معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه توجه به معضلات اجتماعی و کاهش آسیب‌ها، کمتر از اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها نیست، تصریح کرد: نگرانی‌های اجتماعی و بحرانی در کشور به صورت یک دغدغه و معضل جدی مطرح است.
هادی ابراهیمی  با تاکید بر اینکه برنامه‌های ستاد تحول اجتماعی باید با رویکرد جوانان تعریف شود، گفت: بحث طلاق به دلیل بیکاری و مباحث اقتصادی نیست بلکه بررسی‌ها نشان داده این موضوع تاثیر کمی داشته و اغلب به مسائل فرهنگی مرتبط است.
این مسئول اشاره به افزایش فضای چشم و هم‌چشمی در استان افزایش یافته، تصریح کرد: کانون طلاق هم از همین نقطه آغاز می‌شود.
ابراهیمی خطاب به مدیران حاضر در این نشست یادآور شد: باید ستاد تحول اجتماعی متمرکز شوید.
وی با بیان اینکه باید بتوانیم برنامه‌هایی که دستگاه‌ها تعریف می‌کنند در قالب سامانه مشخص پیگیری کنیم، گفت: پایگاه اطلاع‌رسانی طرح تحول اجتماعی به‌زودی فعال می‌شود.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: فعالیت دستگاه‌ها در این سامانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.
این مسئول با ابراز ناخرسندی از فعالیت نامطلوب برخی از کمیته‌های ستاد تحول اجتماعی، یادآور شد: ماه‌ها از ابلاغ این طرح گذشته اما برخی هنوز در جریان نیستند که نشان می‌دهد یا کار را جدی نگرفته‌اند و یا برای مدیر دستگاه اهمیت کار ملموس نیست.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران ادامه داد: هر روز گزارش‌های نگران‌کننده‌ای از آسیب‌های اجتماعی داریم و به این دلیل است که دستگاه‌های اجرایی وقت نمی‌گذارند.
وی با اشاره به اینکه موارد این چنینی موجب نوشتن نقد از سوی صاحب‌نظران می‌شود، افزود: اما مدیر دستگاه نقد شوند، در مقام دفاع برمی‌آید که حتی آمار دو ماه قبل را هم ندارد و مصوبه‌ای که شهریورماه سال گذشته ابلاغ شده هنوز اقدام قابل توجهی توسط اغلب کمیته‌ها صورت نگرفته است.
ابراهیمی با بیان اینکه مازندران جزء استان‌های پیشتاز در ابلاغ ستاد تحول اجتماعی بوده، بیان داشت: اما خروجی کار پس از یک سال مشخص نیست و یک مدیر می‌گوید در جریان نیستم و آن یکی هم جلسه‌ای تشکیل نداده است.
وی با اشاره به فعالیت دستگاه‌های فرهنگی در حوزه پیشگیری که هر کدام به صورت جدا فعالیت می‌کنند، گفت: این وحدت رویه نیست.
این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: فقط نیروی انتظامی در راستای طرح ارتقای امنیت اجتماعی فعالیت کرده و از این بابت تشکر می‌کنم.
ابراهیمی با بیان اینکه در کمیته‌ها تجدید نظر صورت می‌گیرد، متذکر شد: اهمیت این طرح تا اندازه‌ای است  که بنابر نظر رئیس جمهوری تحول اجتماعی کمتر از تحول اقتصادی نیست.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران اذعان داشت: به عنوان مدیران زیرمجموعه، متناسب با دغدغه‌ها و دیدگاه‌های رئیس جمهوری حرکت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *