هراز نیوز :روز گذشته، علیرضا قربانی و علی قمصری در خانه دانش و هنر باربد آمل با جمعی از اهالی هنر دیدار کرد.در این دیدار مباحث مختلفی مطرح شد.یکی از حاضران، سوالی مطرح کرد که پاسخ علیرضا قربانی، جالب و قابل تامل بود.ایشان پرسید:چرا فضایی شده که خوانندگان سعی می کنند شبیه استاد محمدرضا شجریان بخوانند و این تقلید را تا جایی پیش می برند که حتی از تیکه های کلامی ایشان استفاده می کنند؟

 

علیرضا قربانی ضمن اذعان به جامعیت استاد شجریان در عرصه موسیقی قریب به این مضمون گفت:پس از انقلاب و تا دهه هفتاد فقط کار ایشان می توانست مجوز بگیرد.حتی آثار استاد بنان هم اجازه پخش نداشت! در چنین وضعیتی صدا و سیما هم فقط و فقط از آثار ایشان استفاده می کرد! در نتیجه، نسبت به آثار استاد، مخاطب ساخته شد و ایشان در این عرصه، بزرگ و دست نیافتنی شدند.البته نه آنکه، استاد در عرصه موسیقی بزرگ نیست.ایشان در عرصه موسیقی بسیار جامع هستند. بنان هم جامع بود.دیگرانی هم بودند.اما فقط کار ایشان پخش می شد.

 

خیلی جالب است! شبیه به این مضمون را محمدرضا لطفی چند ماه پیش گفت.احتمالا در گفت و گو با هفته نامه آسمان.اهالی رسانه چپ بر محمدرضا لطفی شوریدند و نکردند که ادب را نگاه دارند و حرمت را حفظ کنند.فحاشی کردند.علت آن مشخص بود.شجریان گفت بود که من صدای آن خس و خاشاکم.خب رسانه چپ، حاضرند همه را پای شجریان قربانی کنند.شایدم یک روز نوبت قربانی باشد.همه اینها به کنار.مدیریت صدا و سیما چرا پیش بینی چنین روزی را نکرد؟

منبع :وبلاگ انسان کامل

2 thoughts on “آیا صدا و سیما برای آثار استادشجریان ، مخاطب ساخت؟”
  1. می خواهید بگید آقای قربانی عزیز اون وری هستند؟حاشا این وصله ها به این نازنین نمی چسبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *