بهشهر

 

هراز نیوز _رحمت عزیزی – سنگلاخ خیابان بهشهر که با تغییر این نام به خیابان گلستان قرار بود شمه ای از گلستان را بیابد اینک گُل‌های نداشته اش در میان گِل و لای پژمرده شده است.

این خیابان طویل و باریک بهشهر که در منطقه‌ای قدیمی و پرجمعیت واقع است است با وجود آسفالت کنده شده و چاله های بسیارش اداره آب و فاضلاب بهشهر نیز برای نوسازی شبکه توزیع آب اقدام به حفر کانال در این خیابان و کوچه‌های منتهی به آن نموده است حفر کانالی که بدون اطلاع قبلی به اهالی محل و در همان ابتدای صبح آغاز شد و سبب غافلگیری اهالی این خیابان مخصوصا صاحبان اتومبیل شده است در حالی که سرعت پایین حفر کانال ها تردید در این خیابان را با مشکل روبه رو ساخته بود

کانال کشی ها به پیاده روی خیابان شهید باهنر نیز کشیده شد تا اینکه با بارش شدید باران روز دوشنبه پروژه غافلگیری اهالی این دو خیابان تکمیل شود

آب گرفتگی معابر این دو خیابان به حدی بود که تردد اتومبیل ها نیز به سختی صورت می گرفت اگرچه شدت آب گرفتگی این معابر فروکش کرده است اما سطح کوچه های منتهی به خیابان گلستان تماما با گل و لای پوشیده شده است.

ابن در حالی است که این خیابان در چند متری درّه مهدیه واقع است. آب گرفتگی این خیابان می‌طلبد مسئولین ضمن لای‌روبی دره مهدیه نسبت به هدایت آب‌های سطحی خیابان‌های اطراف به این دره اقدام نمایند. تا واقعه سیل چندین سال قبل این منطقه که به آب گرفتگی و تخریب بسیاری از منازل مسکونی منجر شد تکرار نشود.

حال باید دید پس از لوله گذاری‌ها، بازسازی معابر تخریب شده تا چه مدت به طول خواهد کشید. و آیا آب گرفتگی معابر سطح شهر مخصوصا خیابان‌هایی که تحت پروژه کانال کشی بوده‌اند زنگ هشدار خطر سیل را به صدا در خواهد آورد و مسئولین را مجاب به لای‌روبی درّه مهدیه و هدایت آب‌های سطحی به این درّه خواهد کرد.

همچنین شدت آب گرفتگی در سطح جاده مواصلاتی بهشهر رستمکلا به حدی بود که در محدوده روستای کوهستان برای عبور آب از قسمت بالادست جاده به زمین های کشاورزی پاین دست اقدام به شکستن بلوار میان جاده نمودند.

بی شک این حادثه خبراز سرعت بالای تخریب محیط زیست و جنگل‌های منطقه را دارد که در فصل خشک با ریزش باران سیل نسبتا شدیدی به وجود آمده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *