برخورد جدي پليس با تظاهر کنندگان به روزه خواري

هراز نیوز :سردار”عليرضا مسکني”فرمانده انتظامي استان مازندران طي سخناني با تبريک درپيش بودن ماه مبارک رمضان ازاين ماه به ماه خودسازي و پاکسازي قلب ها ياد کرد. وي با بيان اينکه بايد لحظه لحظه اين ماه را به خوبي درک کنيم،افزود:درحقيقت ماه رمضان يک کلاس درس است و بايد با حضور در فضاي معنوي اين ماه خود را بشناسيم ودرشب هاي قدر که آزمون اين ماه است تلاش کنيم تا در عيد سعيد فطر با اعلام نتايج خوشحال و سربلند باشيم.

سردار”مسکني”با اشاره به اينکه ماه رمضان تنها خودداري ازخوردن وآشاميدن نيست،تصريح کرد:در اين ماه دل ها،چشم ها،گوش ها،دست ها و همه اعضاء و جوارح انسان بايد از گناه دور باشد. وي گفت:ماه رمضان فرصت مناسبي است تا با حضور در مساجد و تکايا و شرکت در برنامه هاي متنوع فرهنگي و قرآني اين ماه بر علم خود بيفزايم واز فضاي معنوي اين ماه بهره مند شويم. فرمانده انتظامي استان مازندران با اشاره به برنامه هاي فرهنگي،قرآني ومعنوي عقيدتي سياسي استان در ايام ماه مبارک رمضان و شب هاي قدر بر حضور همه همکاران در اين برنامه ها تاکيد کرد. سردار”مسکني”اظهار داشت:علاوه بر استفاده معنوي از اين ماه بايد به وظيفه اجتماعي و سازماني خود نيز در اين ماه عمل کنيم.وي افزود:خدمت به مردم وظيفه اجتماعي و سازماني است که در اين ماه با وظيفه شرعي گره خورده است. “مسکني”اجر و پاداش خدمت به مردم در ماه مبارک رمضان را دو چندان دانست و افزود:بايدبا انجام فريضه الهي امر به معروف ونهي از منکر،تذکر وارشاد با هرگونه بي حرمتي دراين ماه برخوردشود. فرمانده انتظامي استان مازندران با اشاره به بر برخورد جدي پليس با هرگونه تظاهر به روزه خواري در ماه مبارک رمضان،عنوان داشت:با برنامه ريزي و اتخاذ تدابير لازم با هرگونه ناهنجاري هاي اجتماعي دراين ماه مقابله خواهيم کرد. سردار”مسکني”همچنين به نظارت و کنترل اماکن عمومي و واحد هاي صنفي که در امر خدمات دهي به مسافران و گردشگران فعاليت دارند،اشاره کرد و افزود:با توجه به ضوابط و مقررات با واحدهاي صنفي متخلف برابر قانون رفتار خواهد شد.

اعتراف سارق منزل به 12 فقره سرقت در”نور”

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس،در پي سرقت هاي اخير از منازل برخي شهروندان در شهرستان”نور”،موضوع دردستور کار ويژه ماموران پليس آگاهي شهرستان قرار گرفت. اين گزارش حاکي است،ماموران با انجام تحقيقات و اقدامات اطلاعاتي و رد زدني موفق شدند،فردي به نام”م-ش”28ساله از متهمان فراري را شناسائي کنند. ماموران در ادامه تحقيقات با شناسائي مخفيگاه اين متهم در اقدامي غافلگيرانه وي را دستگير و به مقر انتظامي منتقل کردند. متهم که از سارقان سابقه دار و تحت تعقيب مراجع قضائي بوده در تحقيقات وبازجوئي هاي فني پليس به 12 فقره سرقت منزل اعتراف کرد. گفتني است،متهم پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شد.

کشف 4 کيلو گرم حشيش از خودروئي در”بابل”

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس،در پي کسب خبري از منابع اطلاعاتي مبني بر ورودموادمخدر و توزيع آن در سطح شهرستان”بابل”،ازسوي دو متهم به مواد مخدربايک دستگاه خودروسواري از استان هاي همجوار موضوع در دستور کار ويژه ماموران پليس مبارزه با موادمخدرشهرستان قرار گرفت. اين گزارش حاکي است،ماموران پس از چند روز کار اطلاعاتي و انجام تحقيقات با رد زدني و تعقيب و مراقبت از اين افراد در عمليات ويژه پليسي خودروي متهمان را حين تردد در محور”قائم شهربابل”توقيف کردند. ماموران در ادامه تحقيقات بادستگيري دو متهم به مواد مخدربه نام هاي”س-ن”29 ساله و”س-ظ”28 ساله خودرو را مورد بازرسي قرار دادند. برپايه اين گزارش،4کيلوگرم حشيش را که بطرز ماهرانه اي درداخل خودرو جاسازي شده بود،کشف و ضبط کنند. گفتني است،متهمان پس ازتشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدندوخودرو آنان توقيف شد.

دستگيري 148سارق،اراذل واوباش و متهم به مواد مخدردر مازندران

سرهنگ”عطا ا… غلام نژاد”در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس با اعلام اين خبر افزود:در راستاي مقابله با ناهنحاري هاي اجتماعي و جرائم طرح هاي ارتقاء امنيت اجتماعي در سطح استان به مرحله اجرا درآمد. وي تصريح کرد:درهمين ارتباط طرح مقابله با اقلام ضدفرهنگي،تهيه وتوزيع کنندگان موادمخدر ومعتادان پرخطربه مرحله اجرا گذاشته شد. معاون عمليات فرماندهي انتظامي مازندران يادآور شد:دراين طرح ها با شناسائي نقاط آلوده وجرم خيز ماموران موفق شدند،148متهم به سرقت،موادمخدر و معتادان تابلو رابه همراه 3متهم به شرارت واراذل واوباش دستگير کنند. “غلام نژاد”همچنين ازکشف بيش از6کيلوگرم انواع مواد مخدردراين طرح ها خبر دادوافزود:332پاکت انواع سيگار قاچاق نيز کشف و ضبط و 376 دستگاه خودرو و موتورسيکلت متخلف نيزتوقيف شد. وي با هشدار به شهروندان و خانواده ها از عواقب سوء مصرف مواد مخدر،عنوان داشت:مراقب فرزندان خود باشيد تادر دام اين بلاي خانمانسوز گرفتار نشوند.

تحقيق و پژوهش نقش مهمي دربرقراري نظم و امنيت اجتماعي در جامعه دارد

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس،جلسه شوراي پژوهش دفتر تحقيقات کاربردي به رياست سرهنگ”روح الامين قاسمي”جانشين فرمانده انتظامي مازندران،سرهنگ”رحماني”رئيس دفترتحقيقات کاربردي و اساتيد دانشگاهي صبح امروز درستاد فرماندهي انتظامي استان برگزارشد. اين گزارش حاکي است،در اين نشست سرهنگ”قاسمي”در سخناني با اشاره به نقش تحقيق و پژوهش در راستاي پيشگيري از جرائم و برقراري نظم و امنيت اجتماعي در جامعه آنر ا به نوعي سرمايه گذاري در اين راستا دانست. وي بااشاره به اينکه تحقيق و پژوهش نقش مهمي در ارتقاء امنيت اجتماعي در جامعه دارد،افزود:باتوجه به تخصصي بودن ماموريت هاي نيروي انتظامي،پيچيدگي دستيابي به فناوري نوين،تحقيق و پژوهش در راستاي برقراري نظم وامنيت اجتماعي از ضروريات است. برپايه اين گزارش،در ادامه اين نشست 11طرح تحقيقاتي ، پايان نامه و طرح صنعتي در جلسه مطرح شد . طرح هاي پژوهشي شناخت شناسي پيامدهاي اجتماعي و فرهنگي ناشي از حضور مسافران در شهرهاي ساحلي استان، طرح صنعتي تجزيه و تحليل جغرافيايي کانون هاي جرم خيز شهري ،بررسي نقش امنيت در توسعه پايدار شهري از جمله طرح هاي مورد بحث در اين نشست بود. گفتني است،در اين نشست کارشناسان و اساتيد دانشگاه ها طرح هاي ارائه شده را بررسي کردند.

دستگيري سارقان خودرو در”چالوس”

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس،ماموران انتظامي کلانتري12شهرستان”چالوس”،درپي دريافت گزارشي از مرکز فوريت هاي پليسي 110 مبني برسرقت يک دستگاه خودرو سواري پرايد در سطح حوزه استحفاظي سريعاً به محل حادثه عزيمت کردند. اين گزارش حاکي است،ماموران با حضور در محل وقوع جرم و بررسي موضوع اقدامات اوليه را براي شناسائي و دستگيري سارق يا سارقان و کشف خودروي سرقتي آغاز کردند.ماموران در ادامه تحقيقات با اجراي طرح هاي انتظامي و تقويت گشت هاي انتظامي موفق شدند،خودرو را حين تردد در سطح شهر شناسائي کنند. برپايه اين گزارش،ماموران باشناسائي اين خودرو و تعقيب ومراقبت ازآن در اقدامي غافلگيرانه خودرو را متوقف و متهمان به سرقت را دستگيرکردند. گفتني است،متهمان در تحقيقات وبازجوئي هاي فني پليس به بزه انتسابي اعتراف،خودرو توقيف و متهمان پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدند.

عامل فروش موادمخدرشيشه در”بابلسر”روانه زندان شد

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس،درپي کسب خبري ازمنابع اطلاعاتي مبني برفعاليت فردي به نام”م-ح”24 ساله در امر تهيه وتوزيع مواد مخدر صنعتي،موضوع دردستور کار ماموران انتظامي شهرستان قرار گرفت. اين گزارش حاکي است،ماموران بادريافت اين گزارش اقدامات اطلاعاتي و عملياتي را براي شناسائي و دستگيري متهم به موادمخدر آغاز کردند. ماموران پس از چند روز کار اطلاعاتي متهم را شناسائي و در اقدامي غافلگيرانه وي را حين حمل موادمخدر در يکي از خيابان هاي شهر دستگير کردند. برپايه اين گزارش،در بازرسي ازاين متهم بيش از 725 گرم موادمخدرشيشه کشف و ضبط شد. گفتني است،متهم پس از تشکيل پرونده به همراه موادمکشوفه براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شد.

سارقان کيف قاپ باهفت فقره سرقت در”قائم شهر”دستگير شدند

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس،درپي اعلام مرکز فوريت هاي پليسي110 فرماندهي انتظامي شهرستان”قائم شهر”مبني بروقوع يک فقره سرقت و کيف قاپي در يکي ازخيابان هاي شهر،ماموران انتظامي کلانتري11سريعاً به محل حادثه عزيمت کردند. اين گزارش حاکي است،ماموران با حضور در صحنه جرم و بررسي هاي اوليه دريافتند،زني 45 ساله حين عبور از خيابان توسط دو نفر راکب موتورسيکلت مورد دستبرد قرار گرفته است. ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي وتحقيقات از مالباخته موفق شدند،يکي ازسارقان به نام”س-ح”24 ساله را شناسائي کنند. برپايه اين گزارش،ماموران باشناسائي مخفيگاه اين متهم وي رادراقدامي غافلگيرانه دستگير کردند. متهم در تحقيقات وبازجوئي هاي فني پليس به بزه انتسابي با همدستي فردي ديگر به نام”ب-ص”18 ساله اعتراف کرد. ماموران در ادامه تحقيقات با دستگيري همدست متهم با بازجوئي از اين فرد 7 فقره سرقت و کيف قاپي ديگر را به همراه تعدادي کيف دوشي،چندين دستگاه گوشي تلفن همراه و 250 هزار تومان وجه نقدمسروقه را از متهم کشف و ضبط کردند. گفتني است،متهمان پس ازتشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدند.

کشف سه کيلو حشيش درشهرستان”بابلسر”

سرهنگ”طبري”درگفتگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس با اعلام اين خبر افزود:در راستاي مقابله جدي با تهيه وتوزيع کنندگان مواد مخدر موضوع در دستور کار ويژه ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر اين فرماندهي قرار گرفت. وي تصريح کرد:ماموران در همين ارتباط اقدامات اطلاعاتي و پليسي را براي شناسائي و دستگيري متهمان به تهيه وتوزيع مواد مخدر و جمع آوري معتادان تابلو و پر خطر در دستور کار خود قرار دادند. فرمانده انتظامي شهرستان”بابلسر”خاطر نشان کرد:ماموران با استفاده از منابع اطلاعاتي وشگرد هاي خاص پليسي فردي به نام”ج-گ”38 ساله که در امر تهيه وتوزيع مواد مخدر فعاليت داشته شناسائي کردند. “طبري”خاطر نشان کرد:ماموران در ادامه تحقيقات با تعقيب و مراقبت از اين فرد و انجام اقدامات اطلاعاتي متهم به مواد مخدر را حين حمل مواد دستگير کردند. اين مقام انتظامي ياد آور شد:در بازرسي از اين فرد سه کيلو گرم حشيش دربسته هاي آماده فروش با مارک سرآشپز کشف و ضبط شد. فرمانده انتظامي شهرستان”بابلسر”از اعتياد بعنوان بلاي قرن ياد کرد و افزود:اعتياد يک نابساماني اجتماعي است،زيرا ويرانگري هاي حاصل از آن زمينه ساز سقوط بسياري از ارزش ها و هنجار هاي فرهنگي و اخلاقي مي گردد و سلامت جامعه را به خطر مي اندازد. وي به خانواده ها هشدار داد:مراقب فرزندان خود باشند تادر دام اين بلاي خانمانسوز گرفتار نشوند. سرهنگ”طبري”در خاتمه از تشکيل پرونده براي اين متهم و معرفي وي به مرجع قضائي براي سيرمراحل قانوني خبر داد.

پليس شش نفر اراذل و اوباش را در”چالوس” دستگير کرد

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس،ماموران پليس اطلاعات و امنيت عمومي فرماندهي انتظامي شهرستان”چالوس”،در پي دريافت گزارشي مبني بر اخلال در نظم و امنيت عمومي و ايجاد درگيري و مزاحمت براي شهروندان از سوي چندنفراراذل و اوباش،موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. اين گزارش حاکي است،ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي وتحقيقات پليسي موفق شدند،متهمان را شناسائي کنند. ماموران در ادامه تحقيقات با شناسائي مخفيگاه متهمان به نام هاي “الف-ه،س- ح، م- ش،م- ر و الف – ن”با تشکيل تيم هاي ويژه عملياتي و هماهنگي با مرجع قضائي در اقدامي غافلگيرانه همه متهمان را دستگير کردند. برپايه اين گزارش،ماموران در بازرسي از مخفيگاه اين افراد،مقاديري مواد مخدر صنعتي به همراه 4 دستگاه موتور سيکلت فاقد مدارک شناسائي و يک دستگاه موتور سيکلت مسروقه را کشف و ضبط کردند.گفتني است،متهمان پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدند.

اختلافات مالي انگيزه قتل ناپدري در”بهشهر” بود

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس،در پي اعلام مرکز فوريت هاي پليسي 110 شهرستان”بهشهر”مبني بر وقوع آتش سوزي عمدي يک دستگاه خودرو ومصدوميت شديد مردي در منزلش در 5 تيرماه سال جاري،ماموران سريعاً به محل حادثه عزيمت کردند. اين گزارش حاکي است،ماموران با حضور در محل حادثه و بررسي هاي اوليه موضوع دريافتند،فردي يا افرادي با ورود به اين واحد مسکوني پس از آتش زدن خودروي پارک شده در حياط منزل به سراغ صاحب منزل رفته و با ريختن بنزين روي نامبرده وي را نيز به آتش کشيده وبشدت مصدوم کرده و از محل متواري شدند. باتوجه به گذشت سه هفته ازوقوع اين حادثه و قتل اين مرد بعلت شدت جراحات وارده پرونده در مسير جديد قرار گرفت. سرهنگ”نورا… ملکي”فرمانده انتظامي شهرستان”بهشهر”درتشريح جزئيات اين جنايت هولناک و دستگيري قاتل به خبرنگار ما گفت:با وقوع اين جنايت موضوع در دستور کار ويژه کارآگاهان و کارشناسان پليس آگاهي اين فرماندهي قرار گرفت. وي تصريح کرد:کارشناسان پليس با حضور در صحنه جنايت با بررسي صحنه جرم و انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات محلي موفق شدند،در کمتر از 5 ساعت 3 نفر مظنون به قتل را شناسائي کنند. فرمانده انتظامي شهرستان”بهشهر”خاطر نشان کرد:باهماهنگي مرجع قضائي متهمان دستگير و درتحقيقات وبازجوئي هاي فني پليس به بزه انتسابي با همکاري فردي به نام”س- ع”فرزند خوانده مقتول اعتراف کردند. “ملکي”ادامه داد:با شناسائي مخفيگاه متهم اصلي به قتل در يکي ازشهرستان هاي همجوار اين فرد با هماهنگي مرجع قضائي در مخفيگاهش شناسائي و در اقدامي غافلگيرانه دستگير شد. وي افزود:متهم در تحقيقات و بازجوئي هاي فني پليس ابتداء منکر واقعيت شد اما با توجه به شواهد و قرائن موجود لب به اعتراف گشود واظهار داشت:بعلت اختلاف مالي با ناپدري اش ابتداء به منظور ايجاد رعب و وحشت با 3 نفر از دوستانش وارد منزلش شده و خودروي مقتول را آتش زديم. قاتل ادامه داد:با توجه به ايجاد سر و صدا و شناسايي ما از سوي مقتول او را نيز به قتل رساندم. سرهنگ”ملکي”در خاتمه با بيان اينکه با توجه به اعترافات عوامل اين حادثه دلخراش متهمان پس از تشريح صحنه قتل باتشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدند.

افتتاح مجتمع 36 واحدي مسکن نيروي انتظامي درمازندران

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس،با پايان پروژه مسکوني مجتمع 36 واحدي موسسه صندوق تعاون و سرمايه گذاري مسکن نيروي انتظامي درشهرستان”بابل”استان مازندران،آيين افتتاح و واگذاري اين واحدها با حضور فرماندهان و مسئولان انتظامي استان و شهرستان برگزار شد. اين گزارش حاکي است،درمراسم افتتاح اين مجتمع مسکوني،سرهنگ”قاسمي”جانشين فرمانده انتظامي استان،سرهنگ”رياحي”معاون هماهنگ کننده،سرهنگ”سليم بهرامي”معاون نيروي انساني،سرهنگ”مظلومي”مدير موسسه مسکن ناجا در استان،سرهنگ”عرب تبار”مسئول بيمه ناجي،حجت الاسلام “اسدي”رئيس عقيدتي سياسي بابل،سرهنگ”اسماعيل زاده”جانشين فرمانده انتظامي بابل و مسئولان اين پروژه حضور داشتند. برپايه اين گزارش،پس از ارائه گزارشي از روند اجراي اين پروژه،سرهنگ”قاسمي”ضمن تبريک به دست اندرکاران اين پروژه ساختماني وکارکناني که صاحب خانه شده اند،افزود:گام هاي موثري در چند سال اخير در نيروي انتظامي درراستاي ارتقاء معيشت کارکنان برداشته شده است. وي ابرازاميدواري کرد:با اجراي اين طرح ها واجراي پروژه هاي ساختماني جديد در ديگر شهرستان هاي استان کارکنان دغدغه مسکن نخواهند داشت. بر پايه اين گزارش درپايان اين مراسم مجتمع 36 واحدي”اميرکلا”با دستان سرهنگ”قاسمي”جانشين فرمانده انتظامي استان مازندران افتتاح و 24 واحد از اين مجتمع به کارکنان واجدالشرايط واگذارشد. گفتني است،پروژه 48 واحدي شهرستان نور طي مراسمي با حضور متقاضيان و مسئولين انتظامي از سوي موسسه مسکن فرماندهي انتظامي مازندران همزمان واگذارشد .

توقيف خودوري حامل مواد مخدر حشيش در”نور”

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس،ماموران انتظامي کلانتري13 ايزدشهرشهرستان”نور”درپي کسب خبري مبني بر خريدو فروش مواد مخدر از سوي فردي به نام”ح-ب”درسطح حوزه استحفاظي، موضوع را مورد بررسي قرار دادند. اين گزارش حاکي است،ماموران پس از چند روز کار اطلاعاتي و تحقيقات گسترده پليسي با شناسائي اين فرد و نحوه فعاليت وي دريافتند،متهم به مواد مخدر با استفاده از يک دستگاه خودرو اقدام به ورود مواد مخدر مي نمايد. ماموران با هماهنگي مرجع قضائي در اقدامي غافلگيرانه و عمليات موفق پليسي خودروي مورد نظر دريکي از محورهاي مواصلاتي اين شهرستان متوقف کردند. برپايه اين گزارش،ماموران دربازرسي از قسمت جلوي خودرو موفق شدند،3 کيلو گرم مواد مخدر از نوع حشيش را که بطرز ماهرانه اي دراين خودرو جاسازي شده بود،کشف و ضبط کنند. گفتني است،متهم پس ازتشکيل پرونده به همراه مواد مکشوفه تحويل مرجع قضائي شد.

 

نشست هم انديشي پليس با سازمان هاي مردم نهاد مازندران: نقش سازمان هاي مردم نهاد در توسعه و تعميق فرهنگ عفاف و حجاب درجامعه

 

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس،اين نشست که با حضور حجت الاسلام”اکبرزاده” رئيس اداره مطالعات و برآورد اجتماعي،سرهنگ”رحماني”رئيس دفترتحقيقات کاربردي استان،”حسن اصغريان رستمي”معاون مديرکل امور اجتماعي استانداري و جمعي از کارشناسان اجتماعي و مسئولان سازمان هاي مردم نهاد درمحل سالن جلسات معاونت اجتماعي برگزارشد. اين گزارش حاکي است،درابتداء اين نشست حجت الاسلام” اکبرزاده”با تبريک در پيش بودن ايام ماه مبارک رمضان و خيرمقدم به حاضرين به تشريح اهداف برگزاري اين نشست پرداخت. وي بابيان اينکه حجاب و عفاف نقش مهمي در ارتقاء سلامت اجتماعي جامعه دارد بر ارائه نقطه نظرات و پيشنهادات در جهت تعميق اين فرهنگ در جامعه در حوزه سازمان هاي مردم نهاد تاکيد کرد. برپايه اين گزارش،درادامه اين نشست “اصغريان”معاون مديرکل امور اجتماعي استانداري مازندران با تقديروتشکر از برگزاري اين نشست و حضور مسئولان سازمان هاي مردم نهاد استان عنوان داشت:نيروي انتظامي در حوزه عفاف و حجاب 21 ماموريت مهم دارد که تاکنون توانسته است به خوبي دراين حوزه عمل کند. وي با اشاره به اينکه هر يک ازدستگاه هاي اجرايي وظايف مشخصي در حوزه عفاف وحجاب دارند،افزود:دستگاه هاي متولي امر فرهنگي بايد تلاش بيشتري در اين بخش داشته باشند. معاون مديرکل امور اجتماعي استانداري مازندران باتاکيدبرهم افزايي بين دستگاه هاي اجرايي عنوان داشت:در بحث عفاف و حجاب بايد اقدامات پژوهشي را در دستور کار قرار دهيم. اين گزارش مي افزايد:درادامه اين نشست سرهنگ”رحماني”رئيس دفتر تحقيقات کاربردي استان مازندران در سخناني با تبريک فرارسيدن ماه مبارک رمضان بر حل ريشه اي معضل بدپوششي و مسئله حجاب تاکيد کرد. وي بابيان اينکه درامر عفاف و حجاب بايد ازخانواده ها شروع کرد،افزود:خانواده ها نقش تعيين کننده اي در فرهنگ سازي جامعه دارند. خانم”ملک آستانه”مديرکانون رحمت استان و ازسازمان هاي مردم نهاد دراين نشست يک از موضوعات مهم در حوزه عفاف وحجاب را امر به معروف و نهي از منکر عنوان داشت وافزود:در انجام فريضه الهي امر به معروف بايد در کنار نيروي ودستگاه قضائي عمل کنيم. وي افزود:نبايد در حوزه عفاف و حجاب مقطعي و صرفاً با زنان بدپوشش عمل کردبلکه بايد در همه مراکز عمومي وخصوصي و براي همه افراد جامعه باشد. درادامه اين نشست،خانم”قنبرزاده”کارشناس بازرسي امور اجتماعي استانداري مازندران نيز به تشريح وظايف سازمان هاي مردم نهاد در راستاي توسعه و تعميق فرهنگ عفاف و حجاب پرداخت. وي طراحي شيوه هاي کارآمد براي گسترش فرهنگ عفاف وحجاب در حوزه هاي مرتبط با جوانان،حمايت از سازمان ها وانجمن هاي غير دولتي ،برگزاري ميزگرد هاي علمي در اين حوزه بين سازمان هاي مردم نهاد،تبليغ و تربيت مردم بطوريکه حس زيبايي شناسي آنان در مقياس ديني شکل بگيرد را از جمله وظايف سازمانهاي مردم نهاد دراين حوزه برشمرد. گفتني است،در پايان اين نشست بر ارائه نقطه نظرات و پيشنهادات در حوزه هاي 6 گانه عفاف و حجاب از سوي سازمان هاي مردم نهاد تاکيد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *