هراز نیوز :بی شک یکی از مهم ترین مراسمات مذهبی و بومی در شهرستان آمل برقراری دسته های عزاداری در روز عاشورا است، دسته جاتی که نشان دهنده عمق ارادت و محبت مردم آمل به سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) می باشد. حفظ این مراسم و رونق بخشی به آن باید در برنامه کاری هر انسان عاشورایی قرار گیرد.

یکی از مواردی که بسیار مهم است نقد بعضی اعمال و کارهاست که در طول مراسم اتفاق می افتد و به نوعی جز نقایص کار است و باید سعی کنیم در رفع آن بکوشیم.

اگر ساعت 3 بعد از ظهر عاشورا نگاهی به خیابان ها و کوچه های شهر آمل که محل عبور دسته های عزدارای بودند می انداختیم، با صحنه نا مطلوبی روبرو می شدیم که در شان مردم ولایی آمل نیست.

حجم زیاد زباله ها اعم از بطری های آب، کاسه ها و لیوان های پلاستیکی منظره بدی را بوجود آورده بود.

شیعه باید الگوی اخلاق در جهان باشد و باید سعی کنیم نواقص اینگونه را از مراسم با شکوهی همچون عاشورا بزداییم.

پیشنهاد بنده اینست که مسئولین دسته های عزاداری محرم عده ای را مامور کنند به جمع آوری ظروف پلاستیکی نذورات مردمی که در طول مسیر به عزاداران حسینی داده می شود. و با به کارگیری سطل های زباله سیار و یا نایلون های بزرگ زباله، در ابتدای شروع مراسم از عزاداران بخواهند که ظروف پلاستیکی را در طول مراسم در آنها بریزند.

در هر زمان و مکان باید توجه داشته باشیم که پرچم داران قیام عاشورا در جهان هستیم و باید الگویی عملی از زندگی حسینی را به جهانیان ارائه دهیم.

 

حمزه اصغرنژاد – هرازنیوز

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *