هراز نیوز : فریدونکنار کلمه ای مرکب از فریدون و کنار است. این شهر، بندری است بسیار قدیمی که زمان آنرا به فریدون جم از نبیره جمشید جم نسبت می دهند.

زمانی که کاوه آهنگر بر ضحاک چیره می شود و فریدون ضحاک را می کشد سپاهی عظیم گرد می آورد و قسمت جنوب خزر را تسخیر کرده، در منطقه ای در کنار ساحل جنوبی خزر محلی را برای اطراق خود انتخاب می کند.

اینگونه است که شهر فریدونکنار که از اسم فریدون و پسوند کنار به معنی گرفتن یا اطراق کردن فریدون نامگذاری شده است، بنا نهاده می شود. در برخی از کتب تاریخی مازندران و طبرستان این شهر را فریکنار هم نامیده اند.

فريدون كناردر گذشته بندري مهم در ساحل درياي خزر بشمار ميرفت واز آن به عنوان لنگرگاه كشتي هاي بسيار بزرگ ياد شده است كه در گذشته هاي دورتر در نزديكي غرب آن (بين فريدون كنار ومحمودآباد امروز) بندري آباد به نام دريابار وجود داشته است اين شهر گذرگاه مهم ارتباطي شرق وغرب وجنوب مازندران با يكديگر بوده است.

جانفشانی مردمان دلیر این شهر در مدت دفاع مقدس مثال زدنی است ،چهره ای چون حاج حسین بصیر از همین دیار عاشورایی برخواسته و صدها شهید زهرایی ،تابلویی بی بدیل از اسوه ایثار و جانفشانی از این شهر قهرمان در استان مازندران ترسیم کرده است .

فریدونکناری ها معتقدند جایگاه فریدونکنار رفیع تر از جایگاه فعلی است و مردمان این دیار مستحق خدمت بیشتر از مسئولان هستند .

فرهاد برادران كناري اسفند سال گذشته در دهمين شوراي اداري شهرستان سالن اجتماعات فرمانداري اظهار داشت: بيش از دو سال از شهرستان شدن فريدونكنار مي گذرد ولي هنوز برخي از ادارات در اين شهرستان استقرار نيافته و به صورت نمايندگي است.

وي با اشاره به اينكه مهدي شهر سمنان همزمان با فريدونكنار به شهرستان ارتقاء يافت تصريح كرد: استاندار سمنان براي استقرار ادارات در مهدي شهر يك ميليارد تومان مساعدت كرد.

فرهاد برادران كناري يادآور شد: اكثر ادارات با هزينه شهرداري در اين شهرستان افتتاح شد و هيچگونه مساعدت مالي از سوي دولت صورت نگرفت و اين شايسته مردم ولايتمدار و شهر سردار ملي حاج حسين بصير و350 شهيد بزرگوار و سرافراز نيست.

اینک زمان آن رسیده تا این 5 نفریعنی:

فرهاد برادران كناري رئيس شوراي اسلامي شهرفريدون كنار وعضوشوراي اسلامي استان مازندران

مهدي نصيري كناري نايب رييس شوراي اسلامي شهر و رييس شوراي اسلامي شهرستان فريدون كنار

سيده نازبانو عزيزي كناري منشي و خزانه دار شوراي اسلامي شهر فريدون كنار

رمضانعلي تقي نسب درزي عضو شوراي اسلامي شهرفريدون كنار

رضا تورانداز كناري عضو شوراي اسلامي شهرفريدون كنار

تصمیمی وحدت آفرین برای فریدونکنار اتخاذ نمایند و کاوه ای برای یاری فریدون بر سر مسند  شهرداری بگمارند .

ولی الله نانوا کناری اگرچه نامزد برنده در حوزه انتخابيه بابلسر و فريدونكنار در انتخابات مجلس شورای اسلامی نبود ولی از محبوبیتی مثال زدنی و کاریزماتیک برخورددار است به طوریکه پتانسیل بالایی برای رهبری  تمامی جریانات سیاسی این شهر در اعتلای فریدونکنار خواهد داشت .

از میان چندین گزینه مطرح شده شنیده ها جکایت از این دارد که مهندس حسن یحیی  پور شانس بیشتری برای تصدی این عنوان دارد ، یحیی پور که سابقه قابل قبولی در شهرداری دابودشت از خود به جای گذاشته و به عنوان شهردار نمونه معرفی شده است ،به نظر می رسد بتواند نظر اکثریت اعضای شورای شهر فریدنوکنار را برای مدت زمان باقی مانده در کرسی شهردار این شهر به خود جلب کند اما به نظر نگارنده تنها عامل موفقیت دراین زمان محدود برای او یا هر گزینه دیگری اجماع اعضای شورا با 5 رای قاطع است ، اتفاقی که می تواند حامی یحیی پور شود تا ضحاک مشکلات فریدونکنار را بر زمین بکوبد .

بی شک نقش و تاثیر ولی الله نانوا کناری در این برهه حساس تعیین کننده خواهد بود تا شورای شهر فریدونکنار تصمیمی قاطع و دور اندیشانه اتخاذ نماید .

 

One thought on “آیا کاوه به کمک فریدونکناری ها خواهد رفت ؟”
  1. امیدوارم اعضای شورای شهرمان مهندس یحیی پور را با اکثریت ارا به فری کنار بیاورند تا هر چه زودتر عقب ماندگی شهرمان از شهر های اطراف جبران شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *