هراز نیوز : عزت الله یوسفیان نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی دیروز گفتگویی را با فارس داشته است که تقریبا گزارشی از اقدامات مهم و موثر این نماینده پرتلاش را تبیین می کند ، خصوصا برخی از منتقدین وی موضوع اجرایی شدن مترو در واقع قطار برقی رودهن به آمل را غیر ممکن دانسته اند .
عزتالله یوسفیانملا با اشاره به اینکه محور هراز یکی از پروژههای ملی و مهم کشورمان است، اظهار داشت: هراز از پرترددترین محور مواصلاتی شمال کشور محسوب میشود که چهارخطه شدن آن با تلاش مسئولان در حال انجام است.
وی با تاکید اینکه این محور تا سال 85 جزو پروژههای بزرگ راه کشور نبود و جادهای روستایی تلقی میشد، افزود: خوشبختانه هماکنون جزو پروژههای شناسنامهدار و هویتداری است که نام آن در بودجه سالانه کشور میآید و ردیف اعتباری خاص دارد.
یوسفیانملا تصریح کرد: هماکنون نزدیک به 25 درصد بودجه اقتصادی کشور به این پروژه اختصاص یافته که پیمانکاران در آن کاری شبانهروزی دارند.
* اعتباری 100 میلیارد تومان برای محور هراز
عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور با اشاره به اینکه در مصوبه دولت پایان سال 90 توانستیم نام محور هراز را به همراه دو پروژه دیگر کشور جزو پروژههای مهم بیاوریم تا خارج از چارچوب بودجه از محل سهام به آن اعتبار اختصاص یابد، ادامه داد: راه آهن کرمانشاه خسروی با اعتبار 270 میلیارد تومانی از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری، پروه محور هراز با 100 میلیارد تومان اعتبار و پروژه دو هزار کیلومتر راه روستایی در این بین جای دارند.
یوسفیانملا در مورد موقعیت ویژه این شهرستان یاداور شد: آمل در تقسیمات کشوری در مرکز استان واقع شده و تمام شهرهای غرب و شرق مازندران تقریبا با فاصلهای مساوی با آن رابطه دارند.
وی اضافه کرد: این شهرستان همچنین در وسط شمال کشور و استانهای مازندران، گیلان و گلستان واقع شده زیرا با حدود 380 کیلومتر از مرکز با این استانها نیز ارتباط داریم.
* شرکت مترو هفته آینده برای جانمایی در محور هراز مستقر میشود
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به دستور ویژه وزیر راه و شهرسازی برای اجرای پروژه متروی تهران به آمل اشاره کرد و گفت: شرکت مترو از هفته آینده برای جانمایی در محور هراز مستقر میشود البته افرادی اجرای پروژه مترو تهران به آمل را خواب و خیال تلقی میکردند ولی هماکنون این پروژه در بودجه کشور مصوب و تبدیل به قانون شده است.
* امیدواریم کلنگ راه آهن برقی تهران به آمل در دولت دهم به زمین بخورد
یوسفیانملا با بیان اینکه مترو به ترددهای داخل شهر گفته شده و برای مسافرتهای بینشهری راه آهن برقی استفاده میشود، اذعان داشت: برای راه آهن برقی بین شهری تهران به آمل ردیف اعتباری اختصاص یافته و در صفحه 96 پیوست یک بودجه سالانه کشور جای گرفته که با عنوان مطالعه و اجرای راه آهن رودهن، لاریجان به آمل مطرح است.
وی با اشاره به اینكه وزیر راه و شهرسازی تقبل کرد تا 50 درصد بودجه این پروژه بزرگ را در بودجه سال 91 بگنجاند، گفت: امیدواریم کلنگ راه آهن برقی تهران به آمل در دولت دهم به زمین بخورد.
* تونل امامزاده هاشم ابتدای سال 1392 به بهرهبرداری میرسد
نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی در مورد تونل امامزاده هاشم خاطرنشان کرد: این پروژه در سال 79 کار خود را آغاز کرده و به طول 3 هزار و 180 متر است که امیدواریم تا ابتدای سال 1392 به بهرهبرداری برسد.
* با افتتاح تونل امامزاده هاشم گردنه از محور هراز حذف میشود
یوسفیانملا با اشاره به مزایای این تونل یاداور شد: با افتتاح تونل امامزاده هاشم گردنه امامزاده هاشم از محور هراز حذف میشود که در دو فاز میتوان از پلور تا بلوار رودهن را به طول 6 هزار و 180 متر در مدت 5 دقیقه پیمود.
* عقد قرارداد 103 میلیون تومانی با قرارگاه خاتم برای دیواره سد هراز
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سد هراز نیز دیگر پروژه ملی در شهرستان آمل است، یاداور شد: برای دیواره سد هراز با قرارگاه خاتمالانبیا به مبلغ 103 میلیون تومان قرارداد منعقد کردیم.
یوسفیانملا تاکید کرد: تونل کنارگذر این سد باید به سرعت افتتاح شود تا بستر رودخانه و جاده آزاد شده و فعالیت سد پیشرفت خاص خود را طی کند.
خبرنگار فارس مازندران، قربانعلی مسافر
با سلام
به عمل كار برآيد به سخنداني نيست
آقاي نماينده بفرمايند اين نه سال حضور در مجلس براي آمل چكار كردند؟ حداقل نه پروژه مهم را بفرمايند تمام اين فرمايشاتشان كه از عملكرد نمايندگان سابق مي باشد كه اعتبارات آن در بودجه اعتباري كشور پيش بيني شده است به آقاي نماينده بايستي عرض نمود بيمارستان دولتي امام زاده عبداله آمل كه مجوز آن از زمان نمايندگي جناب تورنگ در مجلس پنجم صادر شده است به كجا انجاميد. مترو را بيخيال شوند چهار بانده كردن هراز را پيگيري نمايند.