هراز نیوز :حجت الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در همایش جوانان و ازدواج که توسط بسیج دانشجویی دانشگاه علامه محدث نوری (ره) و دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور در سالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور برگزار شد با بیان این که جامعه ما با مشکل کمبود جمعیت روبه رو است که باید برای آن چاره اندیشی شود، گفت: مردم ما افرادی هستند که از ضریب هوشی بالایی برخوردار هستند و باید آینده جهان در اختیار آنان قرار گیرد  و نباید دارای کاهش تصاعدی در جمعیت شویم.

وی با اشاره به این که نسل جوان و مستعد جامعه اسلامی باید افزایش یابد و نباید هر ساله شاهد کاهش جمعیت در کشور باشیم، خاطرنشان کرد: اتاق فکر دشمنان به این نتیجه رسیده است که ملت ایران اسلامی می توانند عالم را فتح کنند و باید با کاهش نسل جلوی این پیشرفت ها گرفته شود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که خیلی ها تصورشان این است که دین اسلام با مساله رابطه زن و مرد برخوردی انفعالی دارد و این در حالی است که فرهنگ اسلامی این گونه نیست، بیان داشت: تصوری که در دین مسیحیت وجود دارد این است که اولین کاری که باید ترک کرد ازدواج است و این القا از سوی یهودیان حاصل شده است.

.

وی با بیان این که دین مبین اسلام تاکید بر مدیریت درست رابطه زن و مرد دارد، گفت: هر چیزی را که اسلام حرام کرده است برای این است تا قوای روحی برای لذت بردن از زندگی افزایش یابد.

.

حجت الاسلام پناهیان با تأکید بر این که پدر و مادر و آموزش و پرورش اگر نتواند نسل جوان را متوجه مسأله رابطه زن و مرد نماید آنان با مشکل روبه رو خواهند شد، گفت: نخستین عامل برای افزایش سن ازدواج در جوانان نظام آموزش و پرورش است که باید اصلاح شود.

وی با اشاره به این که خوابگاه های متأهلی دانشجویی باید در دانشگاه های کشور گسترش یابد، خاطرنشان کرد: ساختارها باید در نظام آموزشی متحول شود و بر مبنای عقل و علم کارها صورت گیرد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که خداوند منان در قرآن فرمود که ازدواج روزی را زیاد می کند، بیان داشت: نداشتن روزی نمی تواند دلیلی بر ازدواج نکردن باشد که اگر چنین فکری در جوانان ما وجود داشته باشد کفر است.

حجت الاسلام پناهیان با تأکید بر این که فرهنگ خودخواهی مغایر ازدواج است که چنین مسأله ای سبب اضمحلال خانواده در جوامع غربی شده است، گفت: مقابله با خودخواهی با چشم پوشی از حرام و روی آوردن به امور حلال حاصل می شود.

.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان با بیان این که یکی از دلایل بالا بودن آمار طلاق افزایش سن ازدواج است، گفت: جوان باید ذهنیت های نادرست را از خود دور کند و با ازدواج زمینه رشد و تعالی خود را فراهم آورد

 

7 thoughts on “پناهیان :جامعه با مشکل کمبود جمعیت روبه رو است”
  1. ضمن احترام به آقای پناهیان،
    اینکه در اسلام به ازدواج سفارش بسیار شده، درست؛
    اینکه روزی بدست بابرکت دادار تواناست، درست؛
    اینکه جوانان باید زودتر ازدواج کنند، درست؛
    اما؛
    وقتی یک جوان با اقتصاد و تورم _به معنای واقعی کلمه_ مواجه می شود، وقتی نمی تواند یک چاردیواری ساده و بی دردسر برای خانواده اش تهیه کند، وقتی در تهیه قوت روزانه هم با مشکل مواجه است، در چنین فضایی نمی توان جوان امروز را توبیخ کرد که چرا سن و سالت از 30 گذشته و هنوز ازدواج نکرده ای!
    باید مسؤولانی که نبض اقتصاد و معیشت جامعه را در دست دارند، مورد سؤال قرار داد که چرا جوان سرشار از انرژی و کار و تلاش امروز را در مقابل یک فضای سخت و مشکل قرار می دهی!
    رهبری بارها گفتند از مسؤولان بخواهید پاسخ گو باشند اما ما اصل مساله را پاک می کنیم و به دنبال پرسش از فرع مساله می گردیم!
    مطمئنا اگر مسؤولین اقتصادی کشور، با درایت و کفایت لازم به وظیفه شان عمل کنند و فضای معیشتی مملکت را سامانی دوباره بخشند، جوان ایرانی که طبعی سالم و پاک و نجیب دارد و با شرافت ایرانی و تربیت دینی رشد کرده، به طور طبیعی و در سن مناسب به سوی ازدواج حرکت می کند.
    به امید پیشرفت روز افزون ایران عزیز و موفقیت تمام جوانان سربلند ایرانی!

    http://hadith.mihanblog.com/post/author/893298

  2. جمع کن عمووووو! یعنی این نشون میده چققققققققدر خوشن امثال این بابا

  3. واقعا که اظهارات این آقایون چندش آوره
    البته اونایی که این . رو منتشر می کنن هم مسوولن
    البته وقتی به کشورهایی مث آلمان و حتی همین ترکیه نگاه می کنیم، مشکل کمبود جمعیت ایران واقعی به نظر میاد. چه اینکه ترکیه با نیمی از مساحت ایران به اندازه ایران جمعیت دارد و آلمان با مساحتی برابر مساحت استان خراسان ایران، باز هم به اندازه ما جمعیت دارد.
    بماند که مدیریت ما با آلمان و حتی ترکیه میلیون ها سال فاصله دارد اما مساله اصلی ما کم شدن ازدواج و افزایش محسوس طلاق پیش از بچه دار شدن است؛ نه زاد و ولد!
    لطفا یکی که حرفش به گوش مبارک آقایان می رسد این را به آنها بگوید

  4. امیدوارم امثال پناهیان کمی واقع گرا شوند و به جای دست.ر دادن به مردم کمی از جنس مردم شوند واقعا وقتی از هر 4 ازدواج 1 طلاق هست و مردم برای ازدواج ومعیشت روزانه مشکل دارن این حرفها او نا اگاهی و بی سوادی ایشان است چون مردم ایران ذاتا بچه دوست اند اگه امکان داشت حودشان می دانستند

  5. درود بر استاد پناهیان
    نظرات شرم آوری پای این خبر دیده می شه

    معلوم نیست رویکرد مدیران سایت چگونه است

  6. سلام استادپناهیان راست می می گویید اماتابه حال هیچ کدام ازصبحتهای اوعملی نشده است وجوانان ازشعار زدگی بدشان می ایند به امید عملی شدن تمام دیدگاههای ایشان درجامعه ویاحداقل بخشی ازانها

  7. دوستان یه جوری صحبت میکنید که انگار مسئله ی کمبود جمعیت رو فقط آقای پناهیان مطرح کرده. چرا نمیخواین واقع گرا باشین آقای پناهیان درست میگن. جمعیت مون داره به وضعیت بغرنجی میرسه که اگه به زودی زود کنترل نشه تا چند دهه ی آینده نزدیک به ۷۰٪ جمعیت پیر میشن و ۳۰٪ جوان هم به جای صرف کردن بیشتر نیروی خودشون در جهت رشد کشور مجبورن تمام نیروی خودشون رو هزینه ی نگهداری از جمعیت پیر کنن و این برای یه کشور یعنی فاجعه ی نیروی انسانی. همه مراجع ذیربط باید یه کاری بکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *