- البته اگر وضع تجارت و اقتصاد و بانک و گران فروشی و زمین خواری و وام بانکی و حقوق و پاداش و رفاه مردم و تهدید خارجی و تهدید داخلی و فرهنگ و محیط زیست و صنعت و کشاورزی و … خوب است ؟!
    خدا را شکر می کنم و به مسئولین عزیز تبریک می گوییم ؟!

    http://mkhakpour9.persianblog.ir/

  6. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
    هَلْ جَزَاء الْإِحْسَانِ إِلَّا الْإِحْسَانُ … مگر پاداش احسان جز احسان است .؟!

    رزمندگان فراموش‌شدگان جنگ
    تاریخ ایران سه شنبه 29 اسفند 1391
    اگر از موضوع فراموش شده ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عبور کنیم نوبت به رزمندگان جنگ می‌رسد. آن‌هایی که هشت سال جنگیدند و امروز در غبار زمان و سختی‌های زندگی فراموش شده‌اند. هر چند گروه زیادی از رزمندگان جنگ از فیض شهادت و جانبازی بی‌نصیب ماندند ولی تاثیرات پس از جنگ هنوز در روح و جسم آنان باقی مانده است. سوال اینجاست آیا سازمان‌های مسوول اقدامی برای پایش سلامت رزمندگان کرده‌اند؟ آیا رزمندگان دوران دفاع مقدس تسهیلات دریافت می‌کنند؟ آیا خانواده آن‌ها از خدمات رزمنده‌ای سرپرست خانوار بهره‌مند هستند؟ که پاسخ‌ها مشخص است! چرا که لایحه حمایت از ایثارگران سال‌هاست در کش و قوس مجلس و مجمع تشخیص مصلحت خاک می‌خورد.
    جانبازان همچنان به دنبال اثبات جانبازی

    ولی ماجرای بعد از جنگ همین جا به پایان نمی‌رسد. در این میان ده‌ها هزار جانباز شیمیایی و اعصاب و روان که مدرکی برای اثبات قربانی بودن خود ندارند سال‌هاست در انتظار رای کمیسیون‌های پزشکی بنیاد شهید هستند تا جانبازی خود را اثبات کنند. در این میان تعداد زیادی از این جانبازان در این سال‌ها غریبانه شهید شده و نامشان هیچ گاه به عنوان شهید ثبت نشده است.
    هنوز جنگ ادامه دارد
    بله ما داریم در مورد مشکلات رزمندگان، جانبازان و جامعه پس از جنگ تحمیلی سخن می‌گوییم.
    ما از هشت سال جنگ تحمیلی سخن می‌گوییم که ۲۲ سال از آن گذشته ولی آثارش همچنان باقی است. از خرمشهری که عروس خاورمیانه بود و هنوز مردمانش انگار در شهری جنگ‌زده زندگی می‌کنند. از خوزستان و ایلام‌غرب و بانه می‌گویم. آری هنوز آثار جنگ باقی است انگار هنوز جنگ ادامه دارد. وقتی صدای نعره‌های جانباز اعصاب و روان را از خانه اجاره‌ای در یافت‌آباد می‌شنوم، وقتی دستان پینه بسته همسر جانباز ۵ درصد شیمیایی در شالیزار را می‌بینم که برای تامین داروی همسرش کار می‌کند به خود می‌گویم آری هنوز جنگ ادامه دارد.
    بهتر است برای یک بار هم شده گروهی متخصص و کار‌شناس و دلسوز دور هم بنشینند و محاسبه کنند برای بازماندگان از جنگ چه اقداماتی انجام شده، وضعیت ترویج فرهنگ ایثار چیست؟ چقدر هزینه شده و چه پول‌هایی به بهانه‌های واهی هدر رفته است. کدام راه را اشتباه رفتیم و در کدام برنامه موفق بودیم. و سوال آخر اینکه ما بعد از شهدا چه کردیم.
    منبع: خبرگزاری مهر
    شنبه 1 مهر 1391 14:56
    http://mkhakpour9.persianblog.ir

  7. (((
    رهبر ﻣﻌﻈﻢ اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﻲ ﺑﺎ اﺑﻼغ ﺳﻨﺪ ﻧﻬﺎﻳﻲ ﭼﺸﻢ اﻧﺪاز ﺑﻴﺴﺖ ﺳﺎﻟﻪ ﺟﻤﻬﻮري اﺳﻼﻣﻲ اﻳﺮان ﺑﻪ ﺳﺮان ﺳﻪ
    ﻗﻮﻩ و رﻳﻴﺲﻣﺠﻤﻊ ﺗﺸﺨﻴﺺ ﻣﺼﻠﺤﺖ ﻧﻈﺎم، اﻓﻖ روﺷﻦ اﻳﺮان را در ١٤٠٤ هﺠﺮي ﺷﻤﺴﻲ ﺗﺮﺳﻴﻢ کردﻧﺪ.
    و عدم اجرای فرمان و ظلم به رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس و جبهه و جنگ .
    ﺟﺎﻣﻌﻪ اﯾﺮاﻧﻰ در اﻓﻖ اﯾﻦ ﭼﺸﻢاﻧﺪاز، ﭼﻨﻴﻦ وﯾﮋﮔﻰهﺎﯾﻰ ﺧﻮاهﺪ داﺷﺖ:
    — ﺑﺮﺧﻮردار از ﺳﻼﻣﺖ، رﻓﺎﻩ، اﻣﻨﻴﺖ ﻏﺬاﯾﻰ، ﺗﺎﻣﻴﻦ اﺟﺘﻤﺎﻋﻰ، ﻓﺮﺻﺖهﺎى ﺑﺮاﺑﺮ، ﺗﻮزﯾﻊ ﻣﻨﺎﺳﺐ درﺁﻣﺪ، ﻧﻬﺎد ﻣﺴﺘﺤﮑﻢ ﺧﺎﻧﻮادﻩ، ﺑﻪ دور از ﻓﻘﺮ، ﻓﺴﺎد، ﺗﺒﻌﻴﺾ و ﺑﻬﺮﻩﻣﻨﺪ از ﻣﺤﻴﻂ زﯾﺴﺖ ﻣﻄﻠﻮب.
    23 – اوﻟﻮﯾﺖ دادن ﺑﻪ اﯾﺜﺎرﮔﺮان اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﻰ در ﻋﺮﺿﻪ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻣﺎﻟﻰ و ﻓﺮﺻﺖ هﺎ و اﻣﮑﺎﻧﺎت و ﻣﺴﻮوﻟﻴﺖهﺎى دوﻟﺘﻰ در ﺻﺤﻨﻪ هﺎى ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻓﺮهﻨﮕﻰ و اﻗﺘﺼﺎدى.
    ========
    و به این فرمان عمل نمی شود و مستمری حقوق رزمنگان و جانبازان را نمی دهند .
    و فقط گزینشی به تعدادی از جانبازان عزیز ؛ رسیدگی مولتی میلیاردی برای تبلیغات می کنند .
    باید که مستمری حقوق رزمندگان و جانبازان زیر 25٪ را بدهند .
    و بگذارند تاریخ بنویسد که به رزمنده های دفاع مقدس و جانبازان ( زیر ۲۵٪ ) مستمری حقوق دادند و این مدافعان دین و ملت و وطن را قدرشناسی کردند .
    و این ظلم مستمری حقوق نگرفتن رزمندگان و جانبازان زیر 25٪ پایان یابد .
    http://mkhakpour9.persianblog.ir
    )))

  8. روزنامه ایران > شماره 3632 18/2/86 > صفحه 4 (اجتماعی) متن

    تصویب لایحه ارائه خدمات به رزمندگان بسیجی در دولت

    گروه اجتماعی: لایحه ارائه خدمات به رزمندگان بسیجی که حداقل یک سال در جبهه های دفاع مقدس حضور داشته اندپس از انجام مراحل کارشناسی در هیأت دولت به تصویب رسید.

    به گزارش خبرنگار «ایران» براساس این لایحه دولت موظف است به آن تعداد از رزمندگان بسیجی دوران دفاع مقدس که واجد شرایط هستند، مستمری ماهانه به میزان ۵۰ تا ۱۰۰ درصد حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند و آنان را به همراه افراد تحت تکفل، زیر پوشش بیمه خدمات درمانی و بیمه اجتماعی قرار دهد.

    بنابراین گزارش رزمندگان بسیجی باید حداقل یک سال سابقه حضور داوطلبانه در جبهه های دفاع مقدس داشته باشند، همچنین در هیچ یک از دستگاه های دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و کارگاه های مشمول قانون کار، اشتغال نداشته باشند.

    این گزارش حاکی است رزمندگان بسیجی نباید زیر هیچ نوع پوشش بیمه درمانی و بازنشستگی باشند و ضروری است نیاز مالی افراد مشمول این قانون محرز باشد.

    * دولت سهم سرانه بیمه خدمات درمانی را می پردازد

    همچنین در مفادی از این لایحه آمده است: سهم سرانه بیمه خدمات درمانی مشمولان موارد مذکور، به طور کامل به وسیله دولت تأمین و پرداخت خواهد شد و رزمندگان مشمول این قانون که سن آنها ۵۰ سال و پائین تر است زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار می گیرند که سهم کسور بازنشستگی آنان به طور کامل به وسیله دولت تأمین و پرداخت خواهد شد.

    بنابراین گزارش افراد تحت تکفل مشمولان این قانون، شامل همسر وفرزندان است و برقراری مستمری برای مشمولان این قانون تا زمانی است که فرد مورد نظر شاغل نباشد.

    گفتنی است مسئولیت اجرای مفاد این قانون به عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و آئین نامه اجرایی آن به وسیله وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

    * ۳۲ هزار رزمنده هیچ مستمری نمی گیرند

    از حدود ۲ میلیون بسیجی رزمنده و حدود ۵۰۰ هزار نفر که به جبهه رفته اند حدود ۳۲ هزار نفر از آنان شرایط معیشتی مناسبی ندارند. دکتر مجتبی رحماندوست مشاور رئیس جمهوری در امور ایثارگران در گفت وگو با خبرنگار «ایران» با اعلام این مطلب گفت: اساسنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران زمانی که از وظایف مربوط به خانواده شهدا به وظایف مربوط به جانبازان و آزادگان هم تسری پیدا کرد، شهدا، جانبازان و آزادگان را ایثارگر خواند، وقتی به این مورد اعتراض شد بنیاد شهید اساسنامه اش را اصلاح کرد و از این گروه به عنوان جامعه هدف یاد کرد.

    وی افزود: این تعداد رزمنده با توجه به داشتن ویژگی های مورد نظر در حال حاضر مستمری از هیچ ارگان یا نهادی دریافت نمی کنند و زیر پوشش سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران هم قرار ندارند و اکثر آنها به لحاظ معیشتی وضع مناسبی ندارند.

    رحماندوست درباره این لایحه گفت: این لایحه در یکی از سفرهای استانی رئیس جمهوری در زمستان ۸۴ در استان ایلام به تصویب هیأت وزیران رسید که در این مصوبه مقرر شد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران لایحه نحوه خدمات به رزمندگان با اولویت رزمندگان معسر را ظرف ۲ ماه به هیأت وزیران ارائه کند.

    اما در پیگیری هایی که انجام دادیم دبیر هیأت دولت عنوان کرد به خاطر بارمالی، این لایحه هم اکنون اجرایی نیست و حتی وقتی شماری از نمایندگان این مسأله را به شکل طرح مطرح کردند، معاون اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه ریزی با این طرح مخالفت و عنوان کرد که اعتبار این لایحه در بودجه پیش بینی نشده است.

    مشاور رئیس جمهوری در امور ایثارگران با اشاره به تصویب لایحه ارائه خدمات به رزمندگان بسیجی در دولت گفت: این لایحه مراحل اجرایی خود را طی می کند و در بودجه ۸۶ نیروی مقاومت بسیج هم اعتباری در نظر گرفته شده است و در حال حاضر ما به تفکیک استان ها، CD اسامی و آدرس این افراد را که حدود ۳۲ هزارنفر در کل کشور هستند تهیه کرده ایم و به همه استانداری های سراسر کشور ارسال خواهیم کرد.

    * لایحه باید به تصویب مجلس برسد

    حسین وفایی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت وگو با خبرنگار «ایران» درباره پیش نویس این لایحه گفت: در صورتی که در لایحه ارایه خدمات به رزمندگان بسیجی، وظایفی برای بنیاد شهید و امور ایثارگران تعیین شود به طور قطع ما آنها را پیگیری و تلاش خواهیم کرد تا مشکلات این رزمندگان حل شود. اما در حال حاضر این لایحه در دولت است و باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

    وی افزود: در دولت نهم توجه ویژه ای به رزمندگان و ایثارگران شده و مجلس شورای اسلامی هم در رسیدگی به مشکلات این رزمندگان بویژه آنهایی که داوطلبانه در جبهه های دفاع مقدس حضور داشته اند بی تفاوت نیست و به طور قطع زمانی که این لایحه به مجلس ارائه شود نمایندگان مردم در تکریم این عزیزان نهایت حمایت را خواهند داشت اما لازم است سیر مراحل کارشناسی این لایحه طی شود.

    مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر .

    عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون ایثارگران مجلس از نشست سه جانبه دولت، مجلس و ایثارگران برای رفع ایرادات لایحه خدمات رسانی به ایثارگران خبر داد.

    http://mkhakpour9.persianblog.ir

  9. باز این چه شورش است
    باز این چه شورش است که در خلق عالم است

    باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است

    باز این چه رستخیز عظیم است کز زمین

    بی نفخ صور خاسته تا عرش اعظم است

    این صبح تیره باز دمید از کجا کزو

    کار جهان و خلق جهان جمله در هم است

    گویا طلوع می‌کند از مغرب آفتاب

    کاشوب در تمامی ذرات عالم است

    گر خوانمش قیامت دنیا بعید نیست

    این رستخیز عام که نامش محرم است

    در بارگاه قدس که جای ملال نیست

    سرهای قدسیان همه بر زانوی غم است

    جن و ملک بر آدمیان نوحه می‌کنند

    گویا عزای اشرف اولاد آدم است

    خورشید آسمان و زمین نور مشرقین

    پروردهٔ کنار رسول خدا حسین

    کشتی شکست خوردهٔ طوفان کربلا

    در خاک و خون طپیده میدان کربلا

    گر چشم روزگار بر او زار می‌گریست

    خون می‌گذشت از سر ایوان کربلا

    نگرفت دست دهر گلابی به غیر اشک

    زآن گل که شد شکفته به بستان کربلا

    از آب هم مضایقه کردند کوفیان

    خوش داشتند حرمت مهمان کربلا

    بودند دیو و دد همه سیراب و می‌مکید

    خاتم ز قحط آب سلیمان کربلا

    زان تشنگان هنوز به عیوق می‌رسد

    فریاد العطش ز بیابان کربلا

    آه از دمی که لشگر اعدا نکرد شرم

    کردند رو به خیمهٔ سلطان کربلا

    آن دم فلک بر آتش غیرت سپند شد

    کز خوف خصم در حرم افغان بلند شد

    کاش آن زمان سرادق گردون نگون شدی

    وین خرگه بلند ستون بی‌ستون شدی

    کاش آن زمان درآمدی از کوه تا به کوه

    سیل سیه که روی زمین قیرگون شدی

    کاش آن زمان ز آه جهان سوز اهل بیت

    یک شعلهٔ برق خرمن گردون دون شدی

    کاش آن زمان که این حرکت کرد آسمان

    سیماب‌وار گوی زمین بی‌سکون شدی

    کاش آن زمان که پیکر او شد درون خاک

    جان جهانیان همه از تن برون شدی

    کاش آن زمان که کشتی آل نبی شکست

    عالم تمام غرقه دریای خون شدی

    گر انتقام آن نفتادی بروز حشر

    با این عمل معاملهٔ دهر چون شدی

    آل نبی چو دست تظلم برآورند

    ارکان عرش را به تلاطم درآورند

    برخوان غم چو عالمیان را صلا زدند

    اول صلا به سلسلهٔ انبیا زدند

    نوبت به اولیا چو رسید آسمان طپید

    زان ضربتی که بر سر شیر خدا زدند

    آن در که جبرئیل امین بود خادمش

    اهل ستم به پهلوی خیرالنسا زدند

    بس آتشی ز اخگر الماس ریزه‌ها

    افروختند و در حسن مجتبی زدند

    وانگه سرادقی که ملک محرمش نبود

    کندند از مدینه و در کربلا زدند

    وز تیشهٔ ستیزه در آن دشت کوفیان

    بس نخلها ز گلشن آل عبا زدند

    پس ضربتی کزان جگر مصطفی درید

    بر حلق تشنهٔ خلف مرتضی زدند

    اهل حرم دریده گریبان گشوده مو

    فریاد بر در حرم کبریا زدند

    روح‌الامین نهاده به زانو سر حجاب

    تاریک شد ز دیدن آن چشم آفتاب

    چون خون ز حلق تشنهٔ او بر زمین رسید

    جوش از زمین بذروه عرش برین رسید

    نزدیک شد که خانهٔ ایمان شود خراب

    از بس شکستها که به ارکان دین رسید

    نخل بلند او چو خسان بر زمین زدند

    طوفان به آسمان ز غبار زمین رسید

    باد آن غبار چون به مزار نبی رساند

    گرد از مدینه بر فلک هفتمین رسید

    یکباره جامه در خم گردون به نیل زد

    چون این خبر به عیسی گردون نشین رسید

    پر شد فلک ز غلغله چون نوبت خروش

    از انبیا به حضرت روح‌الامین رسید

    کرد این خیال وهم غلط کار کان غبار

    تا دامن جلال جهان آفرین رسید

    هست از ملال گرچه بری ذات ذوالجلال

    او در دلست و هیچ دلی نیست بی‌ملال

    ترسم جزای قاتل او چون رقم زنند

    یک باره بر جریدهٔ رحمت قلم زنند

    ترسم کزین گناه شفیعان روز حشر

    دارند شرم کز گنه خلق دم زنند

    دست عتاب حق به در آید ز آستین

    چون اهل بیت دست در اهل ستم زنند

    آه از دمی که با کفن خونچکان ز خاک

    آل علی چو شعلهٔ آتش علم زنند

    فریاد از آن زمان که جوانان اهل بیت

    گلگون کفن به عرصهٔ محشر قدم زنند

    جمعی که زد بهم صفشان شور کربلا

    در حشر صف زنان صف محشر بهم زنند

    از صاحب حرم چه توقع کنند باز

    آن ناکسان که تیغ به صید حرم زنند

    پس بر سنان کنند سری را که جبرئیل

    شوید غبار گیسویش از آب سلسبیل

    روزی که شد به نیزه سر آن بزرگوار

    خورشید سر برهنه برآمد ز کوهسار

    موجی به جنبش آمد و برخاست کوه

    ابری به بارش آمد و بگریست زار زار

    گفتی تمام زلزله شد خاک مطمئن

    گفتی فتاد از حرکت چرخ بی‌قرار

    عرش آن زمان به لرزه درآمد که چرخ پیر

    افتاد در گمان که قیامت شد آشکار

    آن خیمه‌ای که گیسوی حورش طناب بود

    شد سرنگون ز باد مخالف حباب وار

    جمعی که پاس محملشان داشت جبرئیل

    گشتند بی‌عماری محمل شتر سوار

    با آن که سر زد آن عمل از امت نبی

    روح‌الامین ز روح نبی گشت شرمسار

    وانگه ز کوفه خیل الم رو به شام کرد

    نوعی که عقل گفت قیامت قیام کرد

    بر حربگاه چون ره آن کاروان فتاد

    شور و نشور واهمه را در گمان فتاد

    هم بانگ نوحه غلغله در شش جهت فکند

    هم گریه بر ملایک هفت آسمان فتاد

    هرجا که بود آهوئی از دشت پا کشید

    هرجا که بود طایری از آشیان فتاد

    شد وحشتی که شور قیامت بباد رفت

    چون چشم اهل بیت بر آن کشتگان فتاد

    هر چند بر تن شهدا چشم کار کرد

    بر زخمهای کاری تیغ و سنان فتاد

    ناگاه چشم دختر زهرا در آن میان

    بر پیکر شریف امام زمان فتاد

    بی‌اختیار نعرهٔ هذا حسین او

    سر زد چنانکه آتش ازو در جهان فتاد

    پس با زبان پر گله آن بضعةالرسول

    رو در مدینه کرد که یا ایهاالرسول

    این کشتهٔ فتاده به هامون حسین توست

    وین صید دست و پا زده در خون حسین توست

    این نخل تر کز آتش جان سوز تشنگی

    دود از زمین رسانده به گردون حسین توست

    این ماهی فتاده به دریای خون که هست

    زخم از ستاره بر تنش افزون حسین توست

    این غرقه محیط شهادت که روی دشت

    از موج خون او شده گلگون حسین توست

    این خشک لب فتاده دور از لب فرات

    کز خون او زمین شده جیحون حسین توست

    این شاه کم سپاه که با خیل اشگ و آه

    خرگاه زین جهان زده بیرون حسین توست

    این قالب طپان که چنین مانده بر زمین

    شاه شهید ناشده مدفون حسین توست

    چون روی در بقیع به زهرا خطاب کرد

    وحش زمین و مرغ هوا را کباب کرد

    کای مونس شکسته دلان حال ما ببین

    ما را غریب و بی‌کس و بی‌آشنا ببین

    اولاد خویش را که شفیعان محشرند

    در ورطهٔ عقوبت اهل جفا ببین

    در خلد بر حجاب دو کون آستین فشان

    واندر جهان مصیبت ما بر ملا ببین

    نی نی ورا چو ابر خروشان به کربلا

    طغیان سیل فتنه و موج بلا ببین

    تنهای کشتگان همه در خاک و خون نگر

    سرهای سروران همه بر نیزه‌ها ببین

    آن سر که بود بر سر دوش نبی مدام

    یک نیزه‌اش ز دوش مخالف جدا ببین

    آن تن که بود پرورشش در کنار تو

    غلطان به خاک معرکهٔ کربلا ببین

    یا بضعةالرسول ز ابن زیاد داد

    کو خاک اهل بیت رسالت به باد داد

    خاموش محتشم که دل سنگ آب شد

    بنیاد صبر و خانهٔ طاقت خراب شد

    خاموش محتشم که ازین حرف سوزناک

    مرغ هوا و ماهی دریا کباب شد

    خاموش محتشم که ازین شعر خونچکان

    در دیدهٔ اشگ مستمعان خون ناب شد

    خاموش محتشم که ازین نظم گریه‌خیز

    روی زمین به اشگ جگرگون کباب شد

    خاموش محتشم که فلک بس که خون گریست

    دریا هزار مرتبه گلگون حباب شد

    خاموش محتشم که بسوز تو آفتاب

    از آه سرد ماتمیان ماهتاب شد

    خاموش محتشم که ز ذکر غم حسین

    جبریل را ز روی پیامبر حجاب شد

    تا چرخ سفله بود خطائی چنین نکرد

    بر هیچ آفریده جفائی چنین نکرد

    ای چرخ غافلی که چه بیداد کرده‌ای

    وز کین چها درین ستم آباد کرده‌ای

    بر طعنت این بس است که با عترت رسول

    بیداد کرده خصم و تو امداد کرده‌ای

    ای زاده زیاد نکرد است هیچ گه

    نمرود این عمل که تو شداد کرده‌ای

    کام یزید داده‌ای از کشتن حسین

    بنگر که را به قتل که دلشاد کرده‌ای

    بهر خسی که بار درخت شقاوتست

    در باغ دین چه با گل و شمشاد کرده‌ای

    با دشمنان دین نتوان کرد آن چه تو

    با مصطفی و حیدر و اولاد کرده‌ای

    حلقی که سوده لعل لب خود نبی بر آن

    آزرده‌اش به خنجر بیداد کرده‌ای

    ترسم تو را دمی که به محشر برآورند

    از آتش تو دود به محشر درآورند

    محتشم کاشانی
    ———–
    ———- بر خیزید و رای دهید

    که :

    — خورشید سر برهنه برآمد ز کوهسار

    موجی به جنبش آمد و برخاست کوه

    ————
    http://mkhakpour9.persianblog.ir

  10. اگر ایران مجلس نداشته باشد .
    چه اتفاقی می افتد .
    چه کاری انجام نمی شود .
    چه خدمتی به ایرانیان می شود .
    سوال کنید و جواب بشنوید ؟!
    http://mkhakpour9.persianblog.ir (27107)

  11. تنها دولتی هستیم که از اول می دانستیم چه می خواهیم بکنیم حتی قبل از حضور در ریاست جمهوری.
    —–
    و رزمندگان و جانبازان :
    گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من .
    آنچه البته به جایی نرسد فریاد است
    من بدو و آهو بدو .
    دل خوش سیری چند ؟!

    http://mkhakpour9.persianblog.ir

  12. اولین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه یازدهم دوشنبه 21 مرداد 1392 در خانه ملت
    حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی نخستین فردی بود که در مخالفت با کلیات برنامه دولت یازدهم صحبت کرد .
    در مخالفت با کلیات کابینه . اولیه سخنران تا سخن از حمایت ازمعیشت رزمندگان کرد . و گفت نکته پایانی با توجه به این که در دفاع مقدس سرمایه جانی صورت گرفته است در برنامه موضوعی برای این افراد پیش بینی نشده است.
    ناگهان غوغایی شد .
    انگار که آسمان خروشید .
    وانقلابی پیدا شد .
    همه قیام و قعود کرده و واویلا سر دادند . تو گویی قائم آل محمد ( عج ) ظهور فرمودند .
    و همه نماینگان محترم به مخالفت با وقت نماینده سخنران پرداخته و سخنران محترم هم بناچار به اتمام کلام رضایت داد .
    آیا نجات ایران و اسلام یک اشتباه بود ؟!
    رزمندگان فراموش شدگان جنگ .همچنان بدنبال مستمری حقوق و همچنان مغضوب شدن .
    جانبازان همچنان به دنبال اثبات جانبازی
    تعطیلی فرهنگ ایثار و شهادت .
    آیا اندیشیده اید که چرا هیچ مسئولی و هیچ دولتی رزمندگان را نمی بیند .
    http://mkhakpour9.persianblog.ir

  13. یک رزمنده و جانباز نباید به عنوان ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب شود
    چرا ؟
    1- چون بفکر حزب الله بازی است و نمی خواهد بیت المال را خرج کند و به خاطر همین در بخشش به جانبازان و رزمندگان و خانواده شهید سخت گیری می کند .
    2- ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران باید به کسی واگذار شود که کار شرکتی می کند و می داند که هر چه بیشتر به جانبازان و رزمندگان و خانواده شهید رسیدگی کند برای خودش هم منافع بیشتری دارد .
    3- مراکز دیگر حمایتی را نگاه کنید . که چه پول هایی را برای حمایت از خانواده های اقشار مختلف می پردازند .
    که این مراکز به ده ها مورد می رسد .
    و فقط رزمندگان هستند که مسول حزب الهی دارد و سر کیسه را محکم گرفته که کم نشود ؟!
    4- 30 سال است که ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران را حزب الهی ها اداره می کنند و :
    رزمندگان مستمری حقوق نمی گیرند . خانواده شهید و جانبازان هم بسیار مشکل دارند .
    یک سال هم ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران را به یک نفر مدیر شرکتی بدهید . اگر باور دارید . ؟!
    http://mkhakpour9.persianblog.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *