آمل

هراز نیوز:  فرماندار آمل از آغاز به كار پژوهشكده دماوندشناسي همزمان با روز ملي دماوند در مازندران خبر داد.

يدالله اكبرزاده در حاشيه جشن روز ملي دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اينكه در سال 1387 قله دماوند ثبت ملي شد و هر سال اين مراسم در مركز استان برگزار شده بود، اظهار داشت: پس از آن سال تصميم گرفته شد كه مراسم جشن ثبت قله دماوند در خود قله انجام شود كه اين امر ميسر شد و از اين پس نيز در سال‌هاي آينده ادامه دارد.
وي با اشاره به اينكه همزمان با اين روز كار پژوهشي قله دماوند با همكاري بخشداري و فرمانداري آغاز شده است، افزود: پژوهشكده دماوندشناسي در دانشگاه پيام‌ نور رينه مستقر مي‌شود.
فرماندار آمل با تاكيد بر اينكه با همكاري انجمن كوهنوردان و دوستداران دماوند از سال قبل ستاد دائمي جشن ثبت قله دماوند را با فرمانداري و مسئوليت بخشدار تشكيل شده است، تصريح كرد: اين جشن به گونه‌اي برگزار شد كه از همه كشور مهماناني در اين مراسم حضور داشته باشند.
وي با تاكيد بر اينكه دانشگاه پيام‌ نور رينه ميزبان پژوهشكده دماوندشناسي شده است تا با استفاده از نيروهاي پژوهشي بتواند اقدامات موثري در اين زمينه انجام دهد، گفت: اگرچه نوشته‌ها و آثار زيادي در ارتباط با دماوند داريم اما اين شرايط مناسبي است تا از توان علمي اساتيد و دانشجويان براي ماندگاري دماوند بهره‌ بگيريم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *