تجلیل از خبرنگاران شهرستان آمل در روز خبرنگار، روی دیگری از تجلیل از خبرنگاران را نشان داد.

به گزارش هراز به نقل از  فارس از آمل، از سال گذشته که بنای تجلیل از پیشکسوتان و خبرنگاران شهرستان آمل گذاشته شده بود انتظار می‌رفت رسم خوبی برای این روز پایه‌گذاری شده باشد.

در سال گذشته تجلیل از خبرنگاران در شبی به یادماندنی برگزار شده بود و امسال اگرچه تلاش شد مراسمی مانند سال گذشته برگزار شود ولی این‌گونه نشد.

از زمانی برگزاری مراسم اعلام شده بود تجلیل با طعم تبعیض کام خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای این شهرستان را تلخ کرد.

به بهانه این مراسم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل در صدد راه‌اندازی شعبه خانه مطبوعات مازندران در آمل بود که با مخالفت خبرنگاران این شهرستان مواجه شد.

انتصابی بودن نماینده خانه مطبوعات آمل که رئیس اداره ارشاد آمل و رئیس خانه مطبوعات مازندران از آن به عنوان رابطی یک ماهه نام بردند در حالی صورت گرفت که حکم نماینده این خانه امروز به وی تقدیم شد.

در زمان اعطای این حکم، قریب به نیمی از فعالان رسانه‌ای شهرستان آمل به نشانه اعتراض و موافق نبودن با انتصابی که از وابستگی بی‌چون و چرای این شعبه به اداره ارشاد خبر می‌دهد در بیرون از سالن حضور داشتند.

همچنین کسانی که به عنوان نماینده خبرنگاران برای سخنرانی در این مراسم انتخاب شده بودند به دلیل رفتار گزینشی برگزارکنندگان آن، نتوانستند دغدغه‌ها و مشکلات خبرنگاران شهرستان را بیان کنند.

به دلیل فرمایشی و کنترل شده بودن سخنان این سخنرانان، روز خبرنگار بدون بیان دغدغه فعالان رسانه‌ای این شهرستان صورت گرفت.

نادیده گرفتن جایگاه خبرنگاران زن در این شهرستان که نیمی بیشتر از جمعیت خبرنگاران آملی را تشکیل می‌دهد نیز از دیگر گلایه‌های فعالان رسانه‌ای آمل بود که در راه‌اندازی شعبه خانه مطبوعات و نیز خبرنگاران سخنران رعایت نشده بود.

همچنین در این مراسم که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و رئیس خانه مطبوعات استان نیز حضور داشتند، تعدادی از پیشکسوتانی که قرار بود تجلیل شوند به دلیل اعتراض به قرار گرفتن افرادی غیرپیشکسوت و رعایت نکردن حرمت بزرگان این عرصه، سالن مراسم را ترک کردند و حاضر به دریافت لوح و هدایای خود نشدند.

در این مراسم از 32 خبرنگار شهرستان آمل شامل پنج خبرنگار برتر تجلیل شد که خبرنگاران فارس در این شهرستان در زمره این خبرنگاران برتر بودند.

همچنین قرار بود از 10 خبرنگار پیشکسوت آملی تجلیل شود که با اعتراض پیشکسوتان، از تنها سه خبرنگار فعال حاضر در عرصه خبر که به عنوان پیشکسوت در لیست قرار داشتند تجلیل شد.

One thought on “حاشیه نگاری فارس از مراسم روز خبرنگار در آمل”
  1. دورود خدا بر آنانی که به قلم و سوگندی که خدا در قر آن بدان خورده پا بندندکه جز به راست نگویند و به حقیت ننویسند و تطمیع مال و منال این و آن نشوندو از هیچ قدرت و قوتی نهراسندو برای افشای حقایق و و اصلاح امور و اعتلای جامعه سر از تن نشناسند و جان به پای قلم فدا کنند که “مدادالعلما افضل من الدما شهدا”آنان مجا هدینی هستند که در کوی وبرزن و در میادین نیرد و در جبهه ای حق و با طل با جانبازی و مصابت و دشخواری بسیار به مصاحبت این و آن می شتابند تاپرده از حقایق بر دارند و راز های نهان آشکار کنند و فداکاریها راهویدانمایند و سستی ها و اعو جاجات را بزدایند و جامعه را به اعتلا و اعتدال بر سانند به راستی آنان مبلغان واقعی آزادی و دمکراسی و مردم سالاری ند و به حقیقت دشمن جهل و فقر و رانت جویی و تزویر و ریا وتلبیس و خیانت اند دورد خدا بر شما که مشعل داران راستی و درستی ایید که از این رو این حر فه را بر گزیده اید که حرف دل باز کنید و پر ده از اجحافات بر دارید و به تظلمات پایان دهید که شما صدای هر محرومید در هر نا کجا آبادی و دشمن هر ظالم و فزون خواهی درهر عرصه ای شما عاشقان بیدار دلی هستید که نه مال شمارا مستحیل می کند و نه چاه شما را به استحاله می برد و نه منصبی برای شما نگاه میدارد تنها جایگاه شما عشق است و عرصه آن جانبازی شما تا عدالت و آزادی را هدیه انسانیت کنید دورد خدا بر شما دورد خدا برشما که:ای نسیم سحر آرامگه یار کجاست +++منزل آن مه عاشق گش عیار کجاست ***شب تار است و ره وادی ایمن در پیش ++آتش طور کجا مو عد دیدار کجا ++++آن کس است اهل بشارت که اشارت داند +++نکته ها هست بسی محرم اسرار کجاست***بر سر موی مرا با تو هزاران کار است++ما کجاییم و ملامتگر بیکار کجاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *