آنا چاپمن که امروز در دنیای پرزرق و برق و پوشالی مد غرب خبرساز شده پیش از این سر از سیاست در آورده بود و به عنوان جاسوس روسی در آمریکا، مقامات امنیتی آمریکا را تخلیه اطلاعاتی کرده است.

شاید در تاریخ آمریکا این مانکن روسی تنها جاسوسی باشد که تا این حد آزادانه به کابینه اوباما نزدیک شده و اطلاعات جذب کرده است.

به گزارش روزگار نو، آنا چاپمن جاسوس مشهور روسی در یک نمایش مد که در ترکیه برگزار شد، شرکت کرد و نگاه ها و دوربین ها را به سوی خود جلب کرد.

 


وی که با لباس مد قرمز رنگ، ظاهر شده بود، دو مرد تیپ محافظ و جاسوس با قیافه های خشک و جدی و عینک های سیاه آفتابی به همراه داشت.

ظهور این سه نفر بر روی صحنه نمایش، همه حاضران را غافلگیر کرد و به هیجان و تشویق واداشت.

بنا به گزارش اسوشیتد پرس، شرکت برگزاری کننده این نمایشگاه مد، از خانم چاپمن خواسته بود برای کمک به یک سازمان خیریه در این نمایش مد شرکت کند.

چاپمن در سال 2010 به دلیل جاسوسی به نفع روسیه در بازداشت امریکایی ها بود که بر مبنای توافقنامه تبادل جاسوسان میان واشینگتن و مسکو به خارج از امریکا ارسال شد.

این جاسوس روس پس از آن به شهرت غیر منتظره ای دست یافت و بعدها توانست به عنوان مشاور گروه “گارد جوان” روسیه درآید.

برخی مجلات تجاری معروف جهان با پرداخت مبالغی پول به چاپمن تصاویر جاسوس سابق روسیه را بر روی غلاف های خود چاپ کردند.

داستان “آنا چاپمن” جاسوس روسی که گفته می شود تا آستانه روابط بسیار خصوصی با یکی از مقامات بلندپایه امریکایی نیز نزدیک شده بود باعث شگفتی بسیاری شد.

گفته می شود که چاپمن ارتباطات تنگاتنگی با یکی از مقامات ارشد کابینه اوباما داشته است و قبل از آنکه این جاسوس روسی بتواند به اطلاعات محرمانه دست یابد، دستگیر شده است.

One thought on “جاسوس زیبارویی که آمریکا را تخلیه اطلاعاتی کرد+عکس”
  1. چه جاسوسی؟ هم …….هم بهش اطلاعاتی ندادن! فقط خودش مشهور شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *