صادرات کالا از مازندران ۵۲ درصد رشد داشت

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران، گفت: میزان صادرات کالا از این استان در ۱۱ ماهه امسال با رشد ۵۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به یک میلیون و ۳۷۶ هزار تن به ارزش ۲۸۲ میلیون دلار رسید. ‎

 

حسن خیریانپور، افزود: میزان صادرات کالا از مازندران در ۱۱ ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۵۲ و از لحاظ ریالی نیز ۱۳ درصد رشد داشته است.

وی میزان واردات کالا به مازندران در ۱۱ ماهه امسال را نیز چهار میلیون و ۲۴۵ هزار تن به ارزش ۲ هزار و ۳۸ میلیون دلار اعلام کرد و اظهار داشت: بیشترین میزان واردات کالا مربوط به غلات، روغن و نهاده های دام و طیور است.

معاون استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: میزان واردات کالا به مازندران در ۱۱ ماهه امسال از نظر وزن ۸۲ و به لحاظ ریالی نیز ۴۶ درصد افزایش داشته است.

خیریانپور همچنین از خرید ۱۱۸ هزار تن گندم مازاد بر مصرف نیاز کشاورزان مازندران در ۱۱ ماهه امسال خبرداد و اظهار کرد: برای خرید این میزان گندم ۱۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال وجه نقد تحویل کشاورزان این استان شده و تمام مطالبات کشاورزان نیز پرداخت شده است.

معاون استاندار مازندران از خرید ۱۱ هزار تن برنج پرمحصول از کشاورران مازندرانی خبرداد و بیان کرد: برای این میزان برنج خریداری شده، چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

خیریانپور گفت: با راه اندازی ۲۶ مرکز، تاکنون ۲ هزار و ۶۰۰ تن برنج با کیفیت از کشاورزان مازندرانی خریداری شده است.

وی از خرید و ذخیره سازی ۲۵۰ هزار تن سیب با قیمت ۳۹۰ هزار ریال در هر کیلوگرم و خرید یکهزار تن خرما برای بازار مصرف ایام تعطیلات عید و همچنین ماه مبارک رمضان خبرداد.

این مقام مسوول قیمت هرکیلوگرم مرغ کشتار روز در بازار مازندران بین ۸۰۰ تا ۸۳۰ هزار ریال اعلام کرد و با بیان اینکه میزان مصرف روزانه مرغ در استان در حالت عادی بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن است، بیان کرد: همسو با اجرای طرح تنظیم بازار و در راستای تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در ایام تعطیلات نوروزی و همچنین ماه مبارک رمضان، این میزان به ۵۰۰ تن افزایش می یابد.

خیریانپور گفت: با هدف خدمات دهی مطلوب به مسافران و گردشگران، ۴۲ هزار کیسه آرد ویژه ماه رمضان و بازار شب عید در بین واحدهای خبازی استان توزیع شده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نظارت و بازرسی مستمر از واحدهای صنفی در راستای طرح تنظیم بازار، تصریح کرد: در ۱۱ ماهه امسال واحدهای صنفی استان به علت تخلفات متعدد از جمله درج نکردن قیمت و صادر نکردن فاکتور به ۱۱ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *