هراز نیوز :خطیب جمعه آمل با اشاره به فرارسیدن شب‌های قدر و استفاده معنوی مومنین از این شب‌ها ابراز داشت: باید برای خود برنامه داشته باشیم و در شب‌های 19، 21 و 23 ماه رمضان که به شب‌های قدر معروفند برای یک سال آینده خود ره‌توشه نیک و حسنه‌ای از خداوند بخواهیم.
حجت الاسلام محمد علی رحمانی آملی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان که با سومین جمعه ماه مبارک رمضان سال 90 همزمان شد، با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی در مصلای بزرگ قدس آمل بیان داشت: تقوا یکی از بهترین و نیکوترین لباس برای انسان‌ها است که به هیچ وجه رنگ کهنگی به خود نمی‌گیرد و همیشه انسان را به اوج درجات می‌رساند.
وی خاطرنشان کرد:  پرهیز از گناهان و تن دادن به اعمال واجب باعث افزایش تقوا می‌شود.
امام جمعه آمل با اشاره به اینکه تجمع مسلمین، طاعت، عبادت و بندگی به درگاه خداوند گواه بر این است که می‌خواهیم نورانی شویم و رنگ و بوی الهی پیدا کنیم، گفت: ماه رمضان بهترین فرصت برای بندگی و تزرع به درگاه خداوند است.
خطیب جمعه آمل با اشاره به فرارسیدن شب‌های قدر و استفاده معنوی مومنین از این شب‌ها ابراز داشت: باید برای خود برنامه داشته باشیم و در شب‌های 19، 21 و 23 ماه رمضان که به شب‌های قدر معروفند برای یک سال آینده خود ره‌توشه نیک و حسنه‌ای از خداوند بخواهیم.
خطیب نمازجمعه این هفته آمل ادامه داد: در شب‌های قدر سرنوشت یک سال آینده انسان‌ها نوشته می‌شود پس باید با توبه به درگاه خداوند به درستی از این شب‌های نورانی استفاده کنیم.
وی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نمازجمعه آمل ضمن تسلیت ایام شهادت امام علی(ع) به
نمازگزاران اضافه کرد: دشمن نادان و طمع‌کاری که خود در دامن نخستین امام شیعیان پرورش یافت نور ولایت را درک نکرد و فرزند کعبه را در خانه خدا با ضربت شمشیر آلوده به زهر مهلک به شهادت رساند.
رحمانی آملی خاطرنشان کرد: دشمنان از صدر اسلام تاکنون در این فکر بودند که با پایان یافتن مقام نبوت دیگر دین خدا بی‌سرپرست می‌شود، ولی با اتصال مقام نبوت به ولایت و امامت این رشته ادامه پیدا کرد و امروزه نیز با غیبت امام دوازدهم شیعیان مقام امامت به ولایت مطلقه فقیه اتصال یافته و رهبری بصیر و آگاه جامعه توانست در بسیاری از شرایط حساس و طاقت‌فرسا در مقابل توطئه‌ها و سنگ‌اندازی‌های فراوان دشمنان داخلی و خارجی جامعه را به سرمنزل مقصود رهنمون کند.
خطیب نماز جمعه آمل با اشاره به هفته دولت و شهادت شهیدان رجایی و باهنر گفت: رجایی و باهنر نماد خدمت صادقانه و کار شبانه‌روزی در جامعه اسلامی هستند که باید از آنها درس گرفته شود در صورتی که دولت نهم و دهم در راستای آرمان‌ها و اهداف آن شهیدان بزرگوار گام‌های بزرگ سازندگی، تولیدی و عمرانی را در کشور برداشته‌اند.
وی با اشاره به دیگر مناسبت‌های هفته پیش رو اذعان داشت: روز جهانی مساجد، شهادت سیدعلی اندرزگو در سال 1357، روز بزرگداشت علامه مجلسی، روز بزرگداشت حکیم ابوعلی سینا و گرامیداشت مقام پزشک، کودتای آمریکا برای بازگرداندن شاه ملعون در سال 1332 از دیگر مناسبت‌های این هفته است که باید بزرگ داشته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *