هرازنیوز: شب قدر گسترده ترین سفره ی بخشایش و پر نعمت ترین خوان رحمت خداست در این شب رو به روی آیینه دل بنشینیم و چهره جان را با اشک توبه از غبار تن پاک کنیم و رخ در سحر آمرزش بشوییم.
شب های قدر، اوج پر گشودن در فضای نیایش و بندگی و نهایت شکوفایی رحمت الهی بر بندگان است. شب قدر ساعت پذیرایی از مهمانان بزم حضور است در شب قدر روبه آیینه ی محاسبه می نشینیم و چهره جان را بی غبار می بینیم و با باران اشک، دل را در سحر رحمت و مغفرت ، شست و شو می دهیم.
شب قدر ، گشودن سفره دل و ریختن اشک نیاز و فصل گریستن در آستان آفریدگار بخشاینده است. شب قدر ، شب احیای خویش با دم مسیحیایی دعاست شبی است که باید قدر خویش را بشناسی، تقدیر خویش را رقم بزنی و خویشتن جدید را با قلم توبه و جوهر اشک ترسیم کنیم.
شب قدر شبی است که خداوند آن را از میان شب ها برگزیده است چنان که از بین موجودات انسان، از جمع پیامبران حضرت محمد (ص) ، از میان مکاتب اسلام ، از بین خانه های روی زمین کعبه ، از جمع سنگ ها حجر الاسود، از میان کتاب های آسمانی قرآن ، از راه ها صراط مستقیم ، از سوره های قرآن یس ، از روزهای هفته جمعه و از ماه های سال رمضان را انتخاب کرده است.
شب قدر مهلتی است برای همه آنان که عمر خود را به بیراهه رفته اند تا لحظه ای به خود آیند و اندیشه کنند در این که چیستند ، کیستند ، از کجا آمده اند و به کجا می روند و تا فرصت باقی است به جبران گذشته ها بپردازند و با توبه از سقوط حتمی رهایی یابند و بار دیگر انسان فرصت می یابد شیرینی معرفت را بچشد و با تقویت درجات ایمان و یقین، در راه مسیر الهی و عروج به عالم بالا حرکت کند.
**دکتر حیدری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *