هراز نیوز :  سید علی اکبر طاهایی در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیتی عمومی و حقوق شهروندان که با محوریت عفاف و حجاب برگزار شد، گفت: چادر حجاب برتر و نماد فرهنگ فاطمی است.

وی با اشاره به برخی پوششهای نامناسب، اظهار داشت: بخشی از حقوق شهروندی به موضوع عفاف و حجاب مربوط می شود لذا بایست با برنامه ریزی و تدابیر پیشگیرانه در این حوزه فرهنگ سازی مناسب صورت گیرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه خانواده های مذهبی و متدین به مراتب جمعیت آنان از افراد بد پوشش بیشتر است، گفت: باید با میثاق جمعی از کارهای غیر فرهنگی که زمینه ساز مظاهر نامناسب اجتماعی است، جلوگیری شود.

وی با تاکید بر رفتار شایسته و اسلامی در برخورد با ناهنجاری های اجتماعی، یاد آور شد: تمامی برنامه ها براساس آموزه های دینی تنظیم شود.

طاهایی، به حضور مسافران و گردشگران در مازندران جهت استفاده از منابع خدادادی جنگل و دریا اشاره داشت و افزود: دستگاههای متولی اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و آموزشی را کانون توجه قرار دهند.

هادی ابراهیمی، معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با اشاره به حضور 10 الی 15 میلیون مخاطب جهت استفاده از منابع طبیعت مازندران، عنوان کرد: با اقدامات و امکانات مناسب به ویژه در سه حوزه جنگل، دریا و عمومی همانند میادین، پارک ها و معابر، که مخاطبیان زیادی دارد، آگاهی بخشی و آموزش های مربوط به عفاف و حجاب افزایش یابد.

وی با تاکید بر کارهای پیشگیرانه در این حوزه، ابراز داشت: امسال در طرح های سالم سازی دریا، مسائل مربوط به رعایت عفاف و حجاب با حساسیت بیشتری دنبال خواهد شد.

ابراهیمی از افزایش تعداد طرح های ویژه بانوان در مازندران خبر داد و افزود: دستگاههای اجرایی و فرمانداری ها با هماهنگی کامل جهت پیگیری امور، حضور فعال تری در جلسات داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران، بر ساماندهی مدل های اجتماعی تاکید کرد و گفت: اصناف و بازرگانی در مورد عرضه محصولات علی الخصوص البسه نظارت بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام یوسف پور، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان عفاف و حجاب را نماد نظام اسلامی بیان کرد و گفت: عدم رعایت آن در جامعه زمینه ساز بروز ناهنجاری های اجتماعی زیادی خواهد بود .

وی افزود: باید همه احساس مسئولیت کنند و  با احیای صحیح و درست فرضیه امر به معروف و نهی از منکر، در تثبیت ارزش های اسلام گام بردارند./مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *