فيشينگ 10 ميلياردي از 100 شهروند در تنکابن
سرهنگ ديلمي، فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن از دستگيري 2 کلاهبردار اينترنتي که اقدام به 100 فقره برداشت غير مجاز از حساب شهروندان به مبلغ 10 ميلياردي ريال کرده بودند، خبر داد.
به گزارش هراز نیوز، سرهنگ “بهادر ديلمي” با اعلام اين خبر گفت: در پي مراجعه چند نفر از شهروندان به پليس فتا شهرستان تنکابن و اعلام اينکه از طريق کليک بر روي لينک معيشتي و قوه قضائيه و نصب بد افزار وارد کانال شده و به محض نصب تمام موجودي حسابشان خالي شده است، تيمي ويژه از کارشناسان پليس فتا بررسي موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وي افزود: بررسي‌هاي اوليه کارشناسان پليس فتا حکايت از اين داشت که فرد يا افرادي با سوء استفاده از ناآگاهي کاربران اينترنتي، به اطلاعات بانکي آنها دسترسي پيدا کرده و با شناسايي سوژه‌هاي خود، اقدام به خالي کردن حساب شهروندان بدون گذاشتن هيچ گونه ردي از خود کلاهبرداري مي‌کنند.
فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن اضافه کرد: با بررسي دقيق پرونده، ماموران پليس فتا با انجام اقدامات فني گسترده و به کارگيري روش‌هاي نوين پليسي، 2 متهم را در اين زمينه شناسايي و در دو نقطه از شهر تنکابن آن ها را دستگير کردند.
وي تصريح کرد: تاکنون ارتکاب 100 فقره کلاهبرداري از سوي متهمان محرز شده که مبلغ کلاهبرداري بيش از10 ميليارد ريال مي باشد .
سرهنگ ديلمي با اشاره به اينکه تحقيقات در خصوص اين پرونده همچنان ادامه دارد، گفت: به کاربران توصيه مي‌کنيم از ورود به لينک‌هاي ارسالي از سوي شماره‌هاي ناشناس به جد خودداري کنند و موارد مشکوک را از طريق مرکز فوريت‌هاي سايبري با شماره 096380 به پليس اعلام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *