رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از اعطای 20 تا 50 درصد وام شهریه به دانشجویان کارشناسی ارشد تا 4 ماه آینده خبر داد.

فرهاد دانشجو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا با اشاره به اعطای وام 10 میلیون تومانی به دانشجویان دکتری گفت: مقرر است از این پس به دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی حدود 50 درصد و برای برخی از دانشجویان بیشتر از 50 درصد(یعنی 5 میلیون تومان در هر سال) و 2 تا 5 میلیون تومان یعنی 10 میلیون تومان به آنها وام شهریه اعطا شود.

وی ادامه داد: به دانشجوی دکترایی که امسال تحصیل خود را تمام کند 5 میلیون تومان وام شهریه و به دانشجویی که 2 سال مانده که درس خود را تمام کند 10 میلیون تومان وام تعلق می‌گیرد بنابراین ما پول 2 سال را یکجا به دانشجو می‌دهیم و دانشجو می‌تواند این پول را در بانک سپرده گذاری کرده و بانک نیز سود 10 یا 15 درصدی به وی می‌دهد و این می‌شود تخفیفی که می‌خواستیم به دانشجو بدهیم.

دانشجو گفت: دانشجوی دکتری شأنی دارد که ما با این اقدام به دانشجوی دکتری می‌گوییم که ما شأن شما را درک می‌کنیم و می‌خواهیم امکانی را فراهم کنیم که بتوانید با آن کار کنید بنابراین بخشی از کاری که ما می‌خواستیم در خصوص وام شهریه دانشجویان دکتری در فاصله زمانی انتهای سال دوم و ابتدای سال سوم انجام دهیم امسال برای کل دانشجویان دکتری انجام دادیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: برای دانشجویان کاردانی 20 درصد تخفیف براساس میزان فاصله معدل آنها از 17، برای دانشجویان کارشناسی ناپیوسته 20 درصد تخفیف و برای دانشجویان دکتری 50 درصد کل شهریه(10 میلیون تومان)وام قرض الحسنه بدون سوداعطا می‌شود.

دانشجو از مذاکره در خصوص اعطای وام شهریه برای دانشجویان کارشناسی ارشد خبر داد و تأکید کرد: برای دانشجویان کارشناسی ارشد با مذاکراتی که انجام شده است امیدواریم در طول 3 تا 4 ماه آینده بتوانیم کل دانشجویان را زیر پوشش وام شهریه ببریم تا آنها نیز بین 20 تا 50 درصد شهریه خود را وام قرض‌الحسنه بگیرند.

وی با اشاره به جمعیت دانشجویان کارشناسی دانشگاه آزاد ادامه داد: همچنین برای دانشجویان کارشناسی نیز در فکر هستیم تا برای شهریه آنها نیز کاری انجام دهیم اما به دلیل اینکه دانشجویان کارشناسی بیش از یک میلیون جمعیت دارند و زیاد هستند اقدامات ما زمان می‌برد اما در حال انجام کار ویژه‌ای برای آنها نیز هستیم.

دانشجو خاطرنشان کرد: بنده و مسئولان دانشگاه آزاد توانستیم 2 سال زودتر از اینکه به نقطه اتمام قول خود در خصوص کاهش شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد برسیم برای دانشجویان کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و دکتری قول خود را عملی کنیم در صورتیکه باید 2 سال دیگر این قول‌ها عملی می‌شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *