هراز نیوز :21 خرداد 1377 یاد آور حضور تاریخی ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله خامنه ای در آمل است،آنروز فراموش نشدنی و با افتخار بر تارک  تاریخ  پر افتخار این شهر خواهد بود ،

کلام مسیحایی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در پاسخ به حماسه اسلامی مردم امل در ششم بهمن سال شصت  و تاکید فرمایشات معظم له در وصیت نامه سیاسی و عبادیشان به عنوان تنها شهری که در این وصیت نامه از ان یاد شده است با حضور نائب برحقش در دیار علویان افتخاری دیگر به افتخارات این شهر افزود انجا که امیر قافله بصیرت حضرت آیت الله العظمی خامنه ای فرمودند :امل، از معدود مناطقى است كه مردم آن توانستند اسلام را از خاندان پیامبر، بدون واسطه دریافت كنندو خاندان پیامبر نیز در این منطقه، با تكیه بر مردم توانستند پرچم اسلام و معارف زلال قرانى را برافرازند.

یاد آنروز تاریخی به خیر ،مردم ولایت مدار امل لحظه شماری می کنند تا بار دیگر ان روز تاریخی در خرداد ماه 1377 تکرار شود و چهره دلربای رهبر عزیزشان را در کنار دو ستاره درخشان این دیار ، حضرت آیت الله علامه حسن زاده آملی و حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی زیارت کنند .
هراز نیوز ضمن گرامیداشت این روز بزرگ برای تمین و تبرک قسمتی از فرمایشات رهبر عظیم الشان انقلاب را برای  یاد اوری آن روز فراموش نشدنی منتشر می کند .

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌اى رهبر معظم انقلاب اسلامى، در جمع پرشور دهها هزار نفر از مردم انقلابى و متدین آمل و مناطق اطراف، با تأكید بر لزوم هوشیارى ملت ایران در مقابل دشمنان انقلاب، تأكید كردند: وحدت كلمه و استفاده از راهنماییهاى اسلام و قرآن، دو شرط اصلى ادامه حركت پویا و بالنده انقلاب است.

مقام معظم رهبرى، از شهر آمل به عنوان پایگاه ولایت و فرهنگ درخشان اسلام و تشیع یاد كردند و فرمودند: امل، از معدود مناطقى است كه مردم آن توانستند اسلام را از خاندان پیامبر، بدون واسطه دریافت كنند و خاندان پیامبر نیز در این منطقه، با تكیه بر مردم توانستند پرچم اسلام و معارف زلال قرانى را برافرازند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌اى با تجلیل از علما و بزرگانى كه از منطقه آمل برخاسته‌اند، از آیت‌الله حسن‌زاده املى و آیت‌الله جوادى املى به عنوان دو تن از ستارگان درخشان این منطقه نام بردند و با اشاره به سابقه درخشان مردم آمل در دوران انقلاب و دفاع مقدس، اظهار داشتند: مردم آمل در مقابل ضد انقلابى كه تصور مى‌كرد مى‌تواند عَلَم مبارزه با انقلاب را در این منطقه بردارد، ایستادند و این شهر را به شهر هزار سنگر و سنگر دفاع از اسلام و انقلاب تبدیل كردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامى با اشاره به این كه حكومت اسلامى در ایران، هدیه‌اى الهى است كه به واسطه بركات خاص الهى و وجود ملكوتى رهبرى فقیه، حكیم و عارف بالله، امام خمینى (ره) به این ملت، ارزانى شد، بر لزوم هوشیارى ملت در مقابل دشمنان و شیاطین تأكید كردند و فرمودند: دشمنان انقلاب در تلاشند كه ملت ایران، دشمن اصلى خود را فراموش كند و با این فراموشى در میان ملت، تفرقه ایجاد كنند و آنان را با درگیر كردن به مسایل و اختلافات كوچك، از دشمن غافل نمایند.

مقام معظم رهبرى تصریح كردند: ملت مستقل و آزاد، آن ملتى است كه بتواند روى پاى خود بایستد و با اراده خود و وحدت كلمه و جهتگیرى صحیح، حركت كند و ملت ایران در این 19 سال، اینگونه بوده، و به بركت آزادى از جاذبه مغناطیسى، مضر و بیمارگونه استكبار جهانى، به دستاوردهاى بزرگى رسیده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌اى با تمسك به آیات قرانى، به وجود دو جریان از صدر اسلام تا كنون، یعنى جریان مبارز و مقاوم در برابر سختیها و جریان عافیت‌طلب و فرصت‌طلب اشاره كردند و فرمودند: عده‌اى همواره، در هنگام سختیها و شداید در میدان هستند و در دوران دفاع مقدس و سازندگى حضور خود را حفظ كردند و با واقع‌بینى و نجابت و علم، به دنبال شكوفا كردن استعدادها هستند، و در مقابل عده‌اى فرصت طلبند كه در هنگام مبارزه و سختیها حضور نداشتند، و اكنون در صدد ایجاد اختلاف هستند و زبانشان را به روى مؤمنان، بسیجیان و خانواده شهدا مى‌گشایند. البته این عده در جامعه انقلابى ایران، بسیار اندكند.

رهبر معظم انقلاب اسلامى در پایان سخنانشان با تأكید بر لزوم تدبر بیش از پیش ملت ایران، بویژه جوانان در وصیتنامه‌سیاسى – الهى امام راحل(ره) از تمسك به اسلام و ارزشهاى اسلامى و اتحاد و اتفاق، به عنوان دو نكته درخشان این وصیتنامه گرانبها یاد و تصریح كردند: ملت ایران لحظه‌اى نباید از دشمن، غافل شود، دشمن همیشه از مرزهاى جغرافیایى نفوذ نمى‌كند، بلكه برخى اوقات در مرزهاى فرهنگى و عقیدتى، منافذى به وجود مى‌آورد و از آنها نفوذ مى‌كند، و این مسأله، هوشیارى بیش از پیش مردم را طلب مى‌كند.

پیش از سخنان مقام معظم رهبرى، حجت «اسلام والمسلمین روحانى نماینده ولى‌فقیه در استان مازندران، تشریف فرمایى حضرت آیت‌الله خامنه‌اى را به شهر آمل، خوش‌آمد گفت و بر تبعیت مردم انقلابى و مبارز استان مازندران، از مقام شامخ ولایت تأكید كرد. همچنین حجت»اسلام ابراهیمیان امام جمعه آمل، دست نوشته آیت‌الله حسن‌زاده آملى را كه به مناسبت سفر مقام معظم رهبرى به آمل، در مقدمه كتاب «انسان در عرف عرفان» نگاشته شده و به معظم‌له تقدیم گردید، قرائت كرد.

تقدیر از مردم آمل

سفر يك روزه حضرت آيت‌الله خامنه‌اى رهبر معظم انقلاب اسلامى به شهر آمل، خاطره حماسه‌آفرينى و استقامت مردم مؤمن و انقلابى آن منطقه را بار ديگر در اذهان مردم ايران و ملتهاى غيور دنيا زنده كرد، و اين كلام رهبر انقلاب را كه شهر آمل، پايگاه ولايت و محل توجه خاندان پيامبر(عليهم الصلاه والسلام) است، به روشنى نمايان ساخت.
استقبال پرشور و سراسر وفادارى و عشق قشرهاى مختلف مردم آمل و شهرهاى ديگر استان مازندران از رهبر محبوب خود نشان داد كه معتقدان به اسلام و ارزشهاى اسلامى و دوستداران خاندان پيامبر و ولايت در آن شهر هزار‌سنگر، از پير و جوان و زن و مرد، همچنان كه اسلام را از خاندان پيامبر، بدون واسطه فراگرفتند، آماده‌اند تا پيام اسلام را بار ديگر از زبان ولى‌فقيه زمان دريافت نموده و تا پاى جان در راه به ثمر رساندنش بكوشند.
دفتر مقام معظم رهبرى بدين وسيله تشكر و امتنان رهبر معظم انقلاب اسلامى را از قشرهاى مختلف مردم متدين، انقلابى و وفادار شهر آمل بخصوص علما، روحانيون و مسؤولان محترم استان مازندران، اعلام مى‌نمايد، و از كسانى كه از شهرهاى مختلف استان مازندران براى استقبال از معظم‌له به شهر هزارسنگر آمل آمدند، و بويژه از كسانى كه با پاى پياده و تحمل رنج بسيار، عشق به ولايت را ابراز نموده و خود را به خيل عظيم استقبال‌كنندگان رساندند، سپاسگزارى مى‌كند.
اميد است خداوند منان به فضل و كرم خود، به همه آحاد مردم فهيم، رشيد و پرشور شهر آمل و شهرهاى اطراف، توفيق سرافرازى بيشتر و سعادت دنيا و آخرت، عنايت فرمايد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *