هراز نیوز :آیت‌الله نورالله طبرسی  با تاکید بر اینکه ماه مبارک رمضان امسال نسبت به سال‌های قبل متفاوت و رنگ و بوی رمضانی داشت، تصریح کرد: اقدامات وِیژه‌ای که برای دوری از معصیت و گناه در مازندران شده است موجب رضایت همگان را فراهم و از کسانی که سواحل خزر را تا حدودی رمضانی کردند، قدردانی می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران در خطبه نماز عید سعید فطر که در مصلای امام خمینی ساری برگزار شد با بیان اینکه عید فطر نخستین روز در سال عبادی هر فرد مسلمان محسوب می‌شود، بیان داشت: شب قدر تعیین‌کننده سرنوشت هر انسان از سوی خداوند است و تمام مقدرات یک سال در شب‌های قدر رقم می‌خورد و هر انسان در سال شرعی و دینی باید مراقب اعمال خود برای تعیین سرنوشت سال بعد خود باشد.
وی با اشاره به اینکه در اسلام اعیاد زیادی داریم و دو عید برای همه مسلمانان بااهمیت‌تر است، خاطرنشان كرد: عید سعید فطر و قربان در اسلام مورد تاکید خداوند و ائمه اطهار قرار گرفت و عید فطر به لحاظ دورشدن از گناه و رهایی از قید و بندهای دنیایی است و عید قربان نیز ذبح کردن و کشتن هوای نفس و منیت است.
طبرسی ادامه داد: قربانی کردن موجب می‌شود لباس کبر و غرور از تن خارج و جامه تقوی بر پیکر روحی انسان قالب شود.
 با بیان اینکه ماه مبارک رمضان نقش هدایت‌گری را در دین اسلام برای مسلمانان اجرا می‌کند، اظهار داشت: هر انسان وارسته‌ای در پایان ماه مبارک رمضان با بازنگری بر اعمال خود روش زندگی را به سمت و سوی خدایی سوق دهد تا خروجی ماه مبارک رمضان فکری برای ابدیت باشد.
 
خطیب جمعه ساری درباره شکوه نماز عید فطر گفت: خروجی صیام در ماه مبارک رمضان دوری از هوای نفس است و تقوی و فضیلت خدمت به خلق خدا بر شکوه نماز عید فطر می‌افزاید تا آنچه مایه سقوط و خارج شدن از لباس تقوی است نجات یابیم.
وی با تاکید بر اینکه ماه مبارک رمضان امسال نسبت به سال‌های قبل متفاوت و رنگ و بوی رمضانی داشت، تصریح کرد: اقدامات وِیژه‌ای که برای دوری از معصیت و گناه در مازندران شده است موجب رضایت همگان را فراهم و از کسانی که سواحل خزر را تا حدودی رمضانی کردند، قدردانی می‌کنیم.
طبرسی عید فطر امسال مسلمانان را دارای استثناهای ویژه‌ای دانست و اذعان داشت: سرنگونی چهار دیکتاتور در منطقه کشورهای اسلامی موجب شد تا همدلی مسلمانان نگذارند تا انقلاب از سوی غربی‌ها مصادره شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *