یک سال از حصر دکتر عطاردی، استاد دانشگاه صنعتی شریف در آمریکا می‌گذرد.

 

کمپین دفاع از حقوق ایرانیان با همکاری روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف مراسم ویژه ای را به مناسب نخستین سالگرد حصر دکتر سید مجتبی عطاردی، استاد دانشکده مهندسی برق دانشگاه برگزار می‌کند.

 

این مراسم روز چهارشنبه 22 آذر ماه از ساعت 11 در سالن کهربا دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف برگزار

می‌شود.

 

دکتر عطاردی 16 آذرماه پارسال در بدو ورود به آمریکا با اتهام خرید و انتقال برخی وسایل آزمایشگاهی در سفر قبلی توسط دولت ایالات متحده، بازداشت و با وجود یک سکته آنی به زندان لس‌آنجلس منتقل شد.

 

به گفته دکتر عطاردی، تابستان سال قبل نیز پلیس آمریکا در فرودگاه وی را مورد سوال قرار داده بود که البته کوتاه مدت بوده است.

 

این استاد دانشگاه صنعتی شریف که در ماه های اخیر دو بار دچار سکته‌ قلبی شده به منظور شرکت در کنفرانس سالیانه علمی در حوزه الکترونیک و نیز تکمیل درمان به ایالات متحده سفر کرده بود. دیدار با پروفسور چوما که استاد راهنمای وی در دوره دکتری بوده‌ از دیگر علل سفر وی به آمریکا عنوان شده است.

 

ایسنا، دکتر سید مجتبی عطاردی که دانشیار دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف است با سابقه‌ 15 سال فعالیت علمی و تحقیقاتی برجسته در حوزه‌ الکترونیک، دانشجویان متعددی در دوره‌های دکتری و کارشناسی ارشد تربیت کرده است.

 

زمینه‌ فعالیت وی عمدتا طراحی تراشه‌های کارت هوشمند و گیرنده‌ تلویزیون دیجیتال می‌باشد. وی که تحصیلات دکتری خود را در رشته مهندسی برق و الکتروفیزیک (گرایش مدارهای مجتمع و میکروالکترونیک) در دانشگاه‌ کالیفرنیای جنوبی پشت سرگذاشته علاوه بر یک ثبت اختراع در آمریکا در زمینه طراحی مدارات مجتمع و پنج ثبت اختراع داخلی، برنده جشنواره خوارزمی سال گذشته در پژوهش‌های توسعه‌یی، جایزه دانشجوی برجسته دوره دکتری دانشگاه کالیفرنیای جنوبی است.

 

وی، مولف کتاب طراحی مدارهای مجتمع آنالوگ CMOS چاپ شده در سال 1379 و دارای بیش از 70 مقاله علمی تخصصی در کنفرانس‌ها و مجلات تخصصی بین‌المللی در زمینه میکروالکترونیک، مدارات مجتمع و فناوری اطلاعات می‌باشد.

 

دکتر عطاردی در دوران تحصیل در آمریکا هم فعالیتهای تحقیقاتی برجسته ای در دانشگاه و صنعت داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *