هراز نیوز :محمدعلی توللی ـ در گذشته های دور از بالاترین مقام سیاسی استان که همان استاندار باشد و شما هم، اکنون در آن جایگاه قرار دارید، استمداد می کردم و به یادشان می آوردم که آمل، شهری در استان پهناور و سرسبز اما از همه زیبایی های طبیعت خدادادی استانی محروم است و نیازمند بازنگری در اعتبارات و اختصاص آن به شهر هزارسنگر است که مرد و زن آن در یک قیام جانانه در واقعه ششم بهمن آمل در مقابل گلوله ها سینه سپر کرده و شهید داده اند و بنیانگذار جمهوری اسلامی در وصیت نامه الهی سیاسی خود از مقاومت و ولایتمداری مردم آمل قدردانی نمودند.
آقای استاندار از مسئولین شهرم، زادگاهم، آمل سرفراز گله فراوان دارم که به هشدارها توجه ندارند. به عنوان نمونه در مقابل میدان قائم ورودی بلوار اخیراً تمثال مبارک امام خمینی (ره) در قابی نصب شده است که در مقابل دیدگان مردم قرار داده اند.
چند متر بعد آن، سازمان آرامستان که باید به امور مردگان رسیدگی نماید! با اجاره دادن بلوار امام خمینی (ره) و با نصب بیلبوردها (بنرهای تبلیغاتی) اشک دوست داران خمینی کبیر را در آورده اند.
این حادثه شوم با هماهنگی شهرداری و آرامستان که این روزها کرایه دادن خیابان ها، کارش شده است و آب و نانی برای این سازمان دارد و در کنار درآمدهای فروش قبر مردگان، پولی سرشار در می آورد، به وقوع پیوست.
به طوری که بلوار امام خمینی (ره) که به دست توانای زنده یاد «اویسی» شهردار آمل (که سیلی را خورد اما بلوار را ساخت، شهردار پرتلاشی که در زمان حکومت گذشته یکی از شاگردان ستاره درخشان شهرمان، آیت اله حسن زاده آملی بود و در کلاس درسش، حضور چشمگیری در مسجد سبزه میدان آمل داشته است) ساخته شد، هم اکنون با اجاره دادن بلوار، زیبایی و سرسبزی خود و آثار درخت های کهن و سر به فلک کشیده آن را از دست داده است و هر بیننده ای با نگاه خشم آلود به این همه ندانم کاری ها و دشمنی با فضای سبز نگریسته و با افسوس از آن می گذرد!

آقای استاندار! سخن برای گفتن بسیار دارم. من نمی گویم سمندر باش یا پروانه باش، ولی انتظار دارم حق را رعایت نمایید. ساری، مرکز استان در سال گذشته با داشتن چندین کیوسک مطبوعاتی در سر چهار راه ها و مسیر رهگذران از اعتبار یک صد میلیون تومانی جهت احداث کیوسک مطبوعاتی برخوردار شد.

اما شهر آمل محروم از این اعتبارات است و شهرداری به این خواسته آقا عبدا… روزنامه فروش که سال هاست در زیر شیروانیِ در حال ریزش و پس کوچه مقابل شهرداری، زمستان سرد و تابستان گرم را بدون سرپناه به این شغل شریف و خدمت به فرهنگ مطالعه با خوشرویی و افتخار ادامه می دهد، پاسخ نمی دهد.

نگارنده بارها نوشته بودم «آقا عبدا… روزنامه فروش گنج قارون ندارد، عمر نوح ندارد، اما صبر ایوب دارد.» صادقانه بیندیشید! آیا شما کسی را می شناسید که با سن و سال بالایی مثل آقا عبداله به این شغل شریف عشق بورزد آن هم در سرما و گرما برای کسب معاش ایستاده و از ورق زدن های مفت و مجانی شهروندانش لذت ببرد؟! جنابعالی همت کنید، از این مسئولین که به جای زیبایی بلوار امام خمینی (ره) آن را به اجاره واگذار کرده اند، آبی گرم نمی شود! آستین را بالا بزنید و با اختصاص اعتباری مورد قبول جهت احداث کیوسک مطبوعاتی در شهر آمل، جوانان سرگردان در خیابان ها را با نام و نشان ده ها روزنامه، هفته نامه، فصل نامه و … آشنا سازید تا این اقدام مجدانه شما، یادبودی از طاهایی، استاندار مازندران در شهرمان به جای بماند.

7 thoughts on “آقای استاندار! آقا عبدا… روزنامه فروش، سرپناه ندارد!”
  1. آفرین بر توللی روزنامه نگار پیشکسوت که همواره با انتقادبجا از مسولین و ندانم کاریهای شهرداری احساس مسولیت می کند بهتراز آرامستان با فروش قبرهای چند میلیونی مرده خوری نماید. دانشجوی رشته حسابداری

  2. معلوم که ریگ تو کفشتان است مطلب مرا چرا منتشر نکردی معلوم دست شماو آقای توللی در یک کاسه است که فقط انتقاد کنید وتاب تحمل شنیدن حقیقت راندارید .برو به دنبال کسانی که جدیدا شما ودیگران اغفال کردن بعدا پشیمان خواهید شد آنوقت دیر است خیال نکن که من خبرنگار هستم بلکه یک شهروندا آملی هستم که هرروز سایت شما را بازدید می کنم

  3. بل پشت گرمی خیانت بزرگی با اجاره دادن بلوار امام خمینی(ره) به اشخاس حقیقی و حقوقی مرتکب شده از بین بردن فضای سبز اقدام نا بخشودنی است مسئولین فرمانداری و نهاد مقدس دیگر که در چند قدمی بلوار هستند چشم بینا ندارند

  4. سلام حاج آقا خوش قلم
    از اينكه باقلم شيوا و رسايتان صرفادر جهت ارتقا فرهنگي مردم شهرمان قلم زديد ازشما متشكرم ،برايتان عمر با عزت آارزومنديم
    اميد است همواره مسئولين شهر و استان را با تذكرات بجا ومناسب ياري نماييد

  5. از حضور جناب توللی در عرصه رسانه های مجازی با قلم شیوا و متین تشکر می کنیم امیدواریم از نگارش ها و تجارب همیشه ادامه داشته باشد

  6. دقیقا.مادامی که سؤاستفاده گرا در مقام و منصب باشن کسی به فکر عوام نیست.امثال …… باید باشن تا کل فک و فامیلاشون به ناحق بیان سر کار.امثال ایشون باید باشن تا تو کمیسیون های شهرداری چه حق ها ناحق و چه ناحق ها حق بشه و چه جیب ها پر بشه.خدا پدرتون رو بیامرزه تو این وانفسا عبدالله روزنامه فروش کیلویی چنده!بذارید امثال این متظاهرا که دایم مردم مردم میکنن تا روز اخر به چپاولشون مشغول باشن.

  7. مرسی حاجی عزیز
    از اینکه حقایق را بیان نمودید سپاسگزارم. امیدوارم این نامه سرگشاده پاسخی فراخور و مناسب نیز داشته باشد . پیروز و کامروا باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *