هرازنیوز- رييس سازمان صنايع و معادن مازندران با بيان اينكه يكي از مهم ترين گزينه هايي كه بنگاه هاي اقتصادي بايد به آن توجه كنند ، استفاده از ظرفيت هاي انساني است ، گفت: امروزه حفظ اشتغال موجود از دغدغه هاي اصلي دولتمردان استان است.
مرتضي هاشم پور روز سه شنبه در ديدار با دبير اجرايي تشكيلات خانه كارگر استان افزود: امروزه همه دغدغه دولتمردان در سال جهاد اقتصادي اين است كه علاوه برايجاد اشتغال به حفظ اشتغال نيزاهميت داده شود.
به گزارش خبرنگار ايرنا ، وي بر لزوم استفاده از ظرفيت هاي انساني و آموزش نيروي كار به تكنولوژي برتر تاكيد كرد و اظهار داشت: براي رسيدن به بهره وري و كاهش قيمت تمام شده محصولات توليدي بايد از موازي كاري و دوباره كاري اجتناب كنيم.
او با اشاره به رابطه بانكها و واحدهاي صنعتي و توليدي در كشور افزود : امروز يكي از مشكلات پيشرو صنعت ، قوانين نظام بانكي است و اگر نتوانيم اصلاحاتي در اين زمينه انجام بدهيم قطعا شاهد مشكلاتي در اين بخش خواهيم بود .
رييس سازمان صنايع ومعادن مازندران به قوانين گمرك،حمل ونقل و نظام بيمه اي به عنوان عوامل افزايش قيمت و نارسايي در ارتباط بين بازار و توليد اشاره كرد و گفت : يكي از اهداف مهم دولت رونق كسب و كار در بازار است .
وي به قانون اصل 44 اشاره كرد و افزود: واگذاري شركت هاي وابسته به دولت بهترين فرصت براي بخش خصوصي و تشكيلات است كه از اين فضا استفاده كنند.
هاشم پور گفت : دولت چاره اي جز كوچك شدن ندارد و معتقدم دولت در كنار تشكيلات، از جمله خانه كارگر مي تواند موفق تر عمل كند.
رييس سازمان صنايع ومعادن مازندران قانون بند 28 در بودجه 90 را فرصتي دوباره براي توليد كنندگان دانست و افزود : در اين قانون به منظور حمايت از توليد و اشتغال به بانك ها و موسسات اعتباري داراي مجوز از بانك مركزي اجازه داده شده است ، اصل و سود تسهيلات سررسيد شده و معوقه واحدهاي توليدي صنعتي، معدني و كشاورزي را كه در باز پرداخت بدهي هاي خود دچار مشكل شده اند، براي يك بار ديگر تا پنج سال تقسيط و از سر فصل مطالبات سررسيد گذشته و معوق خارج كنند.
وي ادامه داد : بر اين اساس ، قانون اجازه داده است كه كليه جريمه هاي ناشي از ديركرد بازپرداخت اصل و سود تسهيلات موضوع اين بند پس ازتعيين تكليف تا آن زمان و انجام تسويه حساب كامل با تائيد هيات مديره بخشيده شود.
‘ نصر الله دريابيگي’ ، دبير اجرايي تشكيلات خانه كارگر مازندران نيز در اين ديدار از آزادي جامعه كارگري در نظام مقدس به عنوان يك ارزش والا ياد كرد.
وي با اظهار اينكه جامعه كارگري به رغم مشكلات معيشتي و نا امني شغلي به نظام ارادت ويژه اي دارد ، گفت: كارگران زير پرچم ولايت با تحمل مشكلات ، همراه با مسوولان و دلسوزان واقعي نظام هستند
منبع ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *