صبح امروز سازمان پلیس بین الملل – انترپل- با انتشار اطلاعیه ای از صد و هشتاد و هشت کشور عضو خود تقاضا کرد تا کوشش های خود را برای دستگیری سرهنگ معمر قذافی، پسرش سیف الاسلام و نیز رئیس سازمان امنیت لیبی عبدالله آل سنوسی ،هر چه زودتر آغاز کنند.
به گزارش RFI، دبیر کل سازمان انترپل ،”رونالد نوبل” امروز پس از انتشار این اطلاعیه در مرکز این سازمان در شهر لیون فرانسه، اظهار نظر کرد که انتشار این سند، بشکل معنا داری امکان این سه نفر در عبور از مرزها را محدود میکند و ابزار پر اهمیتی است که به یافتن محل اختفا و نیز دستگیری اشان یاری میرساند.
“لوئی مارنو اوکامپو “دادستان دادگاه کیفری بین المللی، روز گذشته از انترپل خواست تا دستور توقیف این سه را در سراسر جهان به اجرا بگذارد ، چرا که آنها متهم به جنایت علیه بشریت هستند.
سازمان پلیس بین الملل از همه کشورهای عضو درخواست کرده است که تمام امکانات منطبق با قوانین داخلی خود را بکار گیرند تا محل اختفای قذافی کشف و نامبرده دستگیر شود.
امروز همچنین خبرگزاری رویترز گزارش داد که چهارده نفر از مسئولان بلند پایه حکومت قذافی، وارد شهر ” آگادز” در کشور نیجر شدند و در هتلی که متعلق به معمر قذافی است اقامت گزیدند. بگفته منابع خبری، ژنرال علی کانا فرمانده نیروهای نظامی قذافی در جنوب لیبی نیز در زمره این گروه از فراریان است. گفته می شود که نیروهای امنیتی نیجر این گروه را از مرز لیبی تا هتل محل اقامتشان همراهی کرده اند. به ادعای رویترز مقامات نیجر صبح امروز غیر قابل دسترسی بودند، تا در باره این حوادث توضیح دهند.
در لیبی سه شهر “سیرت” و “صبها” و “بنی ولید” هنوز در دست هواداران قذافی است و شورای انتقالی تا فردا به آنها مهلت داده است که تسلیم شوند. در غیر این صورت این شهر ها با تهاجم نظامی روبرو خواهند شد. امروز محمود جبرئیل نفر دوم شورای انتقالی بار دیگر تاکید کرد که جنگ علیه قذافی هنوز به پیروزی نرسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *