بدون تردید پیروزی ورزشکاران ایرانی در عرصه بین المللی برای همه ما شیرین و لذت بخش است.برخی از ماها، آنقدر در لذت پیروزی ایرانیان فرو می رویم که گویی شخص ِ خودمان طرف میدان و آوردگاه بوده که البته چنین هم هست!  چون دیگر صرف یک پیروزی مطرح نیست.یک ورزشکار در میدان ورزش و یک دانشمند در عرصه علم، غیر از پیروزی یک اعتبار محسوس و قابل استفاده ای هم برای کشور می سازد و این در جای خود چیزی کمی نیست.

 

علاوه بر اعتبار جهانی که یک نگاه کلی ست،آن ورزشکار یا دانشمند در وهله دوم برای استان خود و در ساحت سوم، برای شهر خود اعتبار دست و پا می کند و در قامت این اعتبار، خیلی چیزها می تواند اتفاق بیافتد.پیروزی قاسم رضایی و بهداد سلیمی صحنه زیبایی را شب قدر برای ما ترسیم کرد و همه ما خوشحال از آن اتفاق مبارک شدیم.

 

آملی ها -برای پیروزی قاسم رضایی- به خیابان هراز آمدند و با ترافیک ماشین و بوق زدن های مکرر و ممتد،خوشحالی خود را نشان دادند.تا اینجا اتفاق خاصی رخ نداد و این موج ِ شادمانی، امر چندان عجیبی نبود.رفته رفته اما خوشحالی آملی ها رنگ دیگر گرفت و پای ترانه و رقص به میان آمد.بی شک انتظار می رفت آملی ها حرمت شب قدر را نگه می داشتند و ترجیحا در شب قدر، هوای رقص به سرشان نمی زد.کاش دوستان و برخی آملی های عزیز در اظهار شادمانی و خوشحالی اندکی به اقتضائات این شب اهتمام می داشتند و ملاحظه می کردند.

 

کاش به ترافیک ماشین و موتور و بوق زدن ها اکتفا می شد.اما متاسفانه نه حتا چنین نشد، بلکه دامنه رقص و ترانه وسعت بیشتری به خود گرفت و هرلحظه جوانان بیشتری به آن مبادرت می کردند.بودن البته افراد زیادی که در پچ پچ  های خیابانی به یکدیگر نگاه می کردند و با سکوت حرف می زنند.کاش دوستان،لختی بین عزاداری و شادی توازن برقرار می کردند تا نه حرمت این شبها را بشکنند و نه افتخار آمل، بدون تشویق بماند.

  

افزونه:

این مطلب را در ساعت دو صبح نوشتم.در اولین فرصتی که از پس حضور در خیابان، به خانه آمدم.در سر کوچه وقتی جنس شادی دوستان را نگاه کردم، با خود عهد کردم چند خطی هم شده این اتفاق ناگوار را قلمی کنم.

بردیا گیلانی

18 thoughts on “شب ِ بی قدر! (در حاشیه پیروزی قاسم رضایی)”
  1. از قدیم با… را میشناسم دنبال حاشیه واسه مطرح شدن است حتی اگه لازم باشد خانواده خود را هم دور می زند با مدرک دیپلم و بون مطالعه طوری برخورد میکند که دنشمند است یه کم به کاکنت هاش دقت کنید جز تهمت وافترا چیزی واسه گفتن ندارد

  2. اامثال…. 10 ترم دانشگاه بودن اخرش هم اخراج شدند ادمهایی با این ای کیو وسواد چطور به مردم توهین می کنند

  3. که چی الان شما گفتید الانه بلانه یعنی شما مسلمونید ما کافر؟ گند کشیدین کشورو ولتون کردن هر چیزی می خواین می گین ما بهشت نمی خوایم عجبا…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *