آیت الله میرزا هاشم آملی

مراسم بیستمین سالگرد رحلت مرجع عالیقدر عالم تشیع حضرت آیت الله العظمی میرزا هاشم آملی در ماه رمضان سال جاری در واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی  برگزار خواهد شد .

روزبه نصیری رییس اداره روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی با اعلام این خبر گفت : فقیه و اصولی بزرگوار، اسوه علم ، تقوا و فضیلت حضرت آیت الله العظمی حاج میرزا هاشم آملی – قدس سره الشریف – یكی از ستارگان درخشان آسمان علم و دانش و از مفاخر فقهای شیعه به شمار می روند .
وی ادامه داد : دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی تنها واحدی است که به نام این عالم جلیل القدر دینی مزین شده است و ازاین جهت برخود وظیفه می داند  تا با برگزاری همایش بزرگداشت این مقام شامخ علمی و حوزوی  گوشه هایی از شخصیت  پربرکت این  فقیه فرزانه را برای نسل جوان جامعه خصوصا دانشجویان ارجمند تبیین نماید.

نصیری گفت :براساس مصوبه هشتاد ویکمین جلسه شورای فرهنگی این واحددانشگاهی  ، همایش بزرگداشت مقام شامخ آیت الله العظمی میرزا هاشم آملی همزمان با بیستمین سالگرد ارتحال ایشان  در ماه مبارک رمضان سال جاری برگزار خواهدشد  .

رییس اداره روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی اذعان داشت : آیت الله آملی لاریجانی  بی شک یکی از  شخصیت های برجسته  عصر و بركات زمان معاصر بود، كه در سایه تلاشهای مستمر و پیگیر خویش توانست قلل برافراشته علم و اجتهاد را فتح نماید و بر كرسی پرارزش تعلیم و تدریس نشیند و دهها تن از بزرگان حوزه های علمیه را در دامان خویش پرورش دهد.
وی ادامه داد : از سوی دیگر از جمله افتخارات ایشان  تربیت فرزندانی است که امروز ایران اسلامی به وجودشان افتخار می کند .
وی افزود : شان این عالم جلیل القدر برگزاری یک گنگره ملی و بین المللی برای تبیین شخصیت شان  است که این موضوع نیز در حال بررسی است و ان شائ الله در سال های آتی اجرایی خواهد شد .

یاد آور میشود: آیت الله آملی پس از 91 سال تلاش و كوشش در جهت احیاء و بزرگداشت شعائر دینی در عصر روز جمعه چهارم رمضان المبارك 1413 ق (7 اسفند 1371 ش) بدرود حیات گفت و جهان علم و تقوا و فضیلت را در سوگ خویش عزادار ساخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *