هراز نیوز :«فردی  دو کوزه شیری از ده بالا برای فروش به شهر می برد در بین راه جهت رفع خستگی کوزه ها  را جلو یش به زمین می گذارد  وبه درختی تکیه می دهد وکم کم به خیالات  رفته که اگر شیر ها را خوب بخرند می تواند بار دیگر چهار کوزه بیاورد و چهار را هشت و آنها را تبدیل  به روغن نموده واگر زیاد تر بیاورد ومرکز  فروش داشته  باشد ، حجره ی  تجارت باز کند وکار بارش  بالا گرفته تا آنجا که امین التجار شود ، به سراغ دختر حاکم می رود  وروزی  بااو گفت وگویش شده چنانم لگد به او می نوازد که نقش زمینش می سازد

که در این هنگام همان لگد را به کوزه های خود می کوبد !

واز قضا شیر روان می شود و آرزو ها یش بر باد می رود .

امروز عصر خبری از خبرگزاری مهر و بعد هم در یکی دو سایت محلی به نقل از آن منتشر شد با این عنوان”  فعالیت انجمن صنفی خبرنگاران آمل تعلیق شد”.

نکته اول اینکه هیچ یک از این منابع خبری که به انتشار این خبر کذب همت گماردن در سابقه خبری شان از برگزاری با شکوه مجمع عمومی خبرنگاران آملی حتی یک خط را هم منتشر نکرده اند .

دوم جالب این است که دبیر خبر استان مازندران خبرگزاری مهر چطور اجازه می دهد چنین جملات مضحک و خنده داری که آزادی بیان را در جمهوری اسلامی به صراحت زیر سوال میبرد در یک خبرگزاری که با پول بیت المال اداره می شود منتشر شود جای تعجب است .

مثلا “
با توجه به موضع گیری های غیرحرفه ای برخی خبرنگاران عضو انجمن صنفی خبرنگاران آمل نسبت به مسئولان شهرستان و متشنج جلوه دادن فضای آرام شهرستان در برخی سایتهای مجازی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان متولی انجمن های صنفی شهرستان به شدت با ادامه فعالیت این انجمن در آمل مخالف است.

جالب است که رییس اداره کار شهرستان آمل با دیدن این خبر شگفت زده می شود و ابراز بی اطلاعی می کند.

رمضانی در پاسخ به سوال خبر نگار هراز نیوز در خصوص این خبر اذعان داشت : این خبر کذب محض است و بنده اصلا دیداری با رییس ارشاد نداشته ام .

رییس اداره تعاون ، کار و امور اجتماعی شهرستان آمل بیان کرد :سه نفر از خبرنگاران شهرستان آمل در حاشیه همایش تربیت بدنی دانشگاه شمال در حالی که با ریاست اداره ارشاددر حال قدم زدن بودیم به طرف ما آمدند ، از جمله خبرنگار خبرگزاری مهر ، از من در خصوص اظهارات مسئول  یکی از هیاتهای مذهبی که اتفاقا عضو انجمن خبرنگاران هم هست سوال پرسیدند .

وی ادامه داد :بنده هم گفتم ایشان به عنوان نماینده انجمن موضع گیری  نکرده و این موضوع ربطی به انجمن خبرنگاران که بیش از 30 عضو دیگر دارد نمی شود .

رمضانی گفت :تعجب من ازاین است که چگونه این مطلب بدین صورت منعکس شده است .

جالب است که این همکاران گرامی از جمله کسانی هستند که در انتخابات باشکوه انجمن صنفی خبرنگاران شرکت نکرده اند و تمام توان خود را برای برگزار نشدن این انتخابات به کار بسته اند .

البته سابقه این عزیزان در امر جعل ، توهین ، انتشار اخبار کذب بسیار درخشان است این تیتر را که فراموش نکرده اید :

خبرنگارانی که امضا خبرنگار آملی را جعل کردند !

یاد تان هست دو تن از اعضای هیات مدیره انجمن که با احیای مجدد آن مخالف بودند امضای یکی از اعضای دیگر را جعل کرده و نامه ای تهدید آمیز به فرماندار آمل نوشته اند که در آن نسبت به شکل گیری انجمن هشدار داده بودند !!!

 

.

دشمنی با انجمن صنفی خبرنگاران برای چیست ؟

اعضای هیات مدیره جدید انجمن خبرنگاران در آخرین جلسه خود دو نکته را از جمله سیاستهای کلی خود برشمردند اول اینکه جامعه سیاسی اسلامی وقتی پویا تر خواهد بود که دارای خبرنگاران متعهد ، متخصص با سلایق و دیدگاه های مختلف   بوده  و اطلاع رسانی نباید انحصاری و در دست چند نفر باشد .

دوم خبرنگاران و رسانه ها در جامعه اسلامی یکی از نمایندگان پرسشگر ملت هستند و مسئولان موظف اند به عنوان خادم ملت ،پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشند بنابر این خبرنگار می بایست بدون سو گیری و ورود مسائل و درخواستهای شخصی در جهت رضایت خدا و خلق خدا قلم بزند نه برای منافع   باندی و گروهی.

سناریو پیش رو با چند هدف عمده از سوی طراحان آن نوشته شده است

–     پس از شکست سنگین مخالفان و عدم توفیق در جلو گیری از برگزاری انتخابات انجمن صنفی بتوانند از فعالیت انجمن جلوگیری کنند تا منافعشان به خطر نیفتد .

–          نظر مسئولان را نسبت به قاطبه خبرنگاران دلسوز و انقلابی شهرستان عوض کرده و از خبرنگاران به عنوان دشمنان مسئولان یاد کنند

–     با انتشار اخبار غیر رسمی و موهن ذهن مسئولان را به سوی تئوری توهم و توطئه سوق دهند که خبرنگاران ابزاری هستند که توسط رقبای سیاسی مسئولان برای آنها اجیر شده اند

–          منابع مالی ادارات کفاف همه خبرنگاران را نمی دهد و بهتر است فقط چند نفر از افراد خاص از ان بهره مند شوند

–         برخی  مدیران عاشق تعریف و تمجید هستند بنابر این هرکس از مدیری نقد کند دشمنش هست

–          جبران عقب افتادگی از افکار عمومی و مخالفتهای مردمی

–     استفاده از رانت و کار چاق کنی در ادارات چنان که بعضا دیده می شود نامه های ارباب رجوع را به نزد مسئولان می برند تا دستور مساعد دریافت نمایند .

–          سوء استفاده از عناوین خبرنگاری برای رسیدن به اهداف شخصی

–          و…

تلنگری دیگر به مسئولان عزیز

در این جا لازم است به بخشی از نامه امیر مومنان به مالک اشتر اشاره کنیم

خواص و نزدیکان کسانی هستند که به هنگام فراخی و آسایش بر دوش والی باری گران‌اند و چون حادثه‌ای پیش آید کمتر از هر کس به یاریش برخیزند و خوش ندارند که به انصاف درباره آنان قضاوت شود. اینان همه چیز را به اصرار از والی می‌طلبند و اگر عطایی یابند، کمتر از همه سپاس می‌گویند و اگر به آنان ندهند، دیرتر از دیگران پوزش می‌پذیرند. در برابر سختیهای روزگار، شکیباییشان بس اندک است. اما ستون دین و انبوهی مسلمانان و ساز و برگ در برابر دشمنان، عامه مردم هستند، پس، باید توجه تو به آنان بیشتر و میل تو به ایشان افزونتر باشد.

و فرمود : باید که برگزیده‌ترین وزیران توکسانی باشند که سخن حق بر زبان آرند، هر چند، حق تلخ باشد و در کارهایی‌که خداوند بر دوستانش نمی‌پسندد کمتر تو را یاری کنند، هر چند، که این سخنان‌و کارها تو را ناخوش آید.به پرهیزگاران و راست گویان بپیوند، سپس، از آنان‌بخواه که تو را فراوان نستایند و به باطلی که مرتکب آن نشده‌ای، شادمانت‌ندارند، زیرا ستایش آمیخته به تملق، سبب خودپسندی شود و آدمی را به سرکشی‌وادارد.

و نباید که نیکوکار و بدکار در نزد تو برابر باشند، زیرا این کار سبب شود که‌نیکوکاران را به نیکوکاری رغبتی نماند، ولی بدکاران را به بدکاری رغبت‌بیفزاید

 

و اما سخن آخر با همکاران عزیز

نگارنده از سختی کار شما و سختی تامین معاش برای حرفه خبرنگاری مطلع است اما این برهان دلیل بر اضافه خواهی ، انحصار طلبی  و استناد به قانون جنگل نخواهد بود .

درشان اصحاب رسانه نیست که به خاطر پول از حرمت قلم و رسالت خبرنگاری بگذرند و جای در پای عریضه نویسان و… نمایند .

انجمن صنفی خبرنگاران ظرفیتی  است مباح ، طیب و پاک برای همه خبرنگاران این دیار

نه به قدری که وعده امین التجار شدن به شما دهد اما به قدری است که امین مردم و مسئولان باشید .

پس لگد به کوزه خودت مکوب ،برادر !

 

14 thoughts on “لگد به کوزه خودت مکوب ،برادر !”
  1. خوشبختانه بعد از حضور مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره جدید چند سالی است که دیگر اخازی، به جیب زدن بیت المال، گرفتن آگهی رپرتاژهای یک میلیونی سه نفر از خبرنگارنمای این شهرستان که ادعای فعالیت و کسوت در عرصه خبر را دارند قطع شده است. بر همه محرز شده است که….حدود سه چهار سال قبل انجمن خبرنگاران با مهر انجمن و با نام خبرنگاران چه پول هایی را به جیب زده و تا سال گذشته نیز با گرفتن رشوه و پول از مردم قرار ملاقات برای ….. می‌گرفت، موتور و ماشین‌های توقیف شده مردم را با گرفتن پول و داشتن رابطه در دستگاه‌ها آزاد می‌کرد، رای دادگاه های استان را در مورد برخی افراد خریداری می‌کرد و با مهر انجمن دست به جیب بری می‌زد و هنوز که هنوزه تلویزیون انجمن را به خانه برده و با قلدری این بیت‌المال را نیز در اختیار گرفته است. آن خبرنگاری که اصلا باید در دین و ایمان او شک کرد، همانی که در چندسالی در ……. از آمار تخلفات آن حتی خواجه حافظ شیرازی نیز خبر دارد، از اخازی هایی که در …. این شهر داشته و جان مردم را گرفته و خونشان را در شیشه کرده است بگوید چرا استان با حکم بازنشستگی اش مخالفت می‌کرد. نفر بعدی فرد لوگو به دست …..که بخش هایی از آن ناپاک است، فردی که حتی به مجالس شهدا نیز رحم نمی‌کند و برای فیلم برداری و پخش آن در صداوسیما پول های چند صد تومانی درخواست می‌کند و اطرافیانش را دریوزه بار آورده است و در اکثر اداراتی که خود حرف از تحریم آن ادارات را می‌زند به لطف خداوند خودش در ان مجوعه تحریم می‌شود. چه می‌خواهند از این انجمن، چقدر برایشان مهر انجمن منافع دارد، آنها اگر کوچکترین آماری از مدیرعامل فعلی و اعضای هیئت مدیره داشتند پدرشان را در می‌آوردند ولی این بار بدانند 35 خبرنگار آملی پشت این هیئت مدیره است و نه تنها دندان‌هایشان را در دهانشان خرد کرده بلکه پدرشان را درمی‌آورند.

  2. نمی دانم چهرا در امل اینقدر پست مد شده اخر مگر می شود کار کرد با این وضع .
    برادرانی که امضا ءجعل میکنید بیایید یک مقدار هم به دموکراسی فکر کنید وبه ارای دوستان خود احترام بزارید وبا کار وتلاش خود خود را به انجایی که ان شاالله استحقاقش را ردارید برسید .ببینید من خودم در یکی از انتخابات در شهر آمل با رای بالایی به عنوان نفر اول انتخاب شدم ودوستان هم با تفکر بالا سمت رئیس را به اینجانب دادند ولی نکته اینجاست هر کس هم اگر مسئول بشود باز هم دیگران در تصمیم گیری نقش خواهند داشت .
    بیایید به فکر شهر وتلاش برای سطح اگاهی مردم را در سرلوحه کار خود قرار دهیم نه اینکه برای یک صندلی انهم وقتی که به ما نرسید جنجال کنیم .
    در محضر بزرگان باید زانوی ادب نشست، خاک خورد علم برد .

  3. مگر اظهارات آن مسئول هیئت چه نکات غیر اصولی داشت ؟ تمام آن اظهارات بحق و بجا بود آقایان ضعف مدیریتی خود را در برخورد با این اظهارات بسیار متین می بینند مگر طرح یک معضل جرم است شاید نمی دانند که اخلاق حرفه ای نویسندگی و رسالت قلم این را حکم می کند و گرنه قلم درباری و اجیر است

  4. با سلام و ضمن تشکر از یادداشت فوق, بنده با سابقه مخالفان انجمن صنفی خبرنگاران آمل آشنا هستم.همین قدر که یکی از این آقایان که در حال حاضر به اجبار بازنشسته یکی از ادارت شهر آمل شد در پرونده خود متأسفانه ارتشاء را نیز دارد. جالب توجه اینکه شنیده ام این شخص در جلسات هنوز خود را نماینده این اداره معرفی می کند که در این خصوص اعضای محترم ….. در صورت اسلامی بودن این …. که آنها مدعی آنند باید پاسخگو باشند . امیدواریم فرماندار محترم آمل که خود را یک اصولگرا می داند برخوردی قاطع با فتنه های فرهنگی و اخاذانی که تاکنون بسیاری از مدیران را گرفتار زیاده خواهی خود کرده اند انجام دهند …….

  5. دمت گرم متن خله قشنگه ولي خدائي دومه وره آقاي نصيري و قرباني ننوشتنه چون وشون عزيزيون اتي انشائي نايننه آه بنازم شه آقا قدرت ره سخت نيرين درس بونه خدا شمه همرا يا هو

  6. تصور می کردم دعو ابر سر حطام دنیاخاص بعضا”ورزشکاروچند مربی است نمی دانستم آنانکه به ن والقلم سوگند می خورند آنان نیز چون سیاسیون بهم می تازند و بر سر دنیا نه مردم و ملتّ کنار هم قرار نمی گیرند آنچه نمی اندیشند وفاق ملی و مردم است خدا امورات همه را ختم به خیر گرداند آمین یا ربالعالمین .

  7. آقا ي سلام :منم ندومه اين وسط چي كته دايننه همديگه ره تيكه پاره كننه الله اعلم اسا چيسه اينتا سايت انه او ليه بن دنه پس مسولين دايننه چكار كننه

  8. آقای نصیری خدا می دونه این مخالفین شما چه منافعی داره از دستشون میره اینجوری به جیلیز ویلیز افتادن

  9. مدیریت محترم سایت وزین هراز نیوز در راستای شفاف سازی رسالت شما انتظار این هست که این مطالب حتما انتشار یابد.

    خبرنگار به اصلاح محترم آملی!!!
    تا دو سال قبل که وارد آمل بشوید کارنامه اخازی های شما وبرادر برومندتان از سوی یکی از خبرگزاری ها وروزنامه های سراسری داد مدیرمسئول را درآورده بود و الان به دنبال مچ گیری خبرنگاران آملی هستید!
    شما زمانی که در …. هم بودید خبرنگاران این شهرستان از ایجاد تفرقه ای که میان خبرنگاران…. ومسئولان آن شهرستان به پشتوانه یکی از روابط عمومی های آن شهرستان ایجاد کرده بودید، داد سایرخرنگاران با شرافت … را در آورده بودید
    ….
    حالا شما چی میخواهید از جان خبرنگاران آملی که از دو سال قبل که به آمل آمدید همه را به جان هم انداختید ودو دستگی ایجاد کردید!!
    جمع کنید کاسه کوزه تان را تا اطلاعات بعدی از شما به شهروندان و سایرخبرنگاران آملی داده نشد.
    از ما گفتن بود و حالا خود دانید.

  10. علیک سلام عزیز.. خداوند به شما شفای عاجل عنایت بفرماید ان شا الله…..دردتان خوب شدنی است غصه نخورید..

  11. عليك سلام دومي آفرين بر شما. عليك سلام اولي من بودم مرد حسابي چرا با نام من كامنت ميذاري حالا جعل اسم ميكني خوب بگو كمال سلام . ضمنا اخاذي با ذال مينويسند از اخذ يعني گرفتن. حالا كي هست كه 2 سال اومده اين همه شر بپا كرده اگه ميشه در گوشي بگو

  12. یک خبرنگار فقط خبر میگیره نه اینکه خودشم خبرساز بشه
    خدا به داد ما خبرنگارای کوچیک برسه
    امیدوارم این دغواها روزی خاتمه پیدا کنه و آمل مثل سالهای قبل همه خبرنگاران یک دست شوند
    امیدوارم اونی که اومده بین شونو خراب کرده خودش بفهمه چیکار داره میکنه
    یا حق

  13. به اطلاع کسانی که در کامنت خود اعلام کرده اند که خبرنگاری با برادرش کلاهبرداری کرده اند با مدارک لازم شکایت قضایی انجام دهند در غیر اینصورت افترا محسوب شده و طبق قوانین پلیس فتا قابل پیگیری است . همچنین مدارکی از مخالفین انجمن صنفی خبرنگارن وجود دارد که به لطف پرودرگار و احساس مسئولیت دادستان محترم معاندی آنان با نظام جمهوری اسلامی مسجل شده است. هرچند این آقا با وثیقه 100 میلیون تومانی در شهر می چرخد . عده ای آمدند و اخاذی خبرنگاری که با لوگو ی صدا و سیمای جمهوری اسلامی اقدام به تهدید مسئولان و در عوض آنها گرفتن پول و رپرتاژ می کرد را افشا کردند را باید مورد تقدیر قرار داد.اینجانب به عنوان کسی که مسئولیت کوچکی در این شهر داشته ام حاضرم نسبت به این اقدام فجیع خبرنگار لوگو به دست در دادگاه گواهی دهم. هرچند پرونده های این شخص در حراست رسانه ملی نیز در حال پیگیری است.اگر مخالفان انجمن صنفی به دروغ پردازی خود ادامه بدهند . مواردی را افشا خواهم کرد که ممکن است آبروی بسیاری از مسئولان شهر نیز برود.

  14. آقای نصیری سلام
    به اون سه خبرنگار اخاذ و بی هویتی که همه جا به نام تمام خبرنگاران اموال بیت المال را به جیب می زنند بکویید که هیچ وقت این سه نفر که هر کدام سابقه رشوه خواری, اخاذی و ضد انقلاب بودن را در کارنامه چندین ساله کاری شان دارند بگویید دیگر به هر دری بزنند حنایشان برای دیگران رنگی ندارد. نه تنها مردم آمل بلکه خبرنگاران استان نیز آنها را می شناسند و رسوای خاص و عام شده اند.
    به صدا و سیمای مازندران هم می گوییم دست خبرنگاری را که تخلفات روشن او برای همه آشکار است و حتی در برنامه خبری یک سال گذشته خود یک ادم کلاه بردار دزد و ضد انقلاب و بی دین لاییک را با قرار دادن کلاه اسپرتی بر سرش کارشناس فرهنگی معرفی می کند کسی که به زود گمون کنم دیپلم داشته باشه رو از این نهاد ببرید.
    راسی به مسئولان یکی از ادارات پرتردد آمل بگویید قضییه ماده 100 چی بوده و فرد متخلف در اخذ کی بوده؟ راستی آقای نصیری خبر دارید روزنامه وارش که همه با نام آن پول ناحق به جیب می زنند به یاری امام زمان و خداوند بزرگ توقیف شد. به راستی که دست خداوند بالاتر از همه دست ها است به سه تا دشمنان اخاذ هم بگویید چوب خدا صدا نداره خدا نمی گیره, نمی گیره حالا بگیره بد می گیره. بیشتر از اینها رسوا خواهند شد چون وعده خداوند است که “ان الله مع نا”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *