مدتی است روزنامه “وارش” با اتخاذ مواضعی از این دست و انتشار مطالبی در تعارض با هویت اسلامی ملت,در این مسیر پرخطر گام برداشته و با تکرار اقداماتی از این دست,تشویق و توجه رسانه های بدخواه غربی را به خود معطوف نموده است.

به گزارش بلاغ – یکی از مهم ترین و در عین حال اثرگذارترین اصو ل کلیدی در انگاره سازی جنگهای نرم,ایجاد “جریان های موازی” است.این شگرد در شرایطی بکار میرود که یک جریان فکری اصیل و ریشه دار در اذهان آحاد جامعه حضور داشته و دشمنان خود را در برابر این جریان فکری ضعیف احساس کنند

در این زمان, شگرد ایجاد جریان های موازی به کمک برنامه ریزان جنگ نرم آمده و برای خنثی کردن تاثیرات شگرف تفکرات اصیل,یک جریان بی اصالت و فاقد بنیان را در متن جامعه ترویج و تبلیغ خواهد نمود

بارزترین نمونه این جریان سازی را میتوان در تعریف مفهوم جدیدی با عنوان “اسلام آمریکائی” دانست که به منظور کاهش آثار برجسته و تمدن سازی بنیاد گرائی اسلامی طراحی گردیده است.این جریان در واقع درصدد منفعل ساختن فرهنگ اسلامی در برابر نفوذ و هجمه های غرب بوده و انگاره های فکری غربی را-با وجود اختلافات فاحش با عقائد اسلامی-با افتخار می پذیرد

در حقیقت مهم ترین عامل در فائق آمدن بر این شیوه از جنگ نرم,بصیرتی است که افراد به واسطه آن بتوانند این نوع تفکر التقاطی را از جریان اصیل تشخیص داده و در برابر این اسب تراوای فرهنگی – که در ظاهری جذاب و به بهانه پذیرش پیشرفت های جوامع غربی و شعارهائی همچون تساهل و تسامح,درپی مسخ فرهنگ اسلامی هستند – موضعی منطقی اتخاذ کنند

به تعبیر سید شهیدان اهل قلم-شهید مرتضی آوینی: “آخرین نبرد ما به مثابه سپاه آخرالزمان نه با آمریکا ,که با اسلام آمریکائی است که این دومی در کشور ما به مراتب اصیل تر و ریشه دار تر است”

در شرایط کنونی جهان که امواج بیداری بخش تعالیم اسلامی به سرعت مرزهای جغرافیائی و فکری کشورهای تحت سلطه را در نوردیده و تجربه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در حال تکثیر در جهان است,تبلیغ و ترویج این نسخه از اسلام که در واقع میتوان آن را به “اسلام غرب پسند” تعبیر کرد, بزرگترین خیانتی است که می توان در ذهن آورد

اکنون که ملت قهرمان ایران پس از سالها مجاهدت و عبور از موانع متعددی که سردمداران غربی بر کشور تحمیل کرده بودند,به حرکت خود در مسیر اقتدار شتابی بی نظیر بخشیده ومدعیان بزرگ در جهان را به اقرار ضعف خود مجبور نموده است,بزرگترین رسالت بر عهده دست اندرکاران رسانه هائی است که عملکرد آنان در تیررس نگاه کینه توزانه دشمنان قسم خورده این کشور قرار دارد

حال که پس از سالها تحمل و صبر و به برکت خون پاک هزاران شهید گلگون کفن,انقلاب اسلامی ایران توانسته است اقتدار خود را به جهانیان ثابت نموده ونوک پیکان سلاح های خود را بسوی دشمنان نشانه رود, نباید تردید داشت هرگونه اقدامی که لبخند و تشویق دشمن را در پی داشته باشد,خیانتی بس بزرگ است که می توان آنرا به “برگرداندن لوله اسلحه بسوی ملت” تعبیر کرد.

اقدامی که فرهنگ اسلامی ما را در برابر هجمه های غرب آسیب پذیر نموده و دروازه های عقیدتی را بر مهاجمین خواهد گشود.

دشمن قصد جایگزین کردن فرهنگ بیگانه به جای فرهنگ بومی را دارد که این ادامه همان کاری است که در دوران پهلوی به صورت آزاد و نرخ شاه عباسی انجام می گرفته و در دوران اسلامی قطع شد. این ها دارند فشار می آورند که همان کار، باید انجام بگیرد. (مقام معظم رهبری، ۸ مرداد ۱۳۷۲)

مدتی است روزنامه “وارش” با اتخاذ مواضعی از این دست و انتشار مطالبی در تعارض با هویت اسلامی ملت,در این مسیر پرخطر گام برداشته و با تکرار اقداماتی از این دست,تشویق و توجه رسانه های بدخواه غربی را به خود معطوف نموده است.

کافی است به صفحات این روزنامه نگاهی بیندازید تا هجمه به اصول فرهنگ اسلامی و ایرانی و دهن کجی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص “سبک زندگی” را به وضوح در آن مشاهده کنید.از چاپ آگهی برای تعیین جایزه برای یابنده سگ در صفحه اول تا معرفی عناصر معلوم الحال بعنوان مفاخر و مشاهیر مازندران!

آگهی گمشده سگ

امام راحل (ره) ملاکی دائمی در تشخیص مولفه های اسلام آمریکائی تعریف و این نکته کلیدی را تبیین فرموده اند که :” هر وقت دشمن شما را تایید کرد بدانید که به بیراهه می روید “. اما آلزایمر خود خواسته ای که این روزها دست اندرکاران این روزنامه به آن دچار شده اند,مانع شده که درنگی در این نصیحت امام راحل نموده و با مشاهده سوت و کف های جریانهای معاند , به حرکت خود در مسیر ناصواب پی برند.

البته غربی ها هم نشان داده اند در مواجهه با این عناصرخودباخته,خوش استقبال و بد بدرقه بوده و این دست اقدامات هیچگاه نخواهد توانست اعتبار و توجه دائمی دشمنان را به ارمغان بیاورد.

در این میان صد تعجب از متولیان فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران که دست روی دست نهاده و حرکاتی از این دست را بی پاسخ نهاده و زمینه تکرار آن را فراهم نموده اند.

آیا می توان پذیرفت که اشاره های پیاپی چهره های مخالف نظام به محتوای این روزنامه  و تعریف و تمجید از آن (بارها و بارها شاهد این بودیم افراد معلوم الحالی چون مسعود بهنود در رسانه های ضد انقلاب به تعریف و تمجید از مطالب منتشره در روزنامه وارش پرداختند) هنوز نتوانسته به خواب غفلت مدیران فرهنگی مازندران خاتمه دهد؟

مشاهیر مازندران عماد رام

بی شک اگر چنین اقداماتی با پاسخ قاطع و انقلابی دستگاههای نظارتی استان روبرو میشد,شاهد تداوم نیشخند دشمنان قسم خورده انقلاب شکوهمند اسلامی ایران نبودیم

البته شاید می توان گفت تعجبی هم ندارد که اینگونه رسانه ها ی معارض با فرهنگ ناب اسلامی پرو بال گیرند؛ بارها و بارها شاهد این قضیه بودیم که برخی رسانه های دلسوز استان خطرات فرهنگی متعددی را به عنوان چشم و گوش مجازی فرهنگ و ارشاد استان متذکر شدند ،اما خود به قضاوت بنشینید که چند مورد از این موارد ضد فرهنگی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری  و حل شد؟

چرا ارشاد استان برای افکار عمومی تبیین نمی کند که در راستای فرهنگ سازی اسلامی و مقابله با محصولات فرهنگی ضد اسلامی اعم از مجازی و حقیقی چه گامی برداشته ؟

مع الوصف نگاهی به بیانات امام راحل در رابطه با نقش مهم و حیاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می اندازیم، قضاوت در اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چقدر به این بیانات اهمیت داده است با مخاطبان گرامی !

“می دانید که امروز جهان روی تبلیغات می چرخد و قضیه وزارت ارشاد که از مهمات است، در وزارت ارشاد، باید ارشاد بکنند مردم را، باید تبلیغ بکنند اسلام را، باید عمل بکنند به مسائلى که اسلام را ترویج مى‏ کند. ” {وصیت نامه سیاسی الهی امام}

تبیلغ موسیقی های زیر زمینی به صورت آشکار تذکر داده شد ولی برخورد جدی صورت نگرفت

از تبلیغات عیان و در ملا عام کلاس های ردیف شناسی در موسیقی برای بانوان در استان بگذریم

از گسترش آموزش های رقص های مختلط بگذریم

از برگزاری برخی جشنواره ها با نام فرهنگ و در محتوا بر ضد فرهنگ بگذریم

از توزیع آسان و بدون دردسر لوح های فشرده تبلیغ ادیان و آئین هایی نظیر زرتشت و… در شرق استان بگذریم

و…

و حال؛ دهن کجی به سبک زندگی ایرانی اسلامی

سخن پایانی :

اداره فرهیخته و فخیمه فرهنگ و ارشاد اسلامی ، جا دارد در اینجا پس از مطالعه سخنان مفید حضرت امام (ره) به بیانات گرانقدر و کاملا صریح مقام معظم رهبری (حفظه الله) در رابطه با اقدامات فرهنگی و جنگ کنونی دشمنان حقیقی نظام و انقلاب نگاهی بیاندازد:

من یک وقت گفتم این ها دارند شبیخون فرهنگی می زنند. این راست است، و خدا می داند که راست است، بعضی نمی فهمند. یعنی صحنه را نمی بینند. به فرموده رهبر معظم انقلاب اگر مسئولین و عناصر فرهنگی بیدار نباشند ” صدای فرو ریختن ایمان و اعتقاد ناشی از تهاجم پنهانی دشمن خدای نخواسته، آن وقتی درمی آید که دیگر قابل علاج نیست”.

روزنامه وارش توقیف شد

حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار فارس در شهرستان ساری در رابطه با وضعیت روزنامه وارش به عنوان روزنامه محلی شمال کشور و مازندران اظهار داشت: اقدامات قانونی را در این زمینه اعمال کردیم.

وی با بیان اینکه تذکرات لازم به مدیرمسئول این روزنامه ابلاغ شد، تصریح کرد: درخواست توقیف این روزنامه را داده‌ایم.

ابراهیمی یادآور شد: نظر اداره کل بر این است که این روزنامه به قداست‌ها و حرمت‌ها اجحاف کرده و مدیریت این روزنامه هم نتوانسته مدیریت جامع خود را اعمال کند.

به گزارش فارس، روزنامه محلی وارش در شماره روز گذشته خود در مطلبی با عنوان مشاهیر مازندران، اظهاراتی را از قول عماد رام خواننده گروهک تروریستی منافقان منتشر کرده و در بخشی از سخنان این فرد، به مقدسات توهین شده است.

14 thoughts on “روزنامه وارش توقیف شد”
  1. سوژه خوبی برای لاشخوران مطبوعاتی شده که تا ب تحمل رشد روزنامه وارش را نداشتند ما این مطلب را محکوم می کنیم ودلیل نمی شود که سایت های محلی توهین آشکار به ائمه جمعه و مقدسات می کنند کسی حرفی نمی زند همینکه یک روز نامه به دلیل اعتماد به زیردستان خودکه شاید نفوذ ی از سوی رقبای دیگر باشند که قصد تخریب روزنامه را داشتند خوراک خوبی برای مخالفان روزنامه وارش شده است آینده مشخص نمی شود شاید این چندین بار نباشد که این روزنامه از سوی نفوذی ها ضربه می خورد .

  2. واقعا متاسفم.. از این نشریه غیرحرفه ای بیشتر از این انتظار نمی رفت

  3. به کوری چشم دشمنان روزنامه وارش امروز چاپ شد

  4. در روزنامه وارش چیزی به نام روزنامه نگاری و خبرنگاری وجود نداره.. این روزنامه فقط یک بنگاه اقتصادیه… وارش در عرصه رسانه ای استان چیزی نبود که بخواد نفوذی داشته باشه… کاهلی و غیرحرفه ای بودن این نشریه رو خوب دارن توجیه می کنن…

  5. روزنامه وارشیکی ازبهترینروزنامه های کشوراست که واقعا دردرج مطالب وجهت گیری های خود همیشه هوشمندانه عمل کرده این جهبه مخالفین بدانند که روزنامه وارش یکی از پایبندترین روزنامه ها به ولایت بوده وخواهد بود لطفا اتیش رازیاد نکنید باتشکر از روزنامه وارش ومدیرمسول شان خانم وریجی

  6. روزنامه وارشیکی ازبهترین روزنامه های کشوراست که واقعا دردرج مطالب وجهت گیری های خود همیشه هوشمندانه عمل کرده این جهبه مخالفین بدانند که روزنامه وارش یکی از پایبندترین روزنامه ها به ولایت بوده وخواهد بود لطفا اتیش رازیاد نکنید باتشکر از روزنامه وارش ومدیرمسول شان خانم وریجی

  7. خانم وریجی اولین بار نیست که این اشتباهات را انجام میده. درج اخبار بدون ذکر منبع ، لابی زدن با سازمان ها و شهرداری های استان به همراه تخریب نمایندگان سایر نشریات برای کسب پول بیشتر و همچنین گرفتن وام های مشکوک که گاهاً از طرفداری آقای ابراهیمی مدیرکل نشآت می گیره از جمله مواردی است که برای اذهان عمومی همچنان سوال است.می ترسم از روزی که چهره آقایان به اصطلاح اصولگرایی که مانند اشکوری ها در سال های آینده در حمایت از منافقین لباس روحانیت را بگیرند و علیه شیعه در رسانه های غربی تبلیغ کنند.

  8. باسلام . لطفا خدا، انصاف و وجدان الهي را در نظر بگيريد آخر چه كسي در داخل ايران پيدا مي شود و عمدا چنين مطلبي را كار ميكند. مديرمسئول روزنامه توضيح داده اند كه بدليل كسالت در آنروز دفتر روزنامه نبود، يكي از پرسنل روزنامه بي دقتي كرد و مطلب نخوانده را داخل صفحه برد. وارش يكي از بهترين روزنامه هاي محلي در ايران است كه بسيار حرفه اي عمل كرده كه به قوانين كشور اعتقاد دارد و در حدود آن گام برداشته. يك خطاي غيرعمد را اينقدر بزرگ و باآبروي يك مومنه و خداترس همچون خانم وريجي مديرمسئول روزنامه وارش بازي نكنيد كه امام کاظم (ع) درباره آبروي مومن فرموده اند: احترام مومن از احترام کعبه بالاتر است.

  9. آقای علیزاده خود این خانم و کادرش در حال بردن آبروی خودشان هستند.
    گیریم این موضوع از دست شان در رفته و سرشان شلوغ بود ولی از آگهی گمشدن سگ در صفحه نخست روزنامه خود با عکس رنگی آقا سگه که خبر داشتند. این ها از هر راهی حاضرند پول در بیارند حتی سگ بازی و حیوان بازی.
    نگید این حرفا رو اول برید یه کم تحلیل کنید و بعد بیاین همچین حرفایی رو بزنید. این خانم در سراسر شهرهای استان از خبرنگارانی استفاده کرده که اخاذ و جیب بر هستند و شابقه منفی در سطح شهرستان خود دارند. یک نمونه آن آمل و نماینده این روز نامه در آمل است برید و کنکاش کنید ببینید چه کسی مسئول خبری این شهر در روزنامه است, کسی که به روشنی و وضوح حق همه خبرنگاران آملی را دارد می خورد و از هر اداره و نهادی به بیان اینکه دیگر خبرنگاران آملی چیزی برای گفتن ندارند در حال اخذی است حتی انتخابات رسمی انجمن صنفی خبرنگاران این شهرستان را که با حضور رئیس اداره کار و پیشکسوتان خبری و بیش از 31 نفر از خبرنگاران با صلابت هرچه تمام برگزار شده است را به همراه دو یار جیب بر دیگر خود به زیر سئوال برده اند. به اینها می توان گفت انسان های با شرفت, انسان، با دین و دیانت و انصاف و مردانگی. خودتان برید تحقیق کنید و بعدا قضاوت کنید. خودتان مختارید.
    یاعلی

  10. سلام به همه عزيزان خبرنگاران و پشكسو تان شركت كننده در انتخابات انجمن صنفي آمل 34 نفر بودند باموفقيت برگزار شد

  11. سلام به همه عزیزان خبرنگاران و پيشکسوتان شرکت کننده در انتخابات انجمن صنفی آمل ۳۴ نفر بودند باموفقیت برگزار شد

  12. بنده هم تا حدودی می پذیرم که این امر سهوی بوده اما فراموش نکنیم که چند ماه پیش همین روزنامه درباره فواید مشروبات الکلی مطلبی را به چاپ رسانده بود که اداره کل ارشاد استان به وی تذکر داده بود حال جای سوال اینجاست که چه مدیریتی در این رسانه وجود دارد که اینگونه خطاهای سهوی با این شدت صورت می گیرد

  13. روزنامه وارش آرمانهاي انقلاب را بر همه چيز مقدم مي داند

    کمال نیوز به دنبال درج مطلب و اگهي مساله برانگیز در وارش و انتقاد مخاطبان و رسانه ها، ليلا وريجي مدير مسئول اين روزنامه در اطلاعیه ای از ملت ولايتمدار ايران و مخاطبان این رسانه عذرخواهی کرد.

    در يادداشت وريجي آمده است: ضمن پوزش فراوان از این خطای ناخواسته، تاکید می کند که این گونه نظارت ها را برای حفظ فضای رسانه ای میهن اسلامی ضروری و در خور استقبال نیز می داند.

    روزنامه وارش هم مثل روزنامه‌ها و رسانه‌های دیگر عاری از خطا نبوده و نیست ولی بنظر ما سوابق روزنامه وارش نشان داده است که آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و منافع ملی را که رهبر معظم انقلاب اسلامی منادی و مدافع قاطع آنند، برهر چیز دیگر مقدم می‌داند و هرگز با جریان‌های معاند داخلی و خارجی همراهی نداشته و ندارد و آن بخش از محتوای مطلب مذکور که‌ موجب و موجد تفسیرهای ضدّنظام شده است مورد قبول این روزنامه نبوده و نیست.
    چنانچه برخی یاران و دلسوزان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی از انتشار غیرعمدی نوشته مزبور در این روزنامه، حقیقتاً دچار رنجش و نگرانی و شبهه شد ه اند، روزنامه وارش از همه آنان صمیمانه پوزش می طلبد و قطعا” منبعد نظارت و كنترل بيشتري در خصوص مطالب منتشره معمول خواهد داشت وهرگز خطاکارانه حتي سهوي عمل نخواهد كرد.

    لازم به ذكر است در پي اين واقعه تلخ كه در غياب مدير مسئول روزنامه در دفتر روزنامه در روز شنبه هفته جاري به دليل كسالت و مراجعه وي به پزشك در تهران روي داد ، پس از اطلاع از اين موضوع، كليه شماره هاي روزنامه مربوطه در اولين ساعات روز جمع آوري و از توزيع تعدادي از شماره هاي روزنامه مربوطه جلوگيري شد. بنا به دستور مديرمسئول روزنامه نيز با فرد خاطي و سهل انگار به شدت برخورد خواهد شد.

    گفتني است ديروز در پي احضار دادستان محترم مركز استان، وريجي مديرمسئول روزنامه وارش، به همراه جمعي از تحريريه روزنامه وارش در دفتر دادستان محترم مركز استان حاضر و در اين رابطه توضيح دادند. دادستان محترم مركز استان نيز با بيان اهميت موقعيت كشورمان در جهان و سوء استفاده دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي ، بر ضرورت دقت در انتشار مطالب و نظارت بيشتر تاكيد نمودند.

    همچنين بنا بر تصميم مديرمسئول روزنامه وارش انتشار اين روزنامه تا اطلاع ثانوي متوقف خواهد بود.

  14. متاسفانه تمامی افرادی که در کار خبرنگاری در استان فعالیت دارند نه از حرفه خبرنگاری مطلع هستند و نه از قانون و قوانین روزنامه نگاری، خصوصا افرادی که با سمت مدیر مسئول و سردبیر و شورای نویسندگان در مطبوعات فعالیت دارند، هیچ یک به وظایف خود آشنا نیستند . این افرادی هیچ در مورد روزنامه نگاری اطلاع نداشته و فقط برای اینکه دلخون های خود را بصورتی بیان دارند که این دلخونهای آنا مشخص نیست که از چیست؟ با تاسیس یک نشریه ندانسته از قوانین مطبوعات و عدم آگاهی شان از روزنامه نگاری ، که اصولا روزنامه و روزنامه نگاری چیست و برای کیست؟ اقدام به فعالیت کرده و به گمان خویش دارند به ملت خدمت می کنند.!!!!
    نتیجه این جهل آنها ، این همه گفته ها و توهین ها ییست که به این حرفه مقدس می شود.
    افسوس که اعطا مجوز از سوی مراجع ذیصلاح به افراد و موافقت تاسیس نشریه بدون تشخیص اینکه متقاضی صلاحیت تاسیس را دارد یا خیر، این همه مشکل ایجاد می کند.
    اگر اعطا مجوز تاسیس نشریه استاندار باشد و به افرادی داده شود که صلاحیت آن را دارند، دیگر ارش خبرنگاران و نشریات و جراید این چنین زیر سوال نمی رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *