هرازنیوز: سخنگوي صنايع مجلس شوراي اسلامي گفت: وزارت نيرو بايد با طرح انتقال آب از خزر به سمنان مخالفت كند، چون فرسايش فكري و پيامدهاي اجتماعي اين مسئله براي دو استان ناخوشايند است.
يوسف‌ن‍ژاد اظهار داشت آب سرشاخه‌هاي تجن بايد براي استفاده از سد سليمان تنگه استفاده شود كه اگر از اين شرايط استفاده شود سد سليمان تنگه سرشاخه‌هاي خود را از دست مي‌دهد و مجلس مطمئناً از حق و حقوق استان به دلايل كارشناسي دفاع مي‌كند و مخالفت خود را اعلام مي‌دارد.
نماينده مردم ساري و مياندرود در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه انتظار داريم دستگاه‌هاي اجرايي استان نيز نسبت به اين مسائل واكنش نشان دهد، ابراز داشت: طرح انتقال آب درياي خزر به استان سمنان نيز با توجه به شرايط اقليمي استان سمنان و دلايل كارشناسي انجام‌شدني نيست.
وي ادامه داد: تفاوت در شرايط آب و هواي دو استان نيز يكي از دلايل مخالفت مجلس با اين مسئله است، اگر انتقال آب درياي خزر به سمنان انجام شود اكوسيستم طبيعي اين دريا را به هم مي‌زند و با انتقال آب هيچ اتفاق خاصي نمي‌افتد، اين طرح شكست خورده و بدون دلايل كارشناسي است و بازتاب منفي ايجاد مي‌كند.
نماينده مردم ساري و مياندرود در مجلس شوراي اسلامي در مورد عدم موضع‌گيري مسئولان استاني نيز بيان داشت: انتظار ما اين است كه مسئولان استاني نسبت به اين مسئله موضع‌گيري كنند و در اين مورد تذكر به دولت و مجلس از سوي نمايندگان مجلس ارائه شده و در هر صورت با دلايل مستند و كارشناسي، مخالف اين مسئله هستيم.
وي با اشاره به اينكه بار مالي اين مسئله بسيار زياد است، خاطرنشان كرد: در هر صورت زمين‌هاي سمنان با اين طرح انتقال آب هم حاصل‌خيز نمي‌شود و كار خاصي را باز هم نمي‌توان براي سمنان انجام داد.
يوسف‌نژاد با اعلام اينكه وزارت نيرو بايد با اين طرح مخالفت كند، اذعان داشت: فرسايش فكري و پيامدهاي اجتماعي اين مسئله براي دو استان ناخوشايند است و كمكي را به هيچ كس نمي‌كند.

 

منبع فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *