هراز نیوز – قربانعلی مسافر :پنجمين سالگرد تاسيس مجمع خيرين شهرستان آمل با جشن گلريزان و شب اكرام همراه بود تا بار ديگر مردم نوع دوست چوب حراج بر سر ماديان دنيايي بزنند و تنها به معنويات اخروي بيانديشند.

در حالي پنجمين سالگرد تاسيس مجمع شهرستان آمل با جشن گلريزان و شب اكرام همراه شد كه بار ديگر مردم نوعدوستي و ياري‌رساني به نيازمندان را در جامعه به ديگران آموخته و در شبي به يادماندني نشان دادند كه حاضرند دنيا را به پاي مظلومان و محرومان جامعه بگذارند.

ياري و كمك به انسان‌هاي نيازمند، نوعدوستي و انجام امور خير در نهاد هر انساني نهادينه شده و هر وجداني با شنيدن آه مظلوم و مشاهده چشم نياز افراد نيازمند ناخودآگاه به نداي‌شان پاسخ مي‌دهد.

يكي از زيباترين صحنه‌هاي همايش شب اكرام در آمل دست به جيب شدن خيرين توانمندي بود كه با حركت خيرانديش خود توانستند دل‌هاي بسياري را به دست آورند.

 

* چوب حراج ماديات دنيا براي خريد معنويات آخرت

در اين شب كه شب حراج خيرات بود چوب حراج به اموال دنيايي زده شد و همگان با دل كندن از ماديات به خريد معنويات اخروي مشغول بودند.

هر قشري از جمله فرهنگي، بازاري، صنعتگر، كارخانه‌دار و ورزشي براي كمك به مردم نيازمند و محروم جامعه در اين جمع خيرانديش حاضر بودند.

 

* نخستين كمك به گلريزان، عددي با 9 تا صفر پيش روي

نخستين چك اين جشن گلريزان با 9 تا صفر مشاهده شد كه بيانگر مبلغ يك ميليارد ريال از سوي هيئت امناي مجمع خيرين اين شهرستان به محرومان بود.

دومين كمك خيريه به صورت تلفني انجام شد كه از سوي عزت الله يوسفيان ملا نماينده مردم آمل در مجلس شوراي اسلامي به مبلغ 500 ميليون ريال براي كمك به نوعروسان نيازمند تقبل شد.

جواد خياباني مجري نامي برنامه‌هاي ورزشي شبكه‌هاي تلويزيوني و كارشناس رشته فوتبال مجري اين برنامه بود كه البته حضار را از نتيجه لحظه به لحظه بازي پرسپوليس و مس سرچشمه از هفته چهارم ليگ برتر فوتبال باشگاه‌هاي كشور كه در زمان برگزاري همايش در حال پيگيري بود با خبر مي‌كرد.

براي جمع‌آوري كمك‌هاي خيران نيك‌انديش چهار صندوق گلريزان تعبيه شده بود تا آنها بتوانند به آساني كمك‌هاي خود را در اين صندوق‌ها بياندازند.

رسولي مديركل مسكن و شهرسازي مازندران، اسماعيلي مديركل دفتر امور اقتصادي استانداري و بهرامي معاون طرح و برنامه سازمان جهاد كشاورزي مازندران از مهمانان ويژه اين محفل بودند.

 

* كمك به نيازمندان از صالح‌ترين و بهترين اعمال است

رئيس هيئت مديره مجمع خيرين آمل در جمع خيران نيك‌انديش آملي گفت: خدمت به مردم و هزينه براي محرومان جامعه يكي از بزرگترين سرمايه‌هاي هر انساني است.

يدالله اكبرزاده افزود: وقت گذاشتن براي كمبود امكانات مردم جامعه افتخار بزرگي است و افرادي كه در خط مقدم جبهه‌هاي اقتصاد، صنعت و فرهنگ قرار دارند بايد در راه رسيدگي به امور خانواده‌هاي بي‌سرپرست و بدسرپرست حضوري فعال داشته باشند.

فرماندار آمل تصريح كرد: بزل و بخشش اقدامي ارزشمند است و ترويج آن براي تحكيم فرهنگ ايثار، گذشت و ياري به نيازمندان بسيار موثر است.

وي با بيان فرمايشات مقام معظم رهبري در راستاي انجام امور خيريه اضافه كرد: معظم‌له مي‌فرمايند كه كار مجمع خيرين تامين سلامت و تشكيلاتي كردن امور براي رفع محروميت در جامعه است كه اجر و پاداش آن بيشمار است و اين حركت ويژه انسان‌هايي است كه در مسير اخلاص قرار دارند.

نماينده عالي دولت در آمل با اعلام اينكه ملت ما هميشه شگفتي‌ساز بوده‌اند، اظهار داشت: ملت ما در دوران دفاع مقدس بدون هيچ سلاحي دست به دفاع زدند، در حوادث غير مترقبه سيل، زلزله و طوفان جلوتر از مسئولان به كار خير مي‌پردازند و در عرصه جنگ نرم نيز با بصيرت در خط ولايت فقيه ثابت قدم هستند.

اكبرزاده با تاكيد اينكه برگزاري همايش امسال با محوريت ساخت مركز شيمي‌درماني و سرطان‌شناسي در آمل است، گفت: بايد با محوريت ساخت اين مركز كمك بزرگي به جامعه شهري كنيم.

 

* مجمع خيرين دست ياري همه اقشار مردم را به گرمي مي‌فشارد

رئيس هيئت مديره مجمع خيرين آمل در اين همايش با اشاره به اهداف گسترده تشكيل اين مجمع بيان داشت: مجمع خيرين تشكلي اجتماعي و فرهنگي است كه به امور خيريه مي‌پردازد.

مسعود نيك‌پور ادامه داد: رويكرد اين تشكل انجام امور خير بوده و از همه خيرين، فرهنگيان، اساتيد دانشگاه، فرهنگيان ، پزشكان، قضات، اصناف و تجار، تلاشگران عرصه‌هاي مختلف دعوت به همكاري مي‌كند و دست ياري همه اقشار مردم را به گرمي مي‌فشارد.

وي با اشاره به اقدامات اساسي مجمع در چهار سال فعاليت مستمراش تاكيد كرد: كمك به خانواده‌هاي بي‌سرپرست، نيازمندان و ايتام، اعطاي كمك هزينه تحصيلي و ازدواج، كمك به بيماران نيازمند، معالجه آنها و نجات معتادان از بند اعتياد، ايجاد خانه سالمندان، تلاش همه جانبه براي مبارزه با فقر و نداري از مهمترين برنامه‌هاي ما است.

 

* كمك دو ميليارد و 799 ميليون ريالي مردم به مجمع خيرين آمل

عضو هيئت مديره مجمع خيرين آمل نيز در اين جشن گلريزان در نگاهي آماري گفت: در جشن اكرام  سال گذشته حدود دو ميليارد و 426 ميليون ريال مردم به اين مجمع كمك كردند.

غلامرضا عشريه يادآور شد: در طي يك سال گذشته در مجموع دو ميليارد و 799 ميليون ريال كمك مالي به مجمع شده است.

وي عنوان كرد: تاكنون 707 ميليون ريال كمك نقدي مالي، 274 ميليون ريال كمك درماني به بيماران نيازمند، 233 ميليون ريال كمك حقوقي به آزادي زندانيان، 127 ميليون ريال كمك فرهنگي، 54 ميليون ريال كمك هزينه تحصيلي دانشجويان، 369 ميليون ريال كمك هزينه نوعروسان نيازمند و 85 ميليون ريال براي محل احداث شيمي‌درماني پرداخت شده است.

رئيس اتاق بازرگاني مازندران متذكر شد: در مجموع دو ميليارد و 483 ميليون ريال براي كمك‌هاي مختلف به نيازمندان مصرف شده و موجودي فعلي مجمع 316 ميليون ريال است.

 

* معرفي كوچكترين خير آملي در جشن گلريزان

نفيسه واحدي كم‌سن ترين خير آملي بود كه با 8 سال سن در اين همايش سعي كرد با همه موجودي فعلي خود به نحوي در انجام كار خير سهيم باشد.

واحدي كه در اين مراسم مبلغ 100 هزار ريال در اختيارش را به مجمع خيرين اهدا كرد، با اشاره به انگيزه انجام اين عمل تصريح كرد: دوست دارم تا هميشه به بچه‌هاي نيازمند كمك كنم و اين پول نيز موجودي فعلي امشب من بود.

 

* معرفي خير طلايي تبريزي در مجمع خيرين آمل

مير محمد فاضلي خيري از ديار تبريز است كه در دومين سالگرد تاسيس مجمع خيرين اين شهرستان با اهداي زميني به مساحت 20 هزار متر مربع به ارزش متري 5 ميليون ريال توانست در مجموع به ارزش 100 ميليارد ريال به مردم نيازمند اين شهرستان كمك كند.

خياباني نيز با اجراي پرشور خود در جذب كمك‌هاي مردمي بي‌تاثير نبود.

 

* آزادي 30 زنداني سال گذشته در آمل

سال گذشته نيز از سوي ستاد ديه اين مجمع، 30 زنداني در بند بي‌گناه به آغوش گرم خانواده‌هايشان بازگشتند.

به گفته مسئولين اين مجمع، خيري از بندرعباس نيز مبلغ 313 هزار تومان را با نيت تعداد ياران امام زمان(عج) به حروف ابجد ماهانه روانه حساب مجمع مي‌كند.

از سوي اداره كل مسكن و شهرسازي مازندران نيز زميني به مساحت يك هزار متر به معلولين آملي اهدا شد و در ضمن پروانه ساخت 30 واحد مسكوني در آن نيز اخذ شد.

 

* كلنگ 10 واحد مسكوني نيازمندان هفته آينده به زمين مي‌خورد

همچنين هفته آينده نيز در شهرك مخابرات اين شهرستان كلنگ 10 واحد مسكوني دوخوابه براي مرتفع كردن نياز محرومان به زمين خواهد خورد.

 

* كمك دو ميليارد و 200 ميليون ريالي آملي‌ها در شب اكرام

پايان اين مراسم صندوق‌هاي پر جشن گلريزان را نشانه رفته بود كه در خاتمه بيش از يك صد مورد اعلام آمادگي كمك به محرومان به ارزش ريالي دو ميليارد و 200 ميليون ريال توسط خيرين اين شهرستان جمع‌آوري شد.

شب به ياد ماندني خيران آملي به كار خود پايان داد ولي آنچه براي هميشه باقي مي‌ماند امتداد مهر و احساس سردي دست نيازمندان است كه با التيام زخم‌هايشان رو به گرمي مي‌رود.

————————-

گزارش از خبرنگار آملي؛ قربانعلي مسافر شماره تماس 09113009598

2 thoughts on “چوب حراج بر سر ماديات در شب اكرام نيازمندان/گزارشی از جشن گلريزان آمل؛”
  1. سلام متاسفانه بنده دو تن از این به اصطلاح خیرین را می شناسم که پول نزولی میدهند و خون مردم را در شیشه میکنند و باتندیسهای ارسالی مجمع کاسبی می کنند . ای کاش میشد درون انسانها و طینت انها را دید. خداوند به خیر واقعی و غیر متظاهر عمر با عزت بدهد

  2. سلام و عليکم .اگه واقعا ميخواهيد يک نيازمند واقعي را ببينيد .سري به روستاي اوجي آباد شهرستان آمل بزنيد .سيد جواد موسوي هستم دو فرزند دختر دارم مستاجرم راننده هستم ولي به دليل مشکلات کار که خودتان بهتر آگاهيد بيکارم .نه پشتوانه مالي دارم نه خانوادگي .از اين که شرمنده بچه هام هستم شرمنده ام .نه پول ميخوام نه خانه فقط يه کاميون کوچک حتي قراضه باشه اقصاد از من بگيريد.اگه کار داشته باشم از پس مشکلاتم برمي آيم .براي وام رفتم کسي را ندارم برايم ضمانت کند به خيلي از شرکتها براي کار رفتم ضامن کارمند ميخواهند آنم ندارم .چندماه آن هم مستاجر ديگر خسته شدم .بخدا ديگر خسته شدم .نماز روزه شما من و فرزندانم هستيم بهم کمک کنيد.جدم پشتيبان شما باشه . انشاالله شماره تماس محفوظ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *