معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: ارقام رشد مصرف برق در سال جاری بسیار هشدار دهنده است و اگر با همین وضعیت پیش رویم، پیک مصرف برق در تابستان امسال به بیش از 46 هزار مگاوات خواهد رسید.

 

 

به گزارش هراز ، فارس به نقل از وزارت نیرو ، محمد بهزاد گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از هفت درصد افزایش پیک مصرف داشته ایم که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش یافته است.

وی میزان افزایش مصرف انرژی را از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از شش درصد اعلام کرد و افزود: متاسفانه این ارقام بسیار هشدار دهنده است و اگر با همین وضعیت پیش رویم، پیک مصرف برق در تابستان امسال به بیش از 46 هزار مگاوات خواهد رسید.

وی از مشترکان بخش های مختلف بویژه بخش خانگی درخواست کرد: میزان مصرف برق خود را کنترل و مدیریت کنند.

وی با اشاره به مصرف بالای کولرهای گازی، گفت: استفاده از کولرهای گازی و اسپیلیت ها که در سال های اخیر، استفاده از آنها بسیار رایج شده است، حدود 50 تا 60 درصد مصرف برق را افزایش می دهد و این در حالی است که استفاده از کولرهای آبی با برچسب A به همین میزان مصرف برق را کاهش می دهد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اعلام کرد: محاسبه ها نشان می دهد که هزینه برق استفاده از کولرهای آبی در یک ماه 140 هزار ریال اما هزینه برق کولرهای گازی ماهانه 840 هزار ریال تمام می شود و این بدان معنی است که هر مشترک به ازای استفاده از کولر گازی در یک دوره دو ماهه باید یک میلیون و 400 هزار ریال هزینه برق بیشتری بپردازد.

بهزاد با تاکید بر لزوم اجرای مدیریت مصرف به صورت جدی در خانواده ها، گفت: مشترکان باید به کنترل مصرف خود نظارت جدی داشته باشند تا بتوانیم مانند سال گذشته، تابستان را بدون محدودیت سپری کنیم و با مشکل خاصی مواجه نشویم.

وی ادامه داد: لازمه این کار توجه ویژه هموطنان به کالای گران بهای برق و انرژی است تا صرفه جویی های لازم صورت پذیرد.

بهزاد یادآور شد: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، در کشور تجهیزات و وسایل خانگی با برچسب A و B که پایین ترین درجه مصرف را دارند، تولید می شود و با توجه به نامگذاری سال جاری، حمایت و توجه خاصی به ساخت داخل شده است.

وی ادامه داد: البته در این خصوص با وزارت صنایع همکاری های لازم نیز به عمل آمده است.

بهزاد گفت: با توجه به موضوع اصلاح الگوی مصرف، ورود تجهیزات و همچنین ساخت وسایل پرمصرف به شدت کنترل می شود و با همکاری شرکت سابا و پژوهشگاه نیرو، اقدام های لازم در حال پیگیری است و امسال کنترل بیشتری برای جلوگیری از ساخت تجهیزات پرمصرف صورت می گیرد.

وی همچنین گفت: منع ورود کالاهای سرمایشی و گرمایشی پایین تر از درجه B و A از طریق وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت دارایی نیز در حال پیگیری است و در این خصوص، تاکنون نشست های هماهنگی خوبی با گمرک برگزار شده است.

بهزاد در پایان ضمن تاکید دوباره بر لزوم رعایت اصلاح الگوی مصرف، گفت: از مشترکان درخواست می کنم حداکثر صرفه جویی را رعایت و مصارف خود را کنترل کنند.

3 thoughts on “افزایش 70هزار تومانی قبض برق با کولر گازی”
  1. ای مسئول احمق بفهم که مردم شمال و جنوب کشور به دلیل شرجی بودن هوا نمی تونن از کولر آبی استفاده کنن……
    چندین بار هم گفتیم ولی ظاهرا کسی متوجه نیست…..
    مسئولین نشستن تو تهران و از کولر آبی استفاده می کنن … فکر می کنن تو شمال و جنوب هم میشه

  2. درضمن همین مسئولین احمق تعرفه برق تهران را ارزان تر از شمال قلمداد می کنند در حالی که در فصول گرم سال دمای این دو منطقه بجز مناطق کوهستانیشان برابر است ولی هوای شمال شرجی بوده و امکان استفاده از کولر آبی وجود ندارد.

  3. وقتی یکی از نمایندگان سابق استان مازندران (ناطق نوری) که همیشه در تهران بود و زاده تهران، میاد و در شبکه استانی میگه مردم مازندران باید صرفه جویی کنند و غافل از اینکه مردم مازندران در رتبه اول صرفه جویی کشور قرار دارند … دیگه از مسئولین غیر شمالی باید چه انتظاری داشت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *